Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 RA/SB] cykanie w silniku

ODPOWIEDZ
sq7dcr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 09 mar 2016, 22:09

[B3 1.6 RA/SB] cykanie w silniku

Post autor: sq7dcr » 14 lip 2016, 21:34

Witam wszystkich. Po ogarnięciu tematu cieknącej pompy wtryskowej i jako takim uszczelnieniu samego silnika wysypał się następny problem.
Mianowicie na ciepłym silniku słychać jakby takie cykanie. Przypomina mi to odgłos stukających zaworów znany mi z silnika benzynowego. Nie mam pojęcia, czy w dieslu też zawory mogą tak grać ? A może zupełnie inna przyczyna tego odgłosu ?
Wymieniłem popychacze hydrauliczne (komplet), olej 10W40, oczywiście filtry. Ciśnienie oleju trochę małe, bo na zagrzanym silniku wolne obroty to ok. 1 bar, natomiast na wysokich ok. 4,6 bar. Zaraz po wymianie oleju jakby przycichło, ale dosłownie kilkanaście kilometrów i znów powrócił ten odgłos.Już nie mam pomysłu do czego można się jeszcze przyczepić. Proszę o jakąś podpowiedź. Pozdrawiam.

arek żet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 26 sie 2013, 09:06
Lokalizacja: JASŁO

Post autor: arek żet » 17 lip 2016, 20:24

W dieslu też klepia ale jak mowisz że wymieniłeś dziwne.Powiedz mi co pisało na tych zdemontowanych bo u mnie nic w ząb.

sq7dcr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 09 mar 2016, 22:09

cykanie w silniku

Post autor: sq7dcr » 17 lip 2016, 21:31

No właśnie nic nie pisało, więc poszedłem do sklepu i kupiłem INA komplet. Teraz mam wrażenie, że o ile na starych klepał jeden, czy dwa, to teraz jakby cała orkiestra grała. Obsłuchałem silnik stetoskopem, ale nic szczególnego nie usłyszałem. No może tylko słychać jak głośno chodzą wtryski. ( słychać różnice pomiędzy nimi).

Awatar użytkownika
kubaaabee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 13 kwie 2013, 22:39
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kubaaabee » 17 lip 2016, 21:55

Czasem przy pomiarze na wolnych obrotach trzeba zostawić samochód na 20-30 minut, wtedy okazuje się że ciśnienie spadnie jeszcze niżej, miałem takie przypadki.

Druga sprawa nie wiem jak do tego silnika ale do 1.9 (mówię tu o całej gamie 1.9 TDI) jest kilka typów popychaczy i często założenie nieodpowiednich skutkuje stukaniem.

sq7dcr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 09 mar 2016, 22:09

Post autor: sq7dcr » 17 lip 2016, 22:45

Jest to silnik SB i z tego co powiedzieli mi sklepie ( forum też tak mówi) są tylko 2 rodzaje : jeden nominał, a drugi nadwymiarowy np. przy naprawie i szlifowaniu głowicy ( gniazd pod popychacze).
a co do kwestii olejowej, to miałem zamiar zrobić płukankę i zalać jakimś dobrym półsyntetykiem. Tylko że obawiam się jeszcze bardziej ciśnienie spadnie, a wtedy to kaplica ... i trza będzie silnika szukać.

Awatar użytkownika
kubaaabee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 13 kwie 2013, 22:39
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kubaaabee » 17 lip 2016, 22:51

A według książki jakie maja być ciśnienia?
W 1Z na wolnych obrotach ma być 0,9.

bociek22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 23 sty 2011, 18:28
Lokalizacja: Tarnawa

Post autor: bociek22 » 18 lip 2016, 14:16

ja u brata w 1.9 td wymieniałem szklanki na nowe z iny i po ich zmianie to dopiero była orkiestra a miałem też używane szklanki z tdi i po ich założeniu dopiero troche był mniejszy klekot

sq7dcr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 09 mar 2016, 22:09

Post autor: sq7dcr » 18 lip 2016, 22:16

A co sądzicie o zastosowaniu płukanki i zalaniu jakimś lepszym olejem ? Silnik ma przelatane pewnie z 400 tyś, więc się boję żeby go całkiem nie załatwić.

regik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 06 sie 2016, 16:30

Post autor: regik » 06 sie 2016, 17:21

ja bym Ci raczej polecał wrzucić jakiś fajny dobrany rewitalizant do silnika. Możesz sobie albo sam zamówić jakiś na http://regeneratory.pl/12-do-silnikow - no albo po prostu dopytaj mechanika jakie właściwości powinien mieć aby dokładnie ochronić silnik. u mnie w dwóch autach bardzo pomogło.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl