Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 RA/SB] ciśnienie w układzie chłodzenia

sq7dcr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 09 mar 2016, 22:09

[B3 1.6 RA/SB] ciśnienie w układzie chłodzenia

Post autor: sq7dcr » 06 cze 2016, 21:23

Witajcie. Z powodu twardych ( takie moje odczucie) węży w układzie chłodzenia postanowiłem zamontować manometr na zbiorniczku wyrównawczym. I teraz tak: na postoju, przy temperaturze ok. 95 stopni i załączających się wiatrakach ciśnienie w układzie wynosi 1.1 bar. Po ostrzejszej jeździe w tych samych warunkach ciśnienie dochodzi do 1.3 bar.
Moje pytanie : czy jest to objaw prawidłowy, czy coś jest nie tak ?
Być może jestem trochę przewrażliwiony, ponieważ miałem przygodę z pękającymi wężami, ale było to w Peugeocie i spowodowane było olejem w płynie chłodzącym ( uszkodzona UPG). U mnie w Audi żadnych niepokojących objawów uszkodzonej uszczelki brak; no chyba że właśnie to duże ciśnienie jest objawem.
Proszę o rozwianie moich wątpliwości.

Awatar użytkownika
andi77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2114
Rejestracja: 03 lip 2010, 16:35
Lokalizacja: Lubelskie (LWL)

Post autor: andi77 » 06 cze 2016, 21:59

sq7dcr, Myślę,że ciśnienie jest w normie ;-)

sq7dcr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 09 mar 2016, 22:09

Post autor: sq7dcr » 06 cze 2016, 22:40

Niepokoi mnie tylko, że np w VW T4 1.9 TD węże nie są tak twarde jak w moim. No, ale skoro tak mam być, to niech będzie.
Naczytałem się sprzecznych informacji na forach i dlatego chciałem się upewnić.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 07 cze 2016, 09:52

sq7dcr, ciśnienie jak najbardziej w normie okok

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 07 cze 2016, 17:42

Duże znaczenie ma płyn chłodniczy. Jeśli masz zalany jakiś syf typu Petrygo, K2, Borygo itp. to wszystko jasne. Miałem tak w 3A, węże puchły i strzelały na petrygo. Zalałem odpowiednik G12 febiego i jak ręką odjął.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 07 cze 2016, 19:12

Audi Sport pisze:Jeśli masz zalany jakiś syf typu Petrygo, K2, Borygo itp. to wszystko jasne. Miałem tak w 3A, węże puchły i strzelały na petrygo. Zalałem odpowiednik G12 febiego i jak ręką odjął.
o tym to pierwsze słyszę powiem szczerze. Na petrygo lub borygo jeżdżę już ze 20 lat rożnymi markami aut i nigdy nie były one powodem puchnięcia przewodów.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 cze 2016, 20:19

Audi Sport pisze:Duże znaczenie ma płyn chłodniczy. Jeśli masz zalany jakiś syf typu Petrygo, K2, Borygo itp. to wszystko jasne. Miałem tak w 3A, węże puchły i strzelały na petrygo. Zalałem odpowiednik G12 febiego i jak ręką odjął.
A ja tyle lat w nieswiadomosci na jakimś dziadowskim petrygo jeżdzę ...a tu takie straszne historie mogą mnie spotkać ...puchnące i explodujące węże ,o matko boisie ...Tu nie ma co kusić losu i czekać na tragedię , jutro wymieniam na G12 febiego i Tobie PiterB też radzę ;-)

sq7dcr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 09 mar 2016, 22:09

Post autor: sq7dcr » 07 cze 2016, 23:09

Dzięki za info. A tak z czystej ciekawości : rano, kiedy silnik zimny, to ciśnienie i tak trzyma ok. 1 bar. Myślałem, że więcej spadnie. a z drugiej strony, to znowu na gorącym podniesie się max. do 1.3 bar, czyli różnica niewielka pomiędzy ciepłym, a zimnym.
Cóż, jak nie będzie rosnąć więcej, to dam sobie spokój i zostawie tak jak jest.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 07 cze 2016, 23:53

Też mam Kuler K2 G12 i nie mam żadnych dziwnych objawów.

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 08 cze 2016, 12:49

MUNIOR pisze:A ja tyle lat w nieswiadomosci na jakimś dziadowskim petrygo jeżdzę ...a tu takie straszne historie mogą mnie spotkać ...puchnące i explodujące węże ,o matko ...Tu nie ma co kusić losu i czekać na tragedię , jutro wymieniam na G12 febiego i Tobie PiterB też radzę
A róbcie jak chcecie, ja tylko dzielę się swoimi doświadczeniami i to nie tylko na moim przykładzie. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 20 cze 2016, 18:56

Audi Sport pisze:A róbcie jak chcecie, ja tylko dzielę się swoimi doświadczeniami i to nie tylko na moim przykładzie. Pozdrawiam.
A nie myślałeś że może był jakiś inny powód tych awarii? Ja na petrygo w audi jeżdżę 10 lat i nie widzę żadnych problemów. Zresztą mój znajomy też kiedyś przyniósł wyssaną z palca historię że niby na petrygo dziurawią sie nagrzewnice i chłodnice. Podobno na Dynagelu tego nie ma więc taki zalewał. Ale się uśmiałem jak jego nagrzewnica strzeliła 6 lat wcześniej niż moja po dwóch latach po tej cudownej zmianie rotfl

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 23 cze 2016, 13:08

hudy pisze:A nie myślałeś że może był jakiś inny powód tych awarii?
Pewnie to, że miałem benzynę i oryginalny czujnik przy którym pierwszy bieg włączał się przy 98oC, a drugi przy 105oC. Po prostu petrygo za bardzo zwiększa swoją objętość w wysokich temperaturach niż G12. Proponuję przestudiować kartę charakterystyki.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 23 cze 2016, 15:06

U mnie na petrygo na zimnym silniku mam stan równy z łączeniem zbiorniczka a gdy temperatura jest 90 stopni lub ponad 90 to płynu mam max 0,5cm więcej

sq7dcr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 09 mar 2016, 22:09

Post autor: sq7dcr » 01 lip 2016, 22:12

Wydaje mi się, że w końcu trafiłem na właściwe rozwiązanie problemu. Uparłem się na oryginalny, używany korek i odpowietrzyłem układ podnosząc zbiorniczek do góry. Obecnie ciśnienie po nagrzaniu wynosi 1.05 bar, a na zimnym 0.70 bar. Przewody twarde, ale dają się ścisnąć.
Dzięki za wszelkie porady.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 01 lip 2016, 22:29

Niestety na niektórych rzeczach nie warto oszczędzać. Jeśli chodzi o tego typu rzeczy jak czujniki czy wspomniany korek to lepiej wydać trochę więcej kasy i kupić w ASO ale masz pewność że będzie działać... chodź korek w ASO to koszt 220zł. Sam ni wiem czy bym sie zdecydował mysli_

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl