Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.8 AAH] Ciężko odpala na zimnym silniku

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Drajwer126
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 14 lip 2016, 16:58

[B4 2.8 AAH] Ciężko odpala na zimnym silniku

Post autor: Drajwer126 » 14 lip 2016, 17:34

Witam, mam problem z Audi 80 B4 2.8 benzyna+gaz sekwencyjny. Auto cieżko ma odpalić na zimnym silniku, trzeba pokrecic około 10sekund (zawsze paliła bez problemów), czasami dopiero odpala za drugim razem (jak odpali to przez 2 sekundy nie chodzi na wszystkich cylindrach i czuć nieprzepaloną benzyną tak jak by zalewało, po chwili wszystko wraca do normy). Jak odpali, zgasze to odpala od strzała. Podmieniane były czujniki temperatury i nie pomogło, przy próbie odpalenia jest włączany kilka razy zapłon żeby pompa napompowała paliwa ale to też nie pomaga (pod czas jazdy zachowuje sie normalnie, trzyma moc). Zdejmowałem wężyk podciśnienia regulatora ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej i próbowałem zaciągnąć przez niego powietrze, powietrze nie szło ale w ustach czułem benzyne(wężyk w środku był suchy). Samochód na zimnym silniku odpala tylko na benzynie.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 19 lip 2016, 21:11

Cześć :-) Świece,kable sprawdzałeś? Zaczął bym od tego.Pozdrawiam :-)

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 19 lip 2016, 21:43

Ja bym poszukał problemu w czujniku halla (jest na tyle głowicy 4-6 - strona kierowcy). Bardzo często jak dostanie się wilgoć to czujnik wariuje. Jeśli jest jeszcze ori to po tylu latach kable miały prawo stwardnieć. Jak wyjmiesz to nie patrz na to, że kable wyglądają ok. Sprawdź jego działanie - zwykły miernik a najlepiej oscyloskop.

Oczywiście kable, świece w pierwszej kolejności!

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 20 lip 2016, 09:20

Ja bym stawiał na pompę paliwa albo nieszczelną instalacje LPG, które po zgaszeniu wpuszcza gaz do kolektora.

kubica20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 189
Rejestracja: 11 lip 2014, 16:14
Lokalizacja: Połaniec

Post autor: kubica20 » 20 lip 2016, 09:56

mam podobnie u siebie w ABC, na zimnym trzeba dłużej pokrecić i przez kilka sekund po odpaleniu nie chodzi na wszystkie gary

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 20 lip 2016, 18:13

maciek889 pisze:Ja bym stawiał na pompę paliwa albo nieszczelną instalacje LPG, które po zgaszeniu wpuszcza gaz do kolektora.
Jest to możliwe. Ale łatwo sprawdzić czy to pompa. Zanim rozrusznik ruszy pompa i tak nabija ciśnienie. Zrób kilka przekręceń stacyjką w pozycję zapłonu le bez rozruchu. Jeśli wtedy odpali normalnie to będzie duże prawdopodobieństwo znalezienia sprawcy. Jeśli nie pompę bym wykluczył.

Slawo777
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 711
Rejestracja: 22 wrz 2011, 22:02
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Slawo777 » 20 lip 2016, 21:26

Więc jak pisze Michał trzeci do sprawdzenia czujnik Halla i to może być główny problem.Tam jest semering i lepiej dla halla jak będzie suchy.Po za tym może być jego kres.Przerabiałem już z tym silnikiem wszystko i miałem go rozebranego na części pierwsze.Różne psikusy robił i pewnie jeszcze zrobi ale uważam że to dobry silnik V i prosty w budowie pod warunkiem że ktoś o niego dba.Trzeba sprawdzać stan świec,kabli, filtrów,podciśnień itd co jakiś czas.Pozdrawiam :-)

Kamikadze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 13 sty 2013, 12:53

Post autor: Kamikadze » 21 lip 2016, 08:24

U mnie była wina parownika LPG.... po zgaszeniu gaz przechodził podciśnieniem do kolektora i tam sobie siedział, po odpaleniu zalewał motor i skutki jak u Ciebie.


Najlepszy sposób aby to sprawdzić: po jeździe odepnij przewód podciśnienia z kolektora i wsadź go do naczynia z wodą, jak membrany w parowniku są dziurawe, to będzie z wężyka bombelkować....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl