Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.8 AAH] Silnik czasami nie zapala

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Johnson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 08 gru 2010, 20:41
Lokalizacja: Gdańsk

[B4 2.8 AAH] Silnik czasami nie zapala

Post autor: Johnson » 08 lip 2016, 21:42

Witam wszystkich. Proszę o pomoc forumowiczów w następującej sprawie. Moja audiczka czasem nie zapala. Wcześniej nie zapalała na ciepłym silniku, ale na zimnym paliła bez problemów. Dodatkowo podczas jazdy w momencie, w którym stoję na światłach obroty się zniżają na chwilę, i potem powracają pod 10. Oczywiście przeszukałem forum i wywnioskowałem, że najprawdopodobniej walnięty jest czujnik położenia wału. Dzisiaj natomiast przy zimnym silniku samochód zapalił dopiero za drugim razem i jednocześnie zaczęła mrugać kontrolka immo. Samochód nie gaśnie, kontrolka mruga. Czy widzicie jakiś związek pomiędzy nie odpalaniem/odpaleniem za 2 zakręceniem, a mrugającą kontrolką od immo?

Pozdrawiam!

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 08 lip 2016, 22:39

Nawet jakby fabryczne immo się aktywowało to pozwoliłoby odpalić samochód za pierwszym razem na 3 sekundy.

Najlepiej zacznij od czujnika halla na wałku rozrządu, on najczęściej pada i łatwo się go diagnozuje diodą LED albo miernikiem.
Dobrze by było też zobaczyć na VAGu jaką usterkę pokaże. Czasem jak pada Hall to też pokaże czujnik punktu zapłonu G4.

Johnson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 08 gru 2010, 20:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Johnson » 09 lip 2016, 17:01

maciek889 pisze:Nawet jakby fabryczne immo się aktywowało to pozwoliłoby odpalić samochód za pierwszym razem na 3 sekundy.

Najlepiej zacznij od czujnika halla na wałku rozrządu, on najczęściej pada i łatwo się go diagnozuje diodą LED albo miernikiem.
Dobrze by było też zobaczyć na VAGu jaką usterkę pokaże. Czasem jak pada Hall to też pokaże czujnik punktu zapłonu G4.
Dzięki za pomoc, sęk w tym, że kontrolka immo mruga, a audi odpala i jedzie jakby nigdy nic, nie gaśnie po tych 3 sekundach.

Ok, zacznę od vaga :)

klusek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 93
Rejestracja: 03 cze 2007, 07:54

Post autor: klusek » 10 lip 2016, 12:46

hej


Do sprawdzenia tez przekaźnik pompy paliwa, poprawienie lutów powinno pomóc. znajduje sie pod kierownicą. podobną sytuacje miałem z dwa lata temu. Po przelutowaniu tego przekaźnika wszytko jest ok do dziś juz od dwóch lat

ps szara obudowa

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 10 lip 2016, 16:28

klusek pisze:Do sprawdzenia tez przekaźnik pompy paliwa[...]znajduje sie pod kierownicą.
Raczej w skrzynce bezpieczników przekaźnik w polu 10 http://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/a3a5c01e1ca7a75b

Johnson
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 08 gru 2010, 20:41
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Johnson » 13 lip 2016, 18:27

Czy sytuacja, w której za pierwszym razem w ogóle nie zatrybi, a za drugim zatrybi, ale od razu gaśnie też podchodzi pod błąd immo?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 14 lip 2016, 10:10

Przy fabrycznym immo blokującym start powinien normalnie zapalić i 2 sekundach zgasnąć.
U ciebie to raczej coś innego, problem elektryczny albo umierająca pompka paliwa (trzeba sprawdzić ciśnienie paliwa rano).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl