[Audi B4 TDI AVANT 95r] Szare 1z + Gt1849v ++
wujo1,
Niezly pomysl tym bardziej ze dol u mnie jest juz mocno zluzyty. Ale niestety caly czas kieruje sie niskim budżetem i dlatego zostaje przy VP37. Drugi aspekt jest taki ze musze rozgladac sie za wiekszym autem ale chcialbym oczywiście tez zostac przy B4 - to sa swietne auta
[ Dodano: 2016-10-08, 22:11 ]
Jako że silnik pobiera mi coraz większe ilości oleju ( mocno zużyty dół) na chwilę obecną decyduję się na remont silnika, oczywiście zdaję sobie sprawę że taniej byłoby wstawić drugi silnik ale znaleźć w dobrym stanie graniczy z cudem. Kupiłem Tłoki z 2.5TDI R5 AEL, będę miał dół silnika 1z od kolegi w cenie złomu ( stopiony tłok) w planach jest rozwiert pod tłoki z 2.5TDI (wyjdzie 1968ccm) Honowanie, nowe pierścienie i panewki. Może będzie to chodzić jak należy - oby.
Niezly pomysl tym bardziej ze dol u mnie jest juz mocno zluzyty. Ale niestety caly czas kieruje sie niskim budżetem i dlatego zostaje przy VP37. Drugi aspekt jest taki ze musze rozgladac sie za wiekszym autem ale chcialbym oczywiście tez zostac przy B4 - to sa swietne auta
[ Dodano: 2016-10-08, 22:11 ]
Jako że silnik pobiera mi coraz większe ilości oleju ( mocno zużyty dół) na chwilę obecną decyduję się na remont silnika, oczywiście zdaję sobie sprawę że taniej byłoby wstawić drugi silnik ale znaleźć w dobrym stanie graniczy z cudem. Kupiłem Tłoki z 2.5TDI R5 AEL, będę miał dół silnika 1z od kolegi w cenie złomu ( stopiony tłok) w planach jest rozwiert pod tłoki z 2.5TDI (wyjdzie 1968ccm) Honowanie, nowe pierścienie i panewki. Może będzie to chodzić jak należy - oby.
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Od razu zaznaczam że nie zależy mi już na samych dużych wartościach max KM i NM. Teraz nastawiam się też na elastyczność silnika, dlatego też mam w planach przejść na VNT, a dokładnie mam na myśli montaż GT1849v ( z SAABA, strona zimna ori. jest taka sama jak AWX ale ja od razu zrobię na większej stronie zimnej wielkości ARL) Myślałem jeszcze o zrobieniu gt1852v, ale jeszcze zdecyduję.
- rodzynek87
- Forum Audi 80
- Posty: 382
- Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
- Lokalizacja: Gdynia
Miazgabrabus124 pisze:Od razu zaznaczam że nie zależy mi już na samych dużych wartościach max KM i NM. Teraz nastawiam się też na elastyczność silnika, dlatego też mam w planach przejść na VNT, a dokładnie mam na myśli montaż GT1849v ( z SAABA, strona zimna ori. jest taka sama jak AWX ale ja od razu zrobię na większej stronie zimnej wielkości ARL) Myślałem jeszcze o zrobieniu gt1852v, ale jeszcze zdecyduję.
Na ten moment odpuścilem sobie projekt strokera, ze względów finansowych (wieksze tloki zostawiam, może wrócę do projektu )
Tymczasem udalo mi się kupić za nieduże pieniadze słupek 1Z ( z boscha) w stanie b.dobrym ale z uszkodzoną uszczelką pod głowicą, więc zdecydowałem ze wymienię pierścienie. Rozebralem silnik na części pierwsze, pomierzylem zluzycie cylindrów i wychodzi max 0,045mm ( w niektórych miejscach "progi" są nie wyczuwalne a tylko w paru miejscach jest delikatny próg -ledwo wyczuwalny)
Blok oddałem do honowania cylindrow i planowania plaszczyzny.
Dokończyłem robić "mini porting" glowicy i również oddalem do regeneracji ( planowanie,wymiana prowadnic i uszczelniaczy i co jeszcze wyjdzie w pracy)
Tymczasem udalo mi się kupić za nieduże pieniadze słupek 1Z ( z boscha) w stanie b.dobrym ale z uszkodzoną uszczelką pod głowicą, więc zdecydowałem ze wymienię pierścienie. Rozebralem silnik na części pierwsze, pomierzylem zluzycie cylindrów i wychodzi max 0,045mm ( w niektórych miejscach "progi" są nie wyczuwalne a tylko w paru miejscach jest delikatny próg -ledwo wyczuwalny)
Blok oddałem do honowania cylindrow i planowania plaszczyzny.
Dokończyłem robić "mini porting" glowicy i również oddalem do regeneracji ( planowanie,wymiana prowadnic i uszczelniaczy i co jeszcze wyjdzie w pracy)
wujo1, Wiedziałem ze mi wypomnisz
Dużo myslalem o tym zeby pójść w PD ( najrozsądniej AWX) ale to sie wiąże z dużymi kosztami, musialbym kupic całe auto dawce ( anglik lub po dzwonie) bo kupować czesci pojedynczo to całkiem strzał w kolano. Jeszcze jedna sprawa to musialbym unieruchomic auto na bardzo dlugo a takiej opcji nie mam ( jedyne b4 )
Slupek z przywozem kosztowal mnie 450zl także jest okazja. Części w naprawdę dobrym stanie ( wal, tłoki, glowica, walek rozrządu 28E )
Postaram się zrobić 1z żeby chodził jak zegareczek, do tego mam w planie montaż gt18 - moc w jaką celuje to 180-190KM i ok. 380-400Nm
Dużo myslalem o tym zeby pójść w PD ( najrozsądniej AWX) ale to sie wiąże z dużymi kosztami, musialbym kupic całe auto dawce ( anglik lub po dzwonie) bo kupować czesci pojedynczo to całkiem strzał w kolano. Jeszcze jedna sprawa to musialbym unieruchomic auto na bardzo dlugo a takiej opcji nie mam ( jedyne b4 )
Slupek z przywozem kosztowal mnie 450zl także jest okazja. Części w naprawdę dobrym stanie ( wal, tłoki, glowica, walek rozrządu 28E )
Postaram się zrobić 1z żeby chodził jak zegareczek, do tego mam w planie montaż gt18 - moc w jaką celuje to 180-190KM i ok. 380-400Nm
brabus124, A nie myślałeś o hybrydzie VP z PD?
tu jest temat b4 z tym silnikiem ale chyba już umarł https://audi80.pl/topics127/audi-b4- ... t97334.htm
tu jest temat b4 z tym silnikiem ale chyba już umarł https://audi80.pl/topics127/audi-b4- ... t97334.htm
dartweider, Jesli mialbym juz tak kombinować to wolałbym założyć w całości AWX.
Myslalem zlozyc silnik na tlokach od 2.5tdi ( w USA skladaja na tlokach BHW - tez 81mm, od 2.0tdi 8v) ale dobrze byloby wzmocnić przy tym dół. Przynajmniej korby takie jak w AWX, ale z tego co czytałem to nijak nie da sie tego ogarnąć.
Druga sprawa jest taka że nie celuje w tak duże moce. Mysle ze 190KM ok. 400Nm i płaski Nm mi wystarczy. Moze silnik wytrzyma.
Przywiozlem blok po honowaniu i planowaniu plaszczyzny. Teraz wyglada b.dobrze do tego dalem moja starą glowice 1z do regeneracji, wymienili prowadnice, uszczelniacze, 4zawory ssące, zrobili gwint po urwanej szpilce
Przed oddaniem glowicy zdjalem zawory i poprawilem troche kanały ( profesjonalny porting u Dziaka to byloby 1000zl+) ale wystarczy mi to co mam, poprawilem niedoskonałości fabryki.
Foty dodam później
Myslalem zlozyc silnik na tlokach od 2.5tdi ( w USA skladaja na tlokach BHW - tez 81mm, od 2.0tdi 8v) ale dobrze byloby wzmocnić przy tym dół. Przynajmniej korby takie jak w AWX, ale z tego co czytałem to nijak nie da sie tego ogarnąć.
Druga sprawa jest taka że nie celuje w tak duże moce. Mysle ze 190KM ok. 400Nm i płaski Nm mi wystarczy. Moze silnik wytrzyma.
Przywiozlem blok po honowaniu i planowaniu plaszczyzny. Teraz wyglada b.dobrze do tego dalem moja starą glowice 1z do regeneracji, wymienili prowadnice, uszczelniacze, 4zawory ssące, zrobili gwint po urwanej szpilce
Przed oddaniem glowicy zdjalem zawory i poprawilem troche kanały ( profesjonalny porting u Dziaka to byloby 1000zl+) ale wystarczy mi to co mam, poprawilem niedoskonałości fabryki.
Foty dodam później
hmm tylko że na hybrydzie dorabiasz tylko łapy mocujące silnik a tak to jeszcze elektryke upinaj bo nie ruszysz tak p&p Gdzieś był fajny temat w necie o seacie z tym to wykresy miał zajefajnebrabus124 pisze:dartweider, Jesli mialbym juz tak kombinować to wolałbym założyć w całości AWX.
Ostatnio zmieniony 06 sty 2017, 15:18 przez dartweider, łącznie zmieniany 1 raz.
- rodzynek87
- Forum Audi 80
- Posty: 382
- Rejestracja: 10 paź 2010, 16:06
- Lokalizacja: Gdynia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 441
- Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
- Imię: tomek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: ZAWIERCIE