Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] Kompendium wiedzy na temat silnika 2,6

Wszystko co tyczy się silników V6
filon705
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 06 lis 2010, 19:23

Post autor: filon705 » 08 lip 2012, 19:47

dokładnie na zimnym silniku temperatura z obu czujników jest podobna po rozgrzaniu temperatura zasysanego powietrza dochodzi nawet do 80 C

[ Dodano: 2012-07-13, 23:53 ]
Witam zaobserwowałem ze w gr.000 kanał 5 odpowiadający za czujnik temperatury cieczy jego zależnosc jest taka że 1 jednostka wyswietlana odpowiada skokowi o 3C

czyli
wartośc na VAGU 17j - 18 stopni na +
18j - 21 C
19J - 24 C
------------
40j - 87 C
41j - 90 C
42j - 93 C
43j - 96 C
44j - 99 C
45j - 102 C

TMEA
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 14 paź 2015, 08:57

Post autor: TMEA » 21 cze 2016, 18:11

A czy ktoś wie ile sterownik powinien pobierać prądu po podaniu masy na Pin D1, zasilania na D5 i podaniu zasilania na D4 jako klucz i jaki prąd po odjęciu zasilania z D4? bo mi ciągle ciągnie 150mA jak tylko podam na D4 i odejme :/

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 cze 2016, 18:52

Chyba ten sterownik pobiera coś w okolicach tego przez pół godziny po zgaszeniu. Gdzieś nawet było opisane w jakiejś serwisówce.

TMEA
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 14 paź 2015, 08:57

Post autor: TMEA » 21 cze 2016, 19:00

ma ktos taką serwisówkę bo nigdzie nie mogę znaleźć. Szczerze to mi pobiera chyba dłuzej bo całą noc :D

filon705
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 06 lis 2010, 19:23

Post autor: filon705 » 21 cze 2016, 21:40

TMEA


a czy fiksują ci obroty po takim rozładowaniu akumulatora,,falowanie wskazówki obrotów''

jeśli tak- to czy same się ustawiają po kolejnym odpaleniu czy trzeba stroić Vagiem


Bo swego czasu jak kupiłem swoja audiczke cały czas mi rozładowywało akumulator po czym za każdym razem musiałem ustawiać wolne obroty bo szalały i skończyło się na wymianie sterownika bo pobierał prąd non stop

wybebeszyli mi wtedy całe auto bo po kolei odpinali odbiorniki a skończyło się na wyjęciu z auta i pomiarze bez obciążenia i tu zzong też pobierał prąd


co do SERWISÓWEK to zapraszam na PW
Ostatnio zmieniony 21 cze 2016, 21:59 przez filon705, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 21 cze 2016, 21:44


maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 cze 2016, 22:17

Przypomniałem sobie. To było w instrukcji naprawy kolektora ssącego ABC: http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/e6c8710570abd69d

Moje luźne tłumaczenie:

Rozłącznie połączeń układu zapłonowego lub wtryskowego przed 150 minutami po zgaszaniu silnika może spowodować zapisanie kodu usterki w sterowniku.
Nie wpłynie to na pracę silnika, gdy części zostaną złożone.
Czytnik kodów jak np. VAG 1551 może być użyty do ich skasowanie. Jeśli błędy nie będą dalej występować to zostaną skasowane automatycznie po 50 uruchomieniach silnika.

Tutaj inny temat z informacjami o tej przypadłości: https://audi80.pl/abc-lpg-problem-z- ... t63268.htm

Awatar użytkownika
matwys80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 45
Rejestracja: 06 lip 2015, 19:43
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: matwys80 » 21 cze 2016, 23:54

Mam pytanie, czy silniki abc sa awaryne? Chce kupic Audi 80 2.6 lpg z przebiegiem ponad 300tys. Koles twierdzi że to niezawodna jednostka.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 22 cze 2016, 10:53

Ten silnik nie ma typowych awarii, które mogłyby zatrzymać samochód. Ale często V6ki Audi lubią spalać i gubić olej. Ewentualnie w 2.6 może rozpadać się wnętrze kolektora ssącego.
Czasem też rozpadają się zaworki ciśnieniowe w głowicy co skutkuje tym że hydropychacze stukają.

TMEA
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 14 paź 2015, 08:57

Post autor: TMEA » 23 cze 2016, 09:43

chyba lepiej kupić 2.8 AAH. Jest mocniejszy i pali tyle samo i chyba go łatwiej ogarnąć niż ABC. Ogolnie bardzo dobre silniki ale wiadomo to ma juz ponad 20lat więc wiesz... "wszystko się może zdarzyć" :D

Sterownik nie gubi ustawien i nie faluje obrotami ustawiając przepustnice.

[ Dodano: 2016-06-23, 09:43 ]
Przebadałem sterownik i pobór prądu wynosi:
stan czuwania - 0.002A
stan poboru po wyłączeniu zasilania - 0.15A - przez 2:30h
stan poboru prądu po wyłączeniu zasilania po czasie 2:30h - 0.002A

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 23 cze 2016, 22:37

matwys80 pisze:Mam pytanie, czy silniki abc sa awaryne? Chce kupic Audi 80 2.6 lpg z przebiegiem ponad 300tys. Koles twierdzi że to niezawodna jednostka.
Naprawdę ciężko mu kłamstwo zarzucić ;)
To słaby, mało wysilony silnik mimo wszystko kręcący się stosunkowo wysoko jak na taki wypad z mocą w kontekście pojemności. ABC nie jest mistrzem wskakiwania na obroty.
Ale...
Elastyczny, trwały, prosty. MAP. Brak przepływki. Dźwięk, kultura pracy.
Kanały olejowe po rogach -lubi pociec. Błędy w dokręcaniu kolektora też mają w takich Vkach znaczenie. Zwyczajnie można nieco klina z niego zrobić między strony.
Ogólnie silnik godny polecenia, bo do jazdy codziennej z lekkim wyskokiem jak znalazł.
Tani w serwisie pomijając ilość garczków i głowic. Tanie popychacze hydrauliczne, mała ich ilość w odniesieniu do np. ADR, ACK.
Dodatkowo pod LPG nie ma aż takiego focha co do wtryskiwaczy LPG, bo czas wtrysku ma doprawdy nieśpieszny. Co nie oznacza, że poleciłbym pakować czerwone waldusie.
Mała ciekawostka -jak kupowałem swoje ABC to sprzedawca-pasjonat straszył olejem ok. 2L/10000km przy 10w40 Valvoline.
Płukanka, zalanie 5w40 Shella i...by się chłop zdziwił. Ja się zdziwiłem, oczywiście wziął oleju ale gdzie mu tam do dwóch litrów...

AAH 2.8 też zła jednostka nie jest. Nieco mniej nowoczesna ale patrząc na nowoczesność muszę pomyśleć czy to wada :)

Jakki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 27 kwie 2014, 21:50

Post autor: Jakki » 23 cze 2016, 23:57

A, że tak zapytam, bo ostatnio się zastanawiam nad kupnem v'ki
Ile te silniki faktycznie spalają? Interesowałoby mnie faktycznie spalanie przy nie oszczędzaniu paliwa, w jezdzie po mieście ;)
Wcześniej o spalaniu nie myślałem, ale... jak zapytam to chyba nikt nie uderzy ;p
Czytałem po internetach i czasem ludzie tak różne wartości podają, że aż się wierzyć nie chce... Dlatego fajnie by było jak by jakiś użytkownik V6 się wypowiedział :)

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 24 cze 2016, 07:31

Dostaniesz pewnie kolejny plik niejasności. Jak czytam, że np. 2.8 ACK 193 konie z ASB w C4 Avant spala po mieście 11-12 to tracę wiarę, że jesteśmy homo sapiens :-D
ABC w b4 sedan w mieście w/g wyssanych z laboratoryjnego tyłka danych dla NOWEGO auta pali coś ponad 12cie.
Prognozy fabryczne to bzdury -mają na celu zabezpieczyć majątek firmy, zmniejszyć liczę roszczeń, napędzić sprzedaż.
Więc normy i zużycie paliwa tak się dobiera/podaje, żeby było...miło.
Podobnie zużycie oleju. Pisanie o normie 1L/1000km "bo tak fabryka podaje" to jaja.
Takie auto jakby było koniem to nawet z Greenpeace by go dobili ;)

A potem się jeszcze okazuje, że stare, bywa zmęczone mocno, ABC w dużo cięższym aucie z Qua i ASB spala 11cie...gazu. Butowane "a jakieś 13cie, dużo ale za to dźwięk V-ki". A oleju "ani grama".
Płynu do spryskiwaczy przybywa nawet no ale kolega "zawsze robi na ori częściach więc wiadomo, lala"(tylko ciężko taką nawet Rutkowskiemu znaleźć hihi)

Mój na autostradzie wziął 13.5 LPG. 150km/h na tempomacie nocą przy mocnym wietrze z przodu po ukosie. Bardzo jestem zadowolony, bo wciąż mam cholerne Valteki założone, a nie jest to bez znaczenia no i auto ma ASB plus poprzednik ocenił, że 150 koni łeb urywa więc dowalił opony 215ki(ładnie ale głupio).

Miałem mrowie samochodów, nawet ostatnio użytkowałem hybrydę dwa tygodnie nową ale to co się czyta o zużyciu paliwa to po prostu żenada.
V8ki palące po mieście "do 15tu i nie na emeryta", 1.9TDI "ile? 5? głupiś? w 4.5 zawsze się mieszczę!". Sąsiada Corolla 1.4 "dużo ta hybryda pali. 5.1? To moja się po mieście maksymalnie w 6 mieści".

Odpowiadając na Twoje pytanie -w mieście jak Ci pokaże poniżej 12 to jedź do mechanika, albo faktycznie się do miasta przeprowadź ;-)

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 24 cze 2016, 08:36

Jakki, A ja dodam że temat odnośnie spalania w naszych 80 jest i są tam chyba wszystkie opcje i silniki, wiec poczytaj. Bo zaraz tu sie zrobi kolejny temat o spalaniu a temat nie jest do tego.

TMEA
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 14 paź 2015, 08:57

Post autor: TMEA » 27 cze 2016, 09:06

Spalanie w ABC zależy w głównej mierze od szczelności a właściwie nieszczelności dolotu :) ABC ma duży problem po latach z trzymaniem szczelności na wężykach a głównie uszczelkach kolektora dolotowego. Większe podciśnienie i spalanie kosmos. Prawidłowe podciśnienie powinno być coś około 0.3. Często przepuszcza uszczelka 078 129 949 której bardzo ciężko dostać. Często warto posprawdzać wężyk i przyłącza gumowe podciśnienia od przepustnicy do MAP sensora który jest w sterowniku silnika (pod stopami pasażera) :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl