[B4 1.9 1Z] Przerabiamy Boscha na Pierburga - co i jak?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No cóż ...metody ''diagnostyczne ''które stosujesz ,to strata czasu ...pisalem jak można sprawdzić skutecznie zaworek ,i zadną inną metodą go nie sprawdzisz .Jedyne co możesz sprawdzić prostą metodą ,to sam powrót paliwa przez "podgrzewacz'' w głowiczce filtra , bo wystrczy w niego dmuchnąć i nie powinien stawiać większego oporu .Zaworek mozna sprawdzić tylko spręzarką z manometrem .Ale w sumie po tym co piszeszmatii1992 pisze:Załozylem zaworek ze starego nastawnika, sprawdzilem drożność powrotu. Niby wszystko ok a pompy dalej dotknąc nie można. Nie odkrecalem tylko tego plastiku na filtrze paliwa, choć po zdjęciu wężyka ropa wali na powrót dość dobrze.
to praktycznie na 100% masz zapieczony ten zaworek.Tak jak pisałem wczsniej ,na deklu nastawnika powninno być max ok.50stopni ,co pozwala utrzymać na nim rękę bez problemumatii1992 pisze: Niby wszystko ok a pompy dalej dotknąc nie można
Temp paliwa opanowana ,max ma 56 stopni. Pojezdziłem troche, spalanie ma duże mimo ze dawka 9mg, no i kopci dalej. Co ciekawe przyjrzalem sie doladowaniu i 1.2 bara osiąga dopiero przy 3 tys, do 2,5 tys praktycznie wskazówka manometru sie slabiutko podnosi. A to dymienie wystepuje wlasnie w przedziale obrotów do 1800 do 2800. I co najgorsze nawet jak delikatnie podaje mu ropki.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
No i masz przyczynę zadymiania ...bez doladowania to auto nie będzie się zbierać , zeby nie wiem jaki tuning mu zrobić,bedzie tylko kupa dymu i zamuł .Przy depnieciu na biegu jałowym do ok.3 -3,5 tys ,turbo powinno napompować ok.0,5 bara ,jak pompuje z trudem 0,2-0,3 to lipa ,bo w czasie jazdy też bedzie analogicznie mniej pompować ,u mnie jak depne na jałowym to dochodzi do 0,6 bara .Sztangę gruszki skróć ,egr zaślep w odpowiednim miejscu .Do testowania koniecznie ściagamy węzyk z gruszki ,żeby wykluczyć wine n75 ,bo on też potrafi zaniżać doładownie o co nikt go nie podejrzewa , ja to wiem ,bo robiłem testy kilku takim "sprawnym inaczej " n75 ,na których turbo pompuje max 0,5 bara i to bardzo puzno .W zasadzie przy wszelkich anomaliach z doładowniem ,sprawdzanie powinno sie zacząć własnie od n75 .Jeśli mimo tych zabiegów , doładowanie nadal będzie pojawiać sie tak pużno ,to prawdopodobnie gdzieś masz nieszczelność w dolocie .Łatwo to sprawdzić trzeba tylko sobie odpowiednie zaślepki przygotować i sprężarkę z manometrem.Ja zrobiłem sobie taki zestaw do sprawdzania szczelnosci dolotu w pół godziny Wpompowuje w dolot 2 bary i trzymamatii1992 pisze: spalanie ma duże mimo ze dawka 9mg, no i kopci dalej. Co ciekawe przyjrzalem sie doladowaniu i 1.2 bara osiąga dopiero przy 3 tys, do 2,5 tys praktycznie wskazówka manometru sie slabiutko podnosi. A to dymienie wystepuje wlasnie w przedziale obrotów do 1800 do 2800. I co najgorsze nawet jak delikatnie podaje mu ropki.
Zrobiłem próbe szczelnosci tak jak mówiles, jest ok. przy okazji zobaczylem ze turbo ma duzy luz poprzeczny, z dolocie było dużo oleju, także pewnie turbina byla powodem ze olej znikał. wymieniłem turbo, jest poprawa bo wstaje wyraźnie szybciej. No ale przejdźmy do konkretu. Jaka wskazania na wolych obrotach powinien wskazywać przeplywomierz? Dym zaczą zanikać jak bardziej napinalem zębatką tą klapke. Przypuszczam ze to jest wina tego cholerstwa.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Możliwe ,pod warunkiem że ktoś wczesniej grzebał w przepływomierzu i popuscił sprężyne ,a ty ją z powrotem napiąłeś tak jak była ...jak nie był rozbierany ,to grzebanie w przepływce i napinanie sprężyny bardziej nież jest napieta fabrycznie nie ma sensu .Napinajac sprezynę zmniejszasz wskazania z przeplywki ,co skutkuje zmniejszeniem dawki przez ECU .Wskazania na jałowym coś ok 600 z "hakiem "matii1992 pisze: Dym zaczą zanikać jak bardziej napinalem zębatką tą klapke. Przypuszczam ze to jest wina tego cholerstwa.
Aha. W tym aucie ogólnie bylo grzebane wszystko co mozliwe . Przepływka pokazywała około 740, zmniejszylem az do 450 i przy dawce 7 juz malo co dym sie pokazuje tylko ze dół sie zmulił, ale to wiadomo czemu.
[ Dodano: 2016-07-31, 16:52 ]
Jest opcja sprawdzenia czy pierscien staly w nastawniku jest dobrze ustawiony? Sprawdzalem RSW i jest ok, a ewidentnie widac po lutach ze nastawnik byl czyszczony.
[ Dodano: 2016-07-31, 16:52 ]
Jest opcja sprawdzenia czy pierscien staly w nastawniku jest dobrze ustawiony? Sprawdzalem RSW i jest ok, a ewidentnie widac po lutach ze nastawnik byl czyszczony.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Tego "pierścienia " a raczej wzorca ,nie wolno ruszać w żadnym wypadku ...chyba że ktoś chce sobie totalnie rozlegulować zakres pracy nastawnika .Ponowna kalibracja jest możliwa ,ale tylko na podstawie takiego samego ,nie rozregulowanego nastawnika ,bo trzeba sprawdzać napięcie RSW przy max wychyleniu nastawnika ...także żmudna robota ,ale do zrobienia... kilka razy zdarzyło mi sie takie kalibrowac ,po takich "specach " co ich "ręce swędziały'' i rozkalibrowali nastawnikmatii1992 pisze:Jest opcja sprawdzenia czy pierscien staly w nastawniku jest dobrze ustawiony? Sprawdzalem RSW i jest ok, a ewidentnie widac po lutach ze nastawnik byl czyszczony.
Ostatnio zmieniony 31 lip 2016, 18:59 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Załóż dekielek i wtedy sprawdż ile jest max ...no chyba że sprawdzasz z nastawnikiem na pompie ,to wtedy z dekielkiem nie sprawdzisz .Bez dekielka jest sporo wiecej wartosci max ,ale ile to ci nie powiem ,bo nie pamietammatii1992 pisze:Tzn nie wiem czy to poprawnie mierze bo na sciągnietym dekielku RSW 0,72 a gdy przestawie pierścień na full to pokazuje 4,780