Witajcie. Ostatnio podczas jazdy ze stałą prędkością usłyszałem że silnik pracuje strasznie ''twardo'' jakby przestawiony był kąt wtrysku. wklejam logi grupy 000 i 004 które po podłączeniu kompa mi pokazało:
http://vaglog.pl/log_269557.html
Dodam że w grupie 000 po przełączeniu na basic settings dźwięk pracy silnika i wartość kąta wtrysku się nie zmienia. Do tego wyrzuca błąd kąta wtrysku co przy tych wartościach jest zrozumiałe. Powiedzcie mi czy możliwe jest żeby coś padło w pompie?? Rozrząd na pompie sprawdzałem i po ustawieniu wału korbowego na znak otwór blokady koła pompy pasuje w otwór w łapie pompy tak więc pompa teoretycznie jest dobrze ustawiona tym bardziej że pasek rozrządu jest dobrze napięty i nie miał jak skoczyć. Pozdrawiam
[B4 1.9 1Z] Problem z kątem wtrysku
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jak stało się to nagle ,to albo bezpiecznik ''motor " się przepalił , albo n108 stracił połaczanie z kompem bo sie któryś z kabelków ''posypał " ze starosci.W pierwszym przypadku bedą błedy n108 ,g70 ,n75 ,n18 bo wszystko to zasila właśnie bezpiecznik z nakładką "motor'' .A w drugim beda tylko dwa będy z n108 i bład początku wtrysku "start off injection" Sprawdż błedy i już wieszMXdawid pisze:Ostatnio podczas jazdy ze stałą prędkością usłyszałem że silnik pracuje strasznie ''twardo'' jakby przestawiony był kąt wtrysku.
[ Dodano: 2016-07-07, 16:42 ]
Uszczelnić i owszem ,jak cieknie to raczej trzeba ,ale wyciek z tymi objawami nie ma nic wspólnego .Sprawdż to co opisałemCoś czuję że czeka mnie demontaż pompy i szukanie tym bardziej że zaczyna się pocić i dobrze było by ją przy okazji uszczelnić.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 02 lip 2013, 20:44
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubin
Jedyny błąd jaki jest to błąd początku wtrysku.
[ Dodano: 2016-07-16, 15:52 ]
Audi zrobione. Skończyło się na wymianie silnika wraz z pompą gdyż od dawna panowałem tą zmianę a ta awaria była tylko motywatorem do działania. Ze starego silnika założony jest nastawnik oraz wtryski gdyż nastawnik jest świeżo po czyszczeniu a wtryski są z AFN'a. Z ciekawości zajrzałem do starej pompy co mogło być powodem i tak naprawdę nic podejrzanego nie znalazłem. Sitko na N108 jest czyste, klin na wałku pompy jest ok, bolczyk od tłoczka na fali jest cały, sprężyna na przesuwce kosza rolek od fali jest cała, tak samo bolec siedzi ciasno w koszu i przesuwce tak więc zostanie to chyba zagadką co spowodowało samoistną zmianę kąta. Może pompiarz znalazł by coś podejrzanego ale mam sprawną pompę tak więc nie będę inwestował w tą. Pozdrawiam i dzięki za odzew.
[ Dodano: 2016-07-16, 15:52 ]
Audi zrobione. Skończyło się na wymianie silnika wraz z pompą gdyż od dawna panowałem tą zmianę a ta awaria była tylko motywatorem do działania. Ze starego silnika założony jest nastawnik oraz wtryski gdyż nastawnik jest świeżo po czyszczeniu a wtryski są z AFN'a. Z ciekawości zajrzałem do starej pompy co mogło być powodem i tak naprawdę nic podejrzanego nie znalazłem. Sitko na N108 jest czyste, klin na wałku pompy jest ok, bolczyk od tłoczka na fali jest cały, sprężyna na przesuwce kosza rolek od fali jest cała, tak samo bolec siedzi ciasno w koszu i przesuwce tak więc zostanie to chyba zagadką co spowodowało samoistną zmianę kąta. Może pompiarz znalazł by coś podejrzanego ale mam sprawną pompę tak więc nie będę inwestował w tą. Pozdrawiam i dzięki za odzew.