[B4 1Z] Jakie ciśnienie doładowania?
[B4 1Z] Jakie ciśnienie doładowania?
Witam,mam pytanie odnośnie ciśnienia doładowanie jakie ma się pokazać przy próbie dynamicznej na króćcu układu dolotowego,odczytanie manometrem?
U mnie pokazało się 1.35bara z odłączonym podciśnieniem z gruszki,i nie wywaliło 575.Przeczytałem już kilka postów dotyczących turbo,i się kompletnie pogubiłem,jedni piszą że to ma być 0,65 inni 0,85,a jeszcze gdzieś indziej w logach widać prawie 2 bary :evil:
U mnie pokazało się 1.35bara z odłączonym podciśnieniem z gruszki,i nie wywaliło 575.Przeczytałem już kilka postów dotyczących turbo,i się kompletnie pogubiłem,jedni piszą że to ma być 0,65 inni 0,85,a jeszcze gdzieś indziej w logach widać prawie 2 bary :evil:
na drugim końcu cienkiego wężyka podłączonego na rogu intercoolera <ok>AB4 pisze:...a jak by mi jeszcze ktoś powiedział gdzie znajduje się czujnik ciśnienia w dolocie.
czyli jak bosch (wielkie pudło częściowo metalowe na pokrywie filtra powietrza) to przy obudowie filtra powietrza
a jak pierburg (plastikowa "rura" śr. ok 70mm na pokrywie filtra powietrza) to w sterowniku
Ciśnienie doładowania powinno wynosić ok 0,85 bara. Jeśli na gruszkę podasz ciśnienie bezpośrednio z układu dolotowego (omijając N75) to powinno wynosić ok 0,5-0,6 bara. W logach widać to jako 1850mbar czyli 1,85 bara - ciśnienie atmosferyczne ok 1000mbar + to co napompuje turbo czyli ok 850mbar. Jeśli natomiast podłączysz manometr to będziesz widział 0,85bara, ponieważ jako zero jest przyjęte ciśnienie atmosferyczne. Przy odłączonym wężyku z gruszki powinno wystąpić przeładowanie i ECU powinien obciąć dawkę paliwa - czyli znaczna utrata mocy przy mocniejszym gazowaniu.AB4 pisze:Witam,mam pytanie odnośnie ciśnienia doładowanie jakie ma się pokazać przy próbie dynamicznej na króćcu układu dolotowego,odczytanie manometrem?
U mnie pokazało się 1.35bara z odłączonym podciśnieniem z gruszki,i nie wywaliło 575.Przeczytałem już kilka postów dotyczących turbo,i się kompletnie pogubiłem,jedni piszą że to ma być 0,65 inni 0,85,a jeszcze gdzieś indziej w logach widać prawie 2 bary
-
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 21 kwie 2016, 22:52
- Lokalizacja: Jarosław
Witam odświeżę temat. Nie mam manometru i dzisiaj na vag'u pokazało mi w grupie 000 wartość ciśnienia 116 na jałowych czy to dobra wartość? Oraz martwi mnie to, że temperatura którą licznik pokazywał to 93 stopnie a na vag'u w rubryce temperatury cieczy była wartość 60(też grupa 000-nastawnik bosch). Silnik zagrzany.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Widze że słabo czytałes forum ,skoro spodziewasz się zobaczyć normalne wartości w bloku 000 ...jakbyś czytał ,to byś się dowiedział że nie zobaczysz tam temp.w stopniach ,czy doładowania w milibarach ...tym bardziej na postoju Wrtosci są w jakichś bezsensownych jednostkach do przelicznia ...poszukaj sobie na forum bo gdzieś to na pewno jest jak się przelicza temperaturęlegendarny pisze:Nie mam manometru i dzisiaj na vag'u pokazało mi w grupie 000 wartość ciśnienia 116 na jałowych czy to dobra wartość? Oraz martwi mnie to, że temperatura którą licznik pokazywał to 93 stopnie a na vag'u w rubryce temperatury cieczy była wartość 60(też grupa 000-nastawnik bosch). Silnik zagrzany.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 21 kwie 2016, 22:52
- Lokalizacja: Jarosław
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
W przypadku ''boscha" z jego szczątkową diagnostyką z bloku 000 ,przydatne rzeczy jakie tam zobaczymy ,to dawka paliwa i poczatek wtrysku ,a jedyne co warto przeliczać to temperatura płynu i paliwa ... resztą "danych" szkoda zawracać sobie glowę .Doładowanie mierzymy zwykłym manometrem w czasie jazdy , wpinając się w ori zaslepiony króciec na węzyk w dolocie...mierzenie doładowania "gazujac " na postoju, jest kompletnie nie przydatnelegendarny pisze:Po grzebaniu w google i przeliczeniach, vag pokazał mi temperaturę 90 stopni a ciśnienie w kolektorze 1288mbar (sorka pomyliłem z ciśnieniem doładowania)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 41
- Rejestracja: 21 kwie 2016, 22:52
- Lokalizacja: Jarosław