Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Problem z kątem wtrysku

ODPOWIEDZ
MXdawid
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 02 lip 2013, 20:44
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubin

[B4 1.9 1Z] Problem z kątem wtrysku

Post autor: MXdawid » 07 lip 2016, 12:45

Witajcie. Ostatnio podczas jazdy ze stałą prędkością usłyszałem że silnik pracuje strasznie ''twardo'' jakby przestawiony był kąt wtrysku. wklejam logi grupy 000 i 004 które po podłączeniu kompa mi pokazało:
http://vaglog.pl/log_269557.html
Dodam że w grupie 000 po przełączeniu na basic settings dźwięk pracy silnika i wartość kąta wtrysku się nie zmienia. Do tego wyrzuca błąd kąta wtrysku co przy tych wartościach jest zrozumiałe. Powiedzcie mi czy możliwe jest żeby coś padło w pompie?? Rozrząd na pompie sprawdzałem i po ustawieniu wału korbowego na znak otwór blokady koła pompy pasuje w otwór w łapie pompy tak więc pompa teoretycznie jest dobrze ustawiona tym bardziej że pasek rozrządu jest dobrze napięty i nie miał jak skoczyć. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 07 lip 2016, 15:45

Kąt wtrysku poza zakresem.

Mozliwe , że N108 padł , lub zabrudzone jest w nim sitko.

MXdawid
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 02 lip 2013, 20:44
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubin

Post autor: MXdawid » 07 lip 2016, 16:19

Dodam że jadąc samochodem tylko w zakresie obrotów ok 1900-2300 silnik pracuje (brzmi) najbliżej normalnej pracy a powyżej 3000 obr nie chce już przyśpieszać na 5 biegu. Coś czuję że czeka mnie demontaż pompy i szukanie tym bardziej że zaczyna się pocić i dobrze było by ją przy okazji uszczelnić.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 lip 2016, 16:42

MXdawid pisze:Ostatnio podczas jazdy ze stałą prędkością usłyszałem że silnik pracuje strasznie ''twardo'' jakby przestawiony był kąt wtrysku.
Jak stało się to nagle ,to albo bezpiecznik ''motor " się przepalił , albo n108 stracił połaczanie z kompem bo sie któryś z kabelków ''posypał " ze starosci.W pierwszym przypadku bedą błedy n108 ,g70 ,n75 ,n18 bo wszystko to zasila właśnie bezpiecznik z nakładką "motor'' .A w drugim beda tylko dwa będy z n108 i bład początku wtrysku "start off injection" Sprawdż błedy i już wiesz ;-)

[ Dodano: 2016-07-07, 16:42 ]
Coś czuję że czeka mnie demontaż pompy i szukanie tym bardziej że zaczyna się pocić i dobrze było by ją przy okazji uszczelnić.
Uszczelnić i owszem ,jak cieknie to raczej trzeba ,ale wyciek z tymi objawami nie ma nic wspólnego .Sprawdż to co opisałem

MXdawid
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 02 lip 2013, 20:44
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubin

Post autor: MXdawid » 16 lip 2016, 15:52

Jedyny błąd jaki jest to błąd początku wtrysku.

[ Dodano: 2016-07-16, 15:52 ]
Audi zrobione. Skończyło się na wymianie silnika wraz z pompą gdyż od dawna panowałem tą zmianę a ta awaria była tylko motywatorem do działania. Ze starego silnika założony jest nastawnik oraz wtryski gdyż nastawnik jest świeżo po czyszczeniu a wtryski są z AFN'a. Z ciekawości zajrzałem do starej pompy co mogło być powodem i tak naprawdę nic podejrzanego nie znalazłem. Sitko na N108 jest czyste, klin na wałku pompy jest ok, bolczyk od tłoczka na fali jest cały, sprężyna na przesuwce kosza rolek od fali jest cała, tak samo bolec siedzi ciasno w koszu i przesuwce tak więc zostanie to chyba zagadką co spowodowało samoistną zmianę kąta. Może pompiarz znalazł by coś podejrzanego ale mam sprawną pompę tak więc nie będę inwestował w tą. Pozdrawiam i dzięki za odzew.

duczus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 07 mar 2015, 16:02
Kontakt:

Post autor: duczus » 17 lip 2016, 11:34

a zobacz dolne kolo rozrzadu czy nie ma luzu prawdopodobnie tam sie kat zmieniał przerabialem temat i wal zrobiony :)

MXdawid
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 02 lip 2013, 20:44
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubin

Post autor: MXdawid » 17 lip 2016, 14:01

Dolne koło jest dobre, rozrząd sprawdzałem ze znakiem na kole zamachowym i był idealnie ustawiony na blokady wałka i pompy a jakby dolne kółko się przestawiło to cały rozrząd by się rozjechał chociaż trochę ale z ciekawości je odkręcę i zerknę jak sytuacja wygląda.

duczus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 154
Rejestracja: 07 mar 2015, 16:02
Kontakt:

Post autor: duczus » 17 lip 2016, 17:26

to że jest na znakach to nic nie znaczy bo on przestawia sie jak pracuje silnik :D daj znac co i jak ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl