Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.0 PS] Zmiana silnika w Audi 90

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
kolakowski90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 25 cze 2016, 13:26
Lokalizacja: Szczytno

[B3 2.0 PS] Zmiana silnika w Audi 90

Post autor: kolakowski90 » 29 cze 2016, 16:41

Witam ! Mam pytanie dotyczące silnika w audi 90 b3 ( 1990r. 2.0 115 km ). Dziś mechanik powiedział mi żebym sprzedał autko gdyż silnik ten jest nie do naprawy, jeśli się popsuje. Że nikt w okolicy a nawet województwie nie będzie potrafił go naprawić. I teraz pytanie czy można wstawić silnik z Audi 80 B4 ? Czy mechanicznie będzie pasował? Jestem nowym użytkownikiem forum więc jeśli pisze w złej zakładce to przepraszam. Pozdrawiam :) ;-)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 29 cze 2016, 16:48

Pewnie chodziło mu o mechaniczny wtrysk? Można zawsze wywalić część wtrysku i zrobić aby auto latały tylko na gazie.

Powinien podejść. 5-cylindrówki w B3 chyba miały takie same mocowania jak 4 i 5 cylindrowe silniki w B4.



A z jakiego województwa jesteś?

kolakowski90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 25 cze 2016, 13:26
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: kolakowski90 » 29 cze 2016, 16:58

Dokładnie tak. Mechaniczny wtrysk... Województwo Warmińsko-Mazurskie, a dokładnie Mazury :)
Myślę żeby w razie czego wymienić silnik z wtryskiem elektronicznym i mieć mniej kłopotów. Jak na razie silnik jest okej tylko lekko faluje na obrotach rano jak odpalam. :|

Awatar użytkownika
krzych900
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 411
Rejestracja: 20 cze 2013, 23:21
Lokalizacja: PKN

Post autor: krzych900 » 29 cze 2016, 20:24

Dziwna rada. Te wtryski wcale tak szybko się nie psują. Przetrwały dwadzieścia kilka lat, to jeszcze trochę pożyją. Wydaje mi się że ich największym wrogiem jest źle założona instalacja gazowa i niewiedza mechaników/użytkowników. A jak zdechnie to zawsze można kupić drugi ew. założyć wtrysk elektroniczny i nawet silnika nie trzeba zmieniać.
Ale żeby od razu samochód sprzedawać? Pewnie połowa starych audic i merców to ma i jakoś jeździ.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 29 cze 2016, 20:49

na Mazurach/Warmii masz Ottomotive z Kętrzyna, wsadzą Ci za 1400 elektroniczny wtrysk i problem z głowy. Jeśli chcesz tym jeździć długo, to warto, naprawdę warto , a i gaz łatwiej potem założyć. Co za problem... mechanik tak powiedział bo jest niedoukiem i tyle.

kolakowski90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 25 cze 2016, 13:26
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: kolakowski90 » 29 cze 2016, 23:21

Dobrze wiedzieć, że można takie rzeczy robić ;-) Jest to moje pierwsze autko i chciałbym je mieć jak najdłużej. Potrzebuje paru kosmetycznych poprawek m.in. odklejająca się podsufitka, i parę innych rzeczy ale to w swoim czasie. W każdym bądź razie jakby coś zaczęło się dziać z silnikiem, to ktoś jest w stanie to naprawić :D Dodatkowo mechanik powiedział że nie dotknie tego auta bo boi się że się rozsypie... że rozwalił już 3 takie silniki i nie ma zamiaru dokładać do interesu. Bardzo dziękuję za pomoc :) Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 cze 2016, 07:23

kolakowski90, kurde niezłego mechanika se wybrałeś, ja bym na twoim miejscu nigdy więcej tam nie pojechał.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4737
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 30 cze 2016, 10:30

Nie wiem jakim cudem rozwalił on najbardziej pancerny silnik jaki był produkowany przez Audi. R4 w 80 tkach są trwałe choć czasami potrafi pójść w nich panewka a R5 może skończyć żywot tylko przez rażące zaniedbania użytkownika albo naprawdę skrajne zużycie.
Chyba że tak wyregulował ten wtrysk, że nadmiar paliwa rozrzedził mu olej i zatarł silnik.

Zresztą omijaj mechaników, którzy twierdzą że jeśli oni czegoś nie potrafią zrobić to nikt tego nie zrobi.

Awatar użytkownika
krisf1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 13 lip 2012, 00:19
Lokalizacja: Kłodzko/Dolnośląskie

Post autor: krisf1 » 30 cze 2016, 17:58

Daj spokój, jeżeli nie masz w niej gazu albo się go pozbędziesz to możesz być bardzo szczęśliwy. Ja u siebie wywaliłem gaz, doprowadziłem do porządku i hula aż miło i w ogóle nie wygląda na 25 latka. :) Nic co ludzkie nie jest obce, a w necie i książkach jest dużo rzeczy napisane że przy odrobinie dobrego serca sobie z tym poradzisz jak coś będzie nie halo.

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 01 lip 2016, 19:49

PS to NG tylko z mniejszą mocą. Bardzo przyjemny silnik. I mega tani w eksploatacji.

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 16 sie 2016, 20:58

Może odkop nieco ale PS to silnik na czysto mechanicznym, nie na elektromechanicznym wtrysku. Więc ogólnie osprzętem się różni mocniej od NG co nie znaczy, że to odmienna rodzina oczywiście.
Nie ma też przykładowo pompy Vacuum.

Jest trwały i daje się skutecznie zagazować(mam z BLOSem i podparciem klapy przepływki, na forum są gdzieś zdjęcia).
Niestety niektóre części są już niedostępne. Rozbierając rozdzielacz odkryłem, że uszczelnienie tłoczka w nim istnieje i ma gumowy kołnierz. A guma po tylu latach....
Szukałem po ASO, pisałem do Niemiec, dzwonili od nas. Nie ma.
Szkoda, auto chodzi ale pokapuje tamtędy.

A raczej chodziło, gapowicz we mnie walnął z podporządkowanej(ciężarówką heh) i auto na chodzie silnikowo itp. ale bok zmięty, koło pochylone i z żalem się będę musiał wyzbyć(czasu brak, remont -zastój, dwoje dzieci itp.)

Ogólnie pomysł mechanika z wątku "jak się popsuje nikt nie naprawi" to coś jakby "usrała się bida i płacze". Nie jestem mechanikiem z zawodu, a spokojnie sobie wszystko w nim ogarniam. Tylko nie bardzo jest co, bo się nie psuje.

Strasznie trwałe te silniki. I ceny części...np. popychacze hydrauliczne INA po 16pln, śmiech normalnie.

Swoją drogą...zmieniłem z musu 90kę na A4 r4 i chętnie bym mu jakiś r5 wsadził. Bez urazy ale mam dosyć smętnego brzęczenia 4 cylindrówek. Moje r5 to najlepiej kumpel określił "niby nie ryczy ale mi się mój świętej pamięci Bosman przypomniał". Pitbulla miał o takim właśnie imieniu, zawzięte bydle było hehe
Ostatnio zmieniony 16 sie 2016, 21:03 przez miron72, łącznie zmieniany 1 raz.

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 16 sie 2016, 21:02

Skąd jesteś?

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 16 sie 2016, 21:03

Jak wskazuje numer oznaczenie TOS z Ostrowca Świętokrzyskiego

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 19 sie 2016, 00:15

Dawno nie widziałem tak po chlubnej opinii o wolnossącej pięciocylindrówce ;-) mam to samo zdanie piwoa80
co do PS-a to przez ten dłuższy kolektor ma ładniejszy dźwięk niż nawet NG,
mam NG z kolektorem od PS i zauważyłem różnicę okok
Mechaniczny wtrysk daje radę zrobić spore przebiegi i bez rozregulowania, jeśli zasilany jest wyłącznie samą benzyną kwadr. Znajomy śmigał NG do Norwegi i tam normy spalin przechodziła Coupeta.
Jak na pierwsze auto wybrałeś prawie klasyka okok
Szacun że nie młodsze i do tego rdzewiejące np. Vectre B
wysmiewacz_

miron72
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 553
Rejestracja: 20 lis 2007, 21:25
Lokalizacja: TOS

Post autor: miron72 » 19 sie 2016, 12:52

U mnie z gazem nie dość, że nie dzieje się nic to zakłady o strzelanie przyjmuję -zdejmę dowolny kabel ze świecy i nie strzeli. Ale garaż pustoszeje w 3 sekundy hahahaha. Tchórze...
Ale sam ogarnąłem, dbam i zapierdziela od kilku lat.

Dźwięk i specyfika rozpędzania to klasa wyżej niż r4. Ostatnio żona jeździ więcej V6, a jak A4 r4...bosze. To pierdzenie mnie zamęczy. Jakby mu jaja ktoś nadepnął i kazał się cieszyć. Ciągle mam wrażenie, że mu suwów brakuje. Jeszcze nie przerejestrowałem, a już rozglądam się za podmianką.
A tyle było przysięgania -"nic poniżej pięciu garów". Rynek jest jaki jest.

A4 z 2.2T to bym całował rano w pyszczek, a tak to mijając przed domem unieruchomioną prawnie i nieco technicznie 90kę mam chęć wyć...ale psy sąsiadów łatwo się pobudzają i by się kipisz na całej ulicy zrobił hehe.

Nie ruszać ludzie tych silników! Dbać i dokładać. Bo potem to jedynie r6/v6 i wyżej cieszy. A mieć takie auto pięciocylindrowe ogarnięte...
Ile razy mnie ktoś zaczepił, oglądał, pogadał.
Teraz w srebrnym A4 Avant to prawie jak Vectra -mijam tego kopy na mieście i w okolicy.
90ka polowała, ten się szwęda. Tyle.

A vectry cóż...kupuje się używane jak w salonie hihi -można przebierać w opcjach, kolorach i silnikach.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl