Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi B4 TDI AVANT 95r] Szare 1z + Gt1849v ++

Prezentacja w/w od 1991 do 1996.
Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 08 paź 2016, 22:11

wujo1,
Niezly pomysl ;-) tym bardziej ze dol u mnie jest juz mocno zluzyty. Ale niestety caly czas kieruje sie niskim budżetem i dlatego zostaje przy VP37. Drugi aspekt jest taki ze musze rozgladac sie za wiekszym autem :-P ale chcialbym oczywiście tez zostac przy B4 - to sa swietne auta ;-)

[ Dodano: 2016-10-08, 22:11 ]
Jako że silnik pobiera mi coraz większe ilości oleju ( mocno zużyty dół) na chwilę obecną decyduję się na remont silnika, oczywiście zdaję sobie sprawę że taniej byłoby wstawić drugi silnik ale znaleźć w dobrym stanie graniczy z cudem. Kupiłem Tłoki z 2.5TDI R5 AEL, będę miał dół silnika 1z od kolegi w cenie złomu ( stopiony tłok) w planach jest rozwiert pod tłoki z 2.5TDI (wyjdzie 1968ccm) Honowanie, nowe pierścienie i panewki. bezradny_ Może będzie to chodzić jak należy - oby. cwaniak_

Obrazek

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 08 paź 2016, 22:25

brabus124 pisze: Może będzie to chodzić jak należy - oby. cwaniak_
Lepiej żeby tak,
zawsze to jakieś kolejne kroki do przodu poczynione będą cwaniak_

David2004
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 01 mar 2016, 12:09

Post autor: David2004 » 09 paź 2016, 13:36

Ciekawy temat się szykuje ile z tego wyjdzie ! trzymam kciuki i powodzenia ! :)

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 09 paź 2016, 14:30

Od razu zaznaczam że nie zależy mi już na samych dużych wartościach max KM i NM. Teraz nastawiam się też na elastyczność silnika, dlatego też mam w planach przejść na VNT, a dokładnie mam na myśli montaż GT1849v ( z SAABA, strona zimna ori. jest taka sama jak AWX ale ja od razu zrobię na większej stronie zimnej wielkości ARL) ;-) Myślałem jeszcze o zrobieniu gt1852v, ale jeszcze zdecyduję. ;-)

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 12 paź 2016, 18:42

brabus124 pisze:Od razu zaznaczam że nie zależy mi już na samych dużych wartościach max KM i NM. Teraz nastawiam się też na elastyczność silnika, dlatego też mam w planach przejść na VNT, a dokładnie mam na myśli montaż GT1849v ( z SAABA, strona zimna ori. jest taka sama jak AWX ale ja od razu zrobię na większej stronie zimnej wielkości ARL) ;-) Myślałem jeszcze o zrobieniu gt1852v, ale jeszcze zdecyduję. ;-)
Miazga piwoa80

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 31 gru 2016, 16:26

Na ten moment odpuścilem sobie projekt strokera, ze względów finansowych (wieksze tloki zostawiam, może wrócę do projektu okok )
Tymczasem udalo mi się kupić za nieduże pieniadze słupek 1Z ( z boscha) w stanie b.dobrym ale z uszkodzoną uszczelką pod głowicą, więc zdecydowałem ze wymienię pierścienie. Rozebralem silnik na części pierwsze, pomierzylem zluzycie cylindrów i wychodzi max 0,045mm ( w niektórych miejscach "progi" są nie wyczuwalne a tylko w paru miejscach jest delikatny próg -ledwo wyczuwalny)
Blok oddałem do honowania cylindrow i planowania plaszczyzny.
Dokończyłem robić "mini porting" glowicy i również oddalem do regeneracji ( planowanie,wymiana prowadnic i uszczelniaczy i co jeszcze wyjdzie w pracy)

Awatar użytkownika
wujo1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3937
Rejestracja: 28 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Sk-Ce

Post autor: wujo1 » 02 sty 2017, 23:38

nie poddajesz się i idziesz dalej VP :-D ja swojego 1Z jeszcze trzymam na palacie jakoś nie mam serca go sprzedać nie_e_

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 03 sty 2017, 06:43

wujo1, Wiedziałem ze mi wypomnisz :-P
Dużo myslalem o tym zeby pójść w PD ( najrozsądniej AWX) ale to sie wiąże z dużymi kosztami, musialbym kupic całe auto dawce ( anglik lub po dzwonie) bo kupować czesci pojedynczo to całkiem strzał w kolano. Jeszcze jedna sprawa to musialbym unieruchomic auto na bardzo dlugo a takiej opcji nie mam ( jedyne b4 :-P )
Slupek z przywozem kosztowal mnie 450zl także jest okazja. Części w naprawdę dobrym stanie ( wal, tłoki, glowica, walek rozrządu 28E ;-) )
Postaram się zrobić 1z żeby chodził jak zegareczek, do tego mam w planie montaż gt18 - moc w jaką celuje to 180-190KM i ok. 380-400Nm

dartweider

Post autor: dartweider » 05 sty 2017, 17:19

brabus124, A nie myślałeś o hybrydzie VP z PD?
tu jest temat b4 z tym silnikiem ale chyba już umarł https://audi80.pl/topics127/audi-b4- ... t97334.htm

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 06 sty 2017, 14:34

dartweider, Jesli mialbym juz tak kombinować to wolałbym założyć w całości AWX.
Myslalem zlozyc silnik na tlokach od 2.5tdi ( w USA skladaja na tlokach BHW - tez 81mm, od 2.0tdi 8v) ale dobrze byloby wzmocnić przy tym dół. Przynajmniej korby takie jak w AWX, ale z tego co czytałem to nijak nie da sie tego ogarnąć.
Druga sprawa jest taka że nie celuje w tak duże moce. Mysle ze 190KM ok. 400Nm i płaski Nm mi wystarczy. Moze silnik wytrzyma.
Przywiozlem blok po honowaniu i planowaniu plaszczyzny. Teraz wyglada b.dobrze :-D do tego dalem moja starą glowice 1z do regeneracji, wymienili prowadnice, uszczelniacze, 4zawory ssące, zrobili gwint po urwanej szpilce :-P
Przed oddaniem glowicy zdjalem zawory i poprawilem troche kanały ( profesjonalny porting u Dziaka to byloby 1000zl+) ale wystarczy mi to co mam, poprawilem niedoskonałości fabryki.
Foty dodam później

dartweider

Post autor: dartweider » 06 sty 2017, 14:43

brabus124 pisze:dartweider, Jesli mialbym juz tak kombinować to wolałbym założyć w całości AWX.
hmm tylko że na hybrydzie dorabiasz tylko łapy mocujące silnik a tak to jeszcze elektryke upinaj bo nie ruszysz tak p&p :) Gdzieś był fajny temat w necie o seacie z tym to wykresy miał zajefajne :-D
Ostatnio zmieniony 06 sty 2017, 15:18 przez dartweider, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
brabus124
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 926
Rejestracja: 25 lip 2011, 11:15
Lokalizacja: Bielsk P

Post autor: brabus124 » 06 sty 2017, 20:38

A pompa ? Komp z ahu czy asv ?

dartweider

Post autor: dartweider » 07 sty 2017, 11:18

brabus124 pisze:A pompa ? Komp z ahu czy asv ?
przecież to jest normalny wtedy silnik vp tyle ze z nowszą głowicą i nowym dołem reszta jest taka sama jedyne nowe to vacum jest w głowicy nie w bloku :) znajde temat seata to ci wyśle PW

Awatar użytkownika
rodzynek87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: rodzynek87 » 07 sty 2017, 17:29

Ja też poproszę PW. <niedowiarek> ile za wałek?

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Post autor: Tomcionerwus » 07 sty 2017, 22:58

Jesli jeszcze masz mozliwosc to wsadz wał i korby od afn.. bo sa wzmocnione....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B4.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl