Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Jakie ciśnienie doładowania?

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

[B4 1Z] Jakie ciśnienie doładowania?

Post autor: AB4 » 16 kwie 2010, 20:10

Witam,mam pytanie odnośnie ciśnienia doładowanie jakie ma się pokazać przy próbie dynamicznej na króćcu układu dolotowego,odczytanie manometrem?
U mnie pokazało się 1.35bara z odłączonym podciśnieniem z gruszki,i nie wywaliło 575.Przeczytałem już kilka postów dotyczących turbo,i się kompletnie pogubiłem,jedni piszą że to ma być 0,65 inni 0,85,a jeszcze gdzieś indziej w logach widać prawie 2 bary :evil:

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 16 kwie 2010, 21:24

Kolego w 1Z powinno byc 0.85bara w silniku AAZ 0.65bara- takie powino byc z gruszka. Bez gruszki 1.3-1.4bara

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 17 kwie 2010, 12:40

No to widać mam prawidłowo,a jak by mi jeszcze ktoś powiedział gdzie znajduje się czujnik ciśnienia w dolocie.

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 17 kwie 2010, 14:49

a jaka masz przepływke?? Bosch czy bierburg??

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 17 kwie 2010, 17:35

AB4 pisze:...a jak by mi jeszcze ktoś powiedział gdzie znajduje się czujnik ciśnienia w dolocie.
na drugim końcu cienkiego wężyka podłączonego na rogu intercoolera <ok>
czyli jak bosch (wielkie pudło częściowo metalowe na pokrywie filtra powietrza) to przy obudowie filtra powietrza
a jak pierburg (plastikowa "rura" śr. ok 70mm na pokrywie filtra powietrza) to w sterowniku

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 17 kwie 2010, 23:26

Ale jeszcze zastanawia mnie fakt że się nie kręci wyżej jak 4100?,turbo pompuje dawka 18,a coś słabo się kręci,rozrząd dobrze ustawiony,kumpla avant kręci się wyżej.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 18 kwie 2010, 03:18

AB4 pisze: dawka 18,a coś słabo się kręci
ja mam zwiększoną do ok 9 i jest elegancko ;-) lepiej ustaw coś między 10 a 12 w gr000

ptaak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 88
Rejestracja: 27 lip 2009, 22:45
Lokalizacja: Żary

Post autor: ptaak » 18 kwie 2010, 23:58

AB4 pisze:Witam,mam pytanie odnośnie ciśnienia doładowanie jakie ma się pokazać przy próbie dynamicznej na króćcu układu dolotowego,odczytanie manometrem?
U mnie pokazało się 1.35bara z odłączonym podciśnieniem z gruszki,i nie wywaliło 575.Przeczytałem już kilka postów dotyczących turbo,i się kompletnie pogubiłem,jedni piszą że to ma być 0,65 inni 0,85,a jeszcze gdzieś indziej w logach widać prawie 2 bary
Ciśnienie doładowania powinno wynosić ok 0,85 bara. Jeśli na gruszkę podasz ciśnienie bezpośrednio z układu dolotowego (omijając N75) to powinno wynosić ok 0,5-0,6 bara. W logach widać to jako 1850mbar czyli 1,85 bara - ciśnienie atmosferyczne ok 1000mbar + to co napompuje turbo czyli ok 850mbar. Jeśli natomiast podłączysz manometr to będziesz widział 0,85bara, ponieważ jako zero jest przyjęte ciśnienie atmosferyczne. Przy odłączonym wężyku z gruszki powinno wystąpić przeładowanie i ECU powinien obciąć dawkę paliwa - czyli znaczna utrata mocy przy mocniejszym gazowaniu.

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 19 kwie 2010, 00:25

No właśnie przeładowania to nie doświadczyłem,a zbierał sie lepiej,a z odpiętą gruchą nadmuchał 1,35bara

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 19 kwie 2010, 06:51

AB4 pisze:No właśnie przeładowania to nie doświadczyłem
bo pewnie kolega ma boscha.

legendarny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 21 kwie 2016, 22:52
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: legendarny » 29 cze 2016, 18:29

Witam odświeżę temat. Nie mam manometru i dzisiaj na vag'u pokazało mi w grupie 000 wartość ciśnienia 116 na jałowych czy to dobra wartość? Oraz martwi mnie to, że temperatura którą licznik pokazywał to 93 stopnie a na vag'u w rubryce temperatury cieczy była wartość 60(też grupa 000-nastawnik bosch). Silnik zagrzany.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 cze 2016, 18:40

legendarny pisze:Nie mam manometru i dzisiaj na vag'u pokazało mi w grupie 000 wartość ciśnienia 116 na jałowych czy to dobra wartość? Oraz martwi mnie to, że temperatura którą licznik pokazywał to 93 stopnie a na vag'u w rubryce temperatury cieczy była wartość 60(też grupa 000-nastawnik bosch). Silnik zagrzany.
Widze że słabo czytałes forum ,skoro spodziewasz się zobaczyć normalne wartości w bloku 000 ...jakbyś czytał ,to byś się dowiedział że nie zobaczysz tam temp.w stopniach ,czy doładowania w milibarach ...tym bardziej na postoju ;-) Wrtosci są w jakichś bezsensownych jednostkach do przelicznia ...poszukaj sobie na forum bo gdzieś to na pewno jest jak się przelicza temperaturę

legendarny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 21 kwie 2016, 22:52
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: legendarny » 29 cze 2016, 19:02

Po grzebaniu w google i przeliczeniach, vag pokazał mi temperaturę 90 stopni a ciśnienie w kolektorze 1288mbar (sorka pomyliłem z ciśnieniem doładowania)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 cze 2016, 19:32

legendarny pisze:Po grzebaniu w google i przeliczeniach, vag pokazał mi temperaturę 90 stopni a ciśnienie w kolektorze 1288mbar (sorka pomyliłem z ciśnieniem doładowania)
W przypadku ''boscha" z jego szczątkową diagnostyką z bloku 000 ,przydatne rzeczy jakie tam zobaczymy ,to dawka paliwa i poczatek wtrysku ,a jedyne co warto przeliczać to temperatura płynu i paliwa ... resztą "danych" szkoda zawracać sobie glowę .Doładowanie mierzymy zwykłym manometrem w czasie jazdy , wpinając się w ori zaslepiony króciec na węzyk w dolocie...mierzenie doładowania "gazujac " na postoju, jest kompletnie nie przydatne

legendarny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 41
Rejestracja: 21 kwie 2016, 22:52
Lokalizacja: Jarosław

Post autor: legendarny » 29 cze 2016, 19:53

Ok dzięki, wyszedłem na głupa, muszę troszkę doczytać :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl