Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK,ABT]Rolka prowądząca paska rozrzadu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 lip 2016, 09:09

maciek889, ja wymieniałem całkiem niedawno i trochę pomogło bo co prawda pasek nie idzie środkiem koła a lekko przesunięty ale już nie jest tak mocno ścinany przez rolkę.
Trzeba będzie jeszcze dolne koło zębate wymienić bo podejrzewam że to ono.
Ostatnio zmieniony 13 lip 2016, 15:11 przez Pieterb, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 09 lip 2016, 09:27

U mnie troche pomogło.Pasek idzie przy samej krawędzi górnego kółka.Stara szpilka była skrzywiona.

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 09 lip 2016, 17:21

Panowie,dolne koło wymienione było razem z rozrządem,pasek też szedł jak powinien,dopiero po 500 kilometrach ściągnęło go z powrotem tak że rolka go ścina,dziś wymienię szpilkę i dam znać

[ Dodano: 2016-07-09, 17:21 ]
szpilka zmieniona,pasek ze środka przesuną się i tak w stronę chłodnicy ale wydaje mi się że rolka go nie tnie,pojeździmy zobaczymy

Awatar użytkownika
tomek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 04 lis 2011, 09:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: tomek83 » 09 lip 2016, 19:37

PieterB pisze:Trzeba będzie jeszcze dolne koło pasowe wymienić bo podejrzewam że to ono.
Kolego - koło pasowe wału korbowego to chyba nie ma związku z rozrządem bo na nim chodzi pasek klinowy. Przyczyną jest koło zębate rozrządu, na którym chodzi pasek rozrządu.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 lip 2016, 20:46

tomek83 pisze:
PieterB pisze:Trzeba będzie jeszcze dolne koło pasowe wymienić bo podejrzewam że to ono.
Kolego - koło pasowe wału korbowego to chyba nie ma związku z rozrządem bo na nim chodzi pasek klinowy. Przyczyną jest koło zębate rozrządu, na którym chodzi pasek rozrządu.
no tak, mój pomyłek miałem właśnie na myśli dolne koło zębate rozrządu

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 09 lip 2016, 21:24

Przeglądając podobne tematy o rozrządzie,spotkałem się z opinią że koło pasowe też może ścinać pasek chociaż nie wiem jakim cudem :-P Jeżeli zmiana szpilki i dolnego koła zębatego nic nie da,już nie wiem co moge zrobić skończyły mi się koncepcje,jedyne co mi przychodzi do głowy to brak osiowości wału względem głowicy,lub coś z tym termicznym napinaczem

Awatar użytkownika
tomek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 04 lis 2011, 09:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: tomek83 » 09 lip 2016, 21:29

czarekHD pisze:Przeglądając podobne tematy o rozrządzie,spotkałem się z opinią że koło pasowe też może ścinać pasek chociaż nie wiem jakim cudem :-P
Koło zębate wału korbowego może powodować ścinanie paska, ale nie koło pasowe. Na kole pasowym pracuje pasek klinowy i nie ma ono żadnego związku z rozrządem.

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 09 lip 2016, 21:33

Wiadoma sprawa,po prostu mówię że gdzieś już widziałem tę teorie w którymś z tematów

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 lip 2016, 21:46

Tak naprawdę to to dolne koło też nie ma prawa niczego ścinać z tego co mi sie wydaje, co najwyżej powodować zsuwanie się paska co powoduje cięcie go przez rolkę napinacza ;-) jak się już tak czepiamy szczegółów :-P

czarekHD, może ktoś jak ja przez przejęzyczenie napisał że kolo pasowe a nie kolo zębate ;-)

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 09 lip 2016, 21:56

PieterB, możliwe,swoją drogą ciekawe dlaczego problem ścinania paska występuję dopiero po jego wymianie,z tego co czytałem u wszystkich jest ten sam scenariusz,na starym pasku jest w porządku,a dopiero po wymianie występują takie kwiatki

Awatar użytkownika
tomek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 04 lis 2011, 09:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: tomek83 » 09 lip 2016, 21:59

PieterB pisze:czarekHD, może ktoś jak ja przez przejęzyczenie napisał że kolo pasowe a nie kolo zębate ;-)
A potem będą koła pasowe wymieniać i marudzić że to nic nie daje :-P

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 09 lip 2016, 22:02

czarekHD pisze: Jeżeli zmiana szpilki i dolnego koła zębatego nic nie da,już nie wiem co moge zrobić skończyły mi się koncepcj
Rolka napinająca z B3 1.6 lub 1.8. U mojego znajomego pomogła od razu.
Stary pasek trochę ścinało ale nowy przetwarzało na wióry w zastraszającym tempie.

czarekHD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 369
Rejestracja: 11 lut 2016, 21:33
Lokalizacja: Białystok

Post autor: czarekHD » 09 lip 2016, 22:04

maciek889, ta rolka jest szersza,czy ma jakieś mniejsze luzy ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 lip 2016, 22:06

tomek83 pisze:PieterB napisał/a:
czarekHD, może ktoś jak ja przez przejęzyczenie napisał że kolo pasowe a nie kolo zębate ;-)


A potem będą koła pasowe wymieniać i marudzić że to nic nie daje :-P
to fakt okok
maciek889 pisze: nowy przetwarzało na wióry w zastraszającym tempie.
u mnie to samo po 10 tys została go z połowa i osłony pełne wiór. Niestety miałem problem z dokupieniem tej śruby aż w Warszawie w serwisie audi.
Kolega z forum pomógł i dzięki mu za to piwoa80

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 10 lip 2016, 09:59

EDIT: po miesiącu zaczęło i na tej zwykłej rolce ścinać, zmieniłem ją na nową rolkę tego samego typu i dalej to samo.
czarekHD pisze:maciek889, ta rolka jest szersza,czy ma jakieś mniejsze luzy ?
Jej wewnętrzna strona jest przykręcana na sztywno do silnika i nie rusza się na tej szpilce.

Tutaj po zmianie na tą rolkę z B3, nie miałem tej oryginalnej szpilki, więc tymczasowo wsadziłem śrubę z większą nakrętką w roli podkładki dystansowej. Pasek w tym położeniu był po uruchomieniu silnika.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 19 sty 2017, 14:59 przez maciek889, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl