[B3 1.6 RA/SB] ciśnienie w układzie chłodzenia
[B3 1.6 RA/SB] ciśnienie w układzie chłodzenia
Witajcie. Z powodu twardych ( takie moje odczucie) węży w układzie chłodzenia postanowiłem zamontować manometr na zbiorniczku wyrównawczym. I teraz tak: na postoju, przy temperaturze ok. 95 stopni i załączających się wiatrakach ciśnienie w układzie wynosi 1.1 bar. Po ostrzejszej jeździe w tych samych warunkach ciśnienie dochodzi do 1.3 bar.
Moje pytanie : czy jest to objaw prawidłowy, czy coś jest nie tak ?
Być może jestem trochę przewrażliwiony, ponieważ miałem przygodę z pękającymi wężami, ale było to w Peugeocie i spowodowane było olejem w płynie chłodzącym ( uszkodzona UPG). U mnie w Audi żadnych niepokojących objawów uszkodzonej uszczelki brak; no chyba że właśnie to duże ciśnienie jest objawem.
Proszę o rozwianie moich wątpliwości.
Moje pytanie : czy jest to objaw prawidłowy, czy coś jest nie tak ?
Być może jestem trochę przewrażliwiony, ponieważ miałem przygodę z pękającymi wężami, ale było to w Peugeocie i spowodowane było olejem w płynie chłodzącym ( uszkodzona UPG). U mnie w Audi żadnych niepokojących objawów uszkodzonej uszczelki brak; no chyba że właśnie to duże ciśnienie jest objawem.
Proszę o rozwianie moich wątpliwości.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
o tym to pierwsze słyszę powiem szczerze. Na petrygo lub borygo jeżdżę już ze 20 lat rożnymi markami aut i nigdy nie były one powodem puchnięcia przewodów.Audi Sport pisze:Jeśli masz zalany jakiś syf typu Petrygo, K2, Borygo itp. to wszystko jasne. Miałem tak w 3A, węże puchły i strzelały na petrygo. Zalałem odpowiednik G12 febiego i jak ręką odjął.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
A ja tyle lat w nieswiadomosci na jakimś dziadowskim petrygo jeżdzę ...a tu takie straszne historie mogą mnie spotkać ...puchnące i explodujące węże ,o matko ...Tu nie ma co kusić losu i czekać na tragedię , jutro wymieniam na G12 febiego i Tobie PiterB też radzęAudi Sport pisze:Duże znaczenie ma płyn chłodniczy. Jeśli masz zalany jakiś syf typu Petrygo, K2, Borygo itp. to wszystko jasne. Miałem tak w 3A, węże puchły i strzelały na petrygo. Zalałem odpowiednik G12 febiego i jak ręką odjął.
Dzięki za info. A tak z czystej ciekawości : rano, kiedy silnik zimny, to ciśnienie i tak trzyma ok. 1 bar. Myślałem, że więcej spadnie. a z drugiej strony, to znowu na gorącym podniesie się max. do 1.3 bar, czyli różnica niewielka pomiędzy ciepłym, a zimnym.
Cóż, jak nie będzie rosnąć więcej, to dam sobie spokój i zostawie tak jak jest.
Cóż, jak nie będzie rosnąć więcej, to dam sobie spokój i zostawie tak jak jest.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
A róbcie jak chcecie, ja tylko dzielę się swoimi doświadczeniami i to nie tylko na moim przykładzie. Pozdrawiam.MUNIOR pisze:A ja tyle lat w nieswiadomosci na jakimś dziadowskim petrygo jeżdzę ...a tu takie straszne historie mogą mnie spotkać ...puchnące i explodujące węże ,o matko ...Tu nie ma co kusić losu i czekać na tragedię , jutro wymieniam na G12 febiego i Tobie PiterB też radzę
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
A nie myślałeś że może był jakiś inny powód tych awarii? Ja na petrygo w audi jeżdżę 10 lat i nie widzę żadnych problemów. Zresztą mój znajomy też kiedyś przyniósł wyssaną z palca historię że niby na petrygo dziurawią sie nagrzewnice i chłodnice. Podobno na Dynagelu tego nie ma więc taki zalewał. Ale się uśmiałem jak jego nagrzewnica strzeliła 6 lat wcześniej niż moja po dwóch latach po tej cudownej zmianieAudi Sport pisze:A róbcie jak chcecie, ja tylko dzielę się swoimi doświadczeniami i to nie tylko na moim przykładzie. Pozdrawiam.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Pewnie to, że miałem benzynę i oryginalny czujnik przy którym pierwszy bieg włączał się przy 98oC, a drugi przy 105oC. Po prostu petrygo za bardzo zwiększa swoją objętość w wysokich temperaturach niż G12. Proponuję przestudiować kartę charakterystyki.hudy pisze:A nie myślałeś że może był jakiś inny powód tych awarii?