[ABC] Kompendium wiedzy na temat silnika 2,6
dokładnie na zimnym silniku temperatura z obu czujników jest podobna po rozgrzaniu temperatura zasysanego powietrza dochodzi nawet do 80 C
[ Dodano: 2012-07-13, 23:53 ]
Witam zaobserwowałem ze w gr.000 kanał 5 odpowiadający za czujnik temperatury cieczy jego zależnosc jest taka że 1 jednostka wyswietlana odpowiada skokowi o 3C
czyli
wartośc na VAGU 17j - 18 stopni na +
18j - 21 C
19J - 24 C
------------
40j - 87 C
41j - 90 C
42j - 93 C
43j - 96 C
44j - 99 C
45j - 102 C
[ Dodano: 2012-07-13, 23:53 ]
Witam zaobserwowałem ze w gr.000 kanał 5 odpowiadający za czujnik temperatury cieczy jego zależnosc jest taka że 1 jednostka wyswietlana odpowiada skokowi o 3C
czyli
wartośc na VAGU 17j - 18 stopni na +
18j - 21 C
19J - 24 C
------------
40j - 87 C
41j - 90 C
42j - 93 C
43j - 96 C
44j - 99 C
45j - 102 C
TMEA
a czy fiksują ci obroty po takim rozładowaniu akumulatora,,falowanie wskazówki obrotów''
jeśli tak- to czy same się ustawiają po kolejnym odpaleniu czy trzeba stroić Vagiem
Bo swego czasu jak kupiłem swoja audiczke cały czas mi rozładowywało akumulator po czym za każdym razem musiałem ustawiać wolne obroty bo szalały i skończyło się na wymianie sterownika bo pobierał prąd non stop
wybebeszyli mi wtedy całe auto bo po kolei odpinali odbiorniki a skończyło się na wyjęciu z auta i pomiarze bez obciążenia i tu zzong też pobierał prąd
co do SERWISÓWEK to zapraszam na PW
a czy fiksują ci obroty po takim rozładowaniu akumulatora,,falowanie wskazówki obrotów''
jeśli tak- to czy same się ustawiają po kolejnym odpaleniu czy trzeba stroić Vagiem
Bo swego czasu jak kupiłem swoja audiczke cały czas mi rozładowywało akumulator po czym za każdym razem musiałem ustawiać wolne obroty bo szalały i skończyło się na wymianie sterownika bo pobierał prąd non stop
wybebeszyli mi wtedy całe auto bo po kolei odpinali odbiorniki a skończyło się na wyjęciu z auta i pomiarze bez obciążenia i tu zzong też pobierał prąd
co do SERWISÓWEK to zapraszam na PW
Ostatnio zmieniony 21 cze 2016, 21:59 przez filon705, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Przypomniałem sobie. To było w instrukcji naprawy kolektora ssącego ABC: http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/e6c8710570abd69d
Moje luźne tłumaczenie:
Rozłącznie połączeń układu zapłonowego lub wtryskowego przed 150 minutami po zgaszaniu silnika może spowodować zapisanie kodu usterki w sterowniku.
Nie wpłynie to na pracę silnika, gdy części zostaną złożone.
Czytnik kodów jak np. VAG 1551 może być użyty do ich skasowanie. Jeśli błędy nie będą dalej występować to zostaną skasowane automatycznie po 50 uruchomieniach silnika.
Tutaj inny temat z informacjami o tej przypadłości: https://audi80.pl/abc-lpg-problem-z- ... t63268.htm
Moje luźne tłumaczenie:
Rozłącznie połączeń układu zapłonowego lub wtryskowego przed 150 minutami po zgaszaniu silnika może spowodować zapisanie kodu usterki w sterowniku.
Nie wpłynie to na pracę silnika, gdy części zostaną złożone.
Czytnik kodów jak np. VAG 1551 może być użyty do ich skasowanie. Jeśli błędy nie będą dalej występować to zostaną skasowane automatycznie po 50 uruchomieniach silnika.
Tutaj inny temat z informacjami o tej przypadłości: https://audi80.pl/abc-lpg-problem-z- ... t63268.htm
chyba lepiej kupić 2.8 AAH. Jest mocniejszy i pali tyle samo i chyba go łatwiej ogarnąć niż ABC. Ogolnie bardzo dobre silniki ale wiadomo to ma juz ponad 20lat więc wiesz... "wszystko się może zdarzyć"
Sterownik nie gubi ustawien i nie faluje obrotami ustawiając przepustnice.
[ Dodano: 2016-06-23, 09:43 ]
Przebadałem sterownik i pobór prądu wynosi:
stan czuwania - 0.002A
stan poboru po wyłączeniu zasilania - 0.15A - przez 2:30h
stan poboru prądu po wyłączeniu zasilania po czasie 2:30h - 0.002A
Sterownik nie gubi ustawien i nie faluje obrotami ustawiając przepustnice.
[ Dodano: 2016-06-23, 09:43 ]
Przebadałem sterownik i pobór prądu wynosi:
stan czuwania - 0.002A
stan poboru po wyłączeniu zasilania - 0.15A - przez 2:30h
stan poboru prądu po wyłączeniu zasilania po czasie 2:30h - 0.002A
Naprawdę ciężko mu kłamstwo zarzucićmatwys80 pisze:Mam pytanie, czy silniki abc sa awaryne? Chce kupic Audi 80 2.6 lpg z przebiegiem ponad 300tys. Koles twierdzi że to niezawodna jednostka.
To słaby, mało wysilony silnik mimo wszystko kręcący się stosunkowo wysoko jak na taki wypad z mocą w kontekście pojemności. ABC nie jest mistrzem wskakiwania na obroty.
Ale...
Elastyczny, trwały, prosty. MAP. Brak przepływki. Dźwięk, kultura pracy.
Kanały olejowe po rogach -lubi pociec. Błędy w dokręcaniu kolektora też mają w takich Vkach znaczenie. Zwyczajnie można nieco klina z niego zrobić między strony.
Ogólnie silnik godny polecenia, bo do jazdy codziennej z lekkim wyskokiem jak znalazł.
Tani w serwisie pomijając ilość garczków i głowic. Tanie popychacze hydrauliczne, mała ich ilość w odniesieniu do np. ADR, ACK.
Dodatkowo pod LPG nie ma aż takiego focha co do wtryskiwaczy LPG, bo czas wtrysku ma doprawdy nieśpieszny. Co nie oznacza, że poleciłbym pakować czerwone waldusie.
Mała ciekawostka -jak kupowałem swoje ABC to sprzedawca-pasjonat straszył olejem ok. 2L/10000km przy 10w40 Valvoline.
Płukanka, zalanie 5w40 Shella i...by się chłop zdziwił. Ja się zdziwiłem, oczywiście wziął oleju ale gdzie mu tam do dwóch litrów...
AAH 2.8 też zła jednostka nie jest. Nieco mniej nowoczesna ale patrząc na nowoczesność muszę pomyśleć czy to wada
A, że tak zapytam, bo ostatnio się zastanawiam nad kupnem v'ki
Ile te silniki faktycznie spalają? Interesowałoby mnie faktycznie spalanie przy nie oszczędzaniu paliwa, w jezdzie po mieście
Wcześniej o spalaniu nie myślałem, ale... jak zapytam to chyba nikt nie uderzy ;p
Czytałem po internetach i czasem ludzie tak różne wartości podają, że aż się wierzyć nie chce... Dlatego fajnie by było jak by jakiś użytkownik V6 się wypowiedział
Ile te silniki faktycznie spalają? Interesowałoby mnie faktycznie spalanie przy nie oszczędzaniu paliwa, w jezdzie po mieście
Wcześniej o spalaniu nie myślałem, ale... jak zapytam to chyba nikt nie uderzy ;p
Czytałem po internetach i czasem ludzie tak różne wartości podają, że aż się wierzyć nie chce... Dlatego fajnie by było jak by jakiś użytkownik V6 się wypowiedział
Dostaniesz pewnie kolejny plik niejasności. Jak czytam, że np. 2.8 ACK 193 konie z ASB w C4 Avant spala po mieście 11-12 to tracę wiarę, że jesteśmy homo sapiens
ABC w b4 sedan w mieście w/g wyssanych z laboratoryjnego tyłka danych dla NOWEGO auta pali coś ponad 12cie.
Prognozy fabryczne to bzdury -mają na celu zabezpieczyć majątek firmy, zmniejszyć liczę roszczeń, napędzić sprzedaż.
Więc normy i zużycie paliwa tak się dobiera/podaje, żeby było...miło.
Podobnie zużycie oleju. Pisanie o normie 1L/1000km "bo tak fabryka podaje" to jaja.
Takie auto jakby było koniem to nawet z Greenpeace by go dobili
A potem się jeszcze okazuje, że stare, bywa zmęczone mocno, ABC w dużo cięższym aucie z Qua i ASB spala 11cie...gazu. Butowane "a jakieś 13cie, dużo ale za to dźwięk V-ki". A oleju "ani grama".
Płynu do spryskiwaczy przybywa nawet no ale kolega "zawsze robi na ori częściach więc wiadomo, lala"(tylko ciężko taką nawet Rutkowskiemu znaleźć hihi)
Mój na autostradzie wziął 13.5 LPG. 150km/h na tempomacie nocą przy mocnym wietrze z przodu po ukosie. Bardzo jestem zadowolony, bo wciąż mam cholerne Valteki założone, a nie jest to bez znaczenia no i auto ma ASB plus poprzednik ocenił, że 150 koni łeb urywa więc dowalił opony 215ki(ładnie ale głupio).
Miałem mrowie samochodów, nawet ostatnio użytkowałem hybrydę dwa tygodnie nową ale to co się czyta o zużyciu paliwa to po prostu żenada.
V8ki palące po mieście "do 15tu i nie na emeryta", 1.9TDI "ile? 5? głupiś? w 4.5 zawsze się mieszczę!". Sąsiada Corolla 1.4 "dużo ta hybryda pali. 5.1? To moja się po mieście maksymalnie w 6 mieści".
Odpowiadając na Twoje pytanie -w mieście jak Ci pokaże poniżej 12 to jedź do mechanika, albo faktycznie się do miasta przeprowadź
ABC w b4 sedan w mieście w/g wyssanych z laboratoryjnego tyłka danych dla NOWEGO auta pali coś ponad 12cie.
Prognozy fabryczne to bzdury -mają na celu zabezpieczyć majątek firmy, zmniejszyć liczę roszczeń, napędzić sprzedaż.
Więc normy i zużycie paliwa tak się dobiera/podaje, żeby było...miło.
Podobnie zużycie oleju. Pisanie o normie 1L/1000km "bo tak fabryka podaje" to jaja.
Takie auto jakby było koniem to nawet z Greenpeace by go dobili
A potem się jeszcze okazuje, że stare, bywa zmęczone mocno, ABC w dużo cięższym aucie z Qua i ASB spala 11cie...gazu. Butowane "a jakieś 13cie, dużo ale za to dźwięk V-ki". A oleju "ani grama".
Płynu do spryskiwaczy przybywa nawet no ale kolega "zawsze robi na ori częściach więc wiadomo, lala"(tylko ciężko taką nawet Rutkowskiemu znaleźć hihi)
Mój na autostradzie wziął 13.5 LPG. 150km/h na tempomacie nocą przy mocnym wietrze z przodu po ukosie. Bardzo jestem zadowolony, bo wciąż mam cholerne Valteki założone, a nie jest to bez znaczenia no i auto ma ASB plus poprzednik ocenił, że 150 koni łeb urywa więc dowalił opony 215ki(ładnie ale głupio).
Miałem mrowie samochodów, nawet ostatnio użytkowałem hybrydę dwa tygodnie nową ale to co się czyta o zużyciu paliwa to po prostu żenada.
V8ki palące po mieście "do 15tu i nie na emeryta", 1.9TDI "ile? 5? głupiś? w 4.5 zawsze się mieszczę!". Sąsiada Corolla 1.4 "dużo ta hybryda pali. 5.1? To moja się po mieście maksymalnie w 6 mieści".
Odpowiadając na Twoje pytanie -w mieście jak Ci pokaże poniżej 12 to jedź do mechanika, albo faktycznie się do miasta przeprowadź
Spalanie w ABC zależy w głównej mierze od szczelności a właściwie nieszczelności dolotu ABC ma duży problem po latach z trzymaniem szczelności na wężykach a głównie uszczelkach kolektora dolotowego. Większe podciśnienie i spalanie kosmos. Prawidłowe podciśnienie powinno być coś około 0.3. Często przepuszcza uszczelka 078 129 949 której bardzo ciężko dostać. Często warto posprawdzać wężyk i przyłącza gumowe podciśnienia od przepustnicy do MAP sensora który jest w sterowniku silnika (pod stopami pasażera)