[B4 2.8 AAH] Ciężko odpala na zimnym silniku
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1
- Rejestracja: 14 lip 2016, 16:58
[B4 2.8 AAH] Ciężko odpala na zimnym silniku
Witam, mam problem z Audi 80 B4 2.8 benzyna+gaz sekwencyjny. Auto cieżko ma odpalić na zimnym silniku, trzeba pokrecic około 10sekund (zawsze paliła bez problemów), czasami dopiero odpala za drugim razem (jak odpali to przez 2 sekundy nie chodzi na wszystkich cylindrach i czuć nieprzepaloną benzyną tak jak by zalewało, po chwili wszystko wraca do normy). Jak odpali, zgasze to odpala od strzała. Podmieniane były czujniki temperatury i nie pomogło, przy próbie odpalenia jest włączany kilka razy zapłon żeby pompa napompowała paliwa ale to też nie pomaga (pod czas jazdy zachowuje sie normalnie, trzyma moc). Zdejmowałem wężyk podciśnienia regulatora ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej i próbowałem zaciągnąć przez niego powietrze, powietrze nie szło ale w ustach czułem benzyne(wężyk w środku był suchy). Samochód na zimnym silniku odpala tylko na benzynie.
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Ja bym poszukał problemu w czujniku halla (jest na tyle głowicy 4-6 - strona kierowcy). Bardzo często jak dostanie się wilgoć to czujnik wariuje. Jeśli jest jeszcze ori to po tylu latach kable miały prawo stwardnieć. Jak wyjmiesz to nie patrz na to, że kable wyglądają ok. Sprawdź jego działanie - zwykły miernik a najlepiej oscyloskop.
Oczywiście kable, świece w pierwszej kolejności!
Oczywiście kable, świece w pierwszej kolejności!
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Jest to możliwe. Ale łatwo sprawdzić czy to pompa. Zanim rozrusznik ruszy pompa i tak nabija ciśnienie. Zrób kilka przekręceń stacyjką w pozycję zapłonu le bez rozruchu. Jeśli wtedy odpali normalnie to będzie duże prawdopodobieństwo znalezienia sprawcy. Jeśli nie pompę bym wykluczył.maciek889 pisze:Ja bym stawiał na pompę paliwa albo nieszczelną instalacje LPG, które po zgaszeniu wpuszcza gaz do kolektora.
Więc jak pisze Michał trzeci do sprawdzenia czujnik Halla i to może być główny problem.Tam jest semering i lepiej dla halla jak będzie suchy.Po za tym może być jego kres.Przerabiałem już z tym silnikiem wszystko i miałem go rozebranego na części pierwsze.Różne psikusy robił i pewnie jeszcze zrobi ale uważam że to dobry silnik V i prosty w budowie pod warunkiem że ktoś o niego dba.Trzeba sprawdzać stan świec,kabli, filtrów,podciśnień itd co jakiś czas.Pozdrawiam
U mnie była wina parownika LPG.... po zgaszeniu gaz przechodził podciśnieniem do kolektora i tam sobie siedział, po odpaleniu zalewał motor i skutki jak u Ciebie.
Najlepszy sposób aby to sprawdzić: po jeździe odepnij przewód podciśnienia z kolektora i wsadź go do naczynia z wodą, jak membrany w parowniku są dziurawe, to będzie z wężyka bombelkować....
Najlepszy sposób aby to sprawdzić: po jeździe odepnij przewód podciśnienia z kolektora i wsadź go do naczynia z wodą, jak membrany w parowniku są dziurawe, to będzie z wężyka bombelkować....