Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9TDI 1Z] opis wymiany łożyska kompresora klimatyzacji

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
kris4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 285
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:37
Lokalizacja: kuj - pom(Radziejów)

Post autor: kris4 » 12 wrz 2011, 19:50

Koledzy u mnie s[prawa z klimą ma sie tak, nabiłem było jakis czas ok zaczeły sie upały i klima zaczeła chodzic głosniej ale jak jest chłodniej to nie słychac jej tak mysile i co to moze byc :-(

lider600

Post autor: lider600 » 14 mar 2012, 13:25

wenon pisze:nr katalogowego ci nie podam bo pudełko z łozyska wyzuciłem a to i tak jest uwarunkowane od firmy. kazda firma ma inny nr katalogowy

ale podam ci to co jest na łożysku starym

firma NSK 35BD6224DU
czyli wymiary 35x62x24mm
Ja sciagnałem pierwsze łożysko a potem podjechałem do sklepu ze starym i kupiłem nowe przy okazji wymieniłem pasek na nowy i rolke napinajaca aby miec juz wszystko z głowy.

najtrudniejsza rzecza jest sciagniecie tarczki dociskowej sprzegła elektromagnetycznego
radze ostrorznosci przy jej zdejmowaniu aby jej nie pokrzywic.

opisze po krutce jak wymienic łożysko.

1. odkrecamy srube M6 wału sprezarki która trzyma tarcze sprzegła najlepiej na właczonym zapłłonie właczyc klimatyzacjie wtedy bedzie właczone sprzeglo sprezarki i bez problemów odkrecimy srubke.
2. zdejmujemy pasek napedzajacy kompresor
3. musimy zdjac tarcze sprzegła do tego mozemy uzyc 2 płaskich srubokretów wbijamy srubokrety delikatnie po przeciwnych stronach miedzy tarczke a koło pasowe i delikatnie podwarzamy moze schodzic ze sporym oporem. nalezy uwarzac przy zdjejmowaniu bo moga byc tam podładki którymi reguluje sie odleglosc tarczy sprzegła od koła pasowego nie wolno ich zgóbic bo bedzie ciezko dobrac takie cieniutki podładeczki.
4. po zdjeciu tarczy sprzegła nalezy wyjac zabezpieczenie tzw. zegier odpowiednimi szczypcami
5. teraz musimy zdjac koło sprezarki do tego celu mozemy uzyc łapki podkładajac ja miedzy kompresor a koło pasowe raz z jednej raz z drugiej strony uwarzajac przy tym aby za głeboko nie włożyc łapki i przez przypadek nie zachaczyc o cewke sprzegła i jej nie pogiac.
6. jesli mamy juz sciagniete koło przy uzyciu prasy wybijamy stare łożysko i wciskamy nowe. nie polecam uzywania do tego młotka ale w ostatecznosci mozna jesli nie ma dojscia do prasy.
po wbiciu nowego łożyska nalezy zaklepac leko rant tak aby łożysko sie nie wysuneło (zdazaja sie takie przypadki)
7. zakładamy koło na sprezarke do tegu uzywamy małego młoteczka lub jakiegos narzedzia tak aby wbic koło
8. zakładamy zabezpieczenie
9. zakładamy tarczke sprzegła
10. zakrecamy srubke
11. zakładamy pasek

i tak mamy wymienione łożysko całosc zajmuje nam około 2 godzin
powodzenia
fajny opis kolego, a nie masz czasem do niego jakichś foto pstrykniętych w czasie wymiany?

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 26 mar 2012, 20:54

niestety nie. ale jak bede niał chwilę czasu to zrobie fotki jak zdjąć koło na podobnej sprężarce. zasada ta sama. najlepiej i najbezpieczniej jest zdemontować kompresor ale to wieksze koszty potem związane z napełnieniem układu czynnikiem.
dobrze że mi przypomniałes bo w sobote demontowałem skraplacz od klimy bo sie rozszczelnił wiec jak już mi go załatają to może przy okazji montażu zrobie fotki.

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 30 mar 2012, 18:02

Kolego Wenon, a jak jest z ewentualnym demontażem sprężarki klimy?? jest to problematyczne, czy w miare łatwo wykonalne?? U mnie też zdiagnozowałem kończące się łożysko sprężarki klimy - ciągle coś szumiało w okolic sprężarki, wymieniłem rolkę napinacza bo myślałem że to ona, ale szum nie ustał, wiec psiknalem wd40 w sprezarke i szum zniknal. Wiec to raczej lozysko. Ale ze samodzielnie bez wyciągania sprężarki nie czuje sie na silach to mysle wyjac sprezarke i dać ja do zrobienia. Tylko nie wiem czy dam rade zdemontować sprezarke??

bendzi40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 04 gru 2008, 20:42
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: bendzi40 » 08 lis 2012, 14:00

też czeka mnie wymiana, napisze jak poszło

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 09 lis 2012, 10:55

Niestety u mnie po wymianie nic się nie zmieniło, cicho było przez jakiś tydzień, potem wszystko wróciło "do normy". Co jakiś czas kilka kropel oleju silikonowego pomaga i jest cisza.

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 11 lis 2012, 19:45

obstawiał bym, że może to być wina samego koła. wyślizgane i to pasek na nim popiskuje.

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 11 lis 2012, 21:56

a występuje samo koło do kompresora klimy z sprzedaży??

chodorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 10 lip 2014, 17:12
Lokalizacja: zabrze

Post autor: chodorek » 21 lip 2014, 21:12

wiem ze to kotlet stulecia
ale walcze z wymiana łożyska w kompresorze zexel (audi80 b4 1.9tdi 1994r)
i za cholere nie umie zdjąć sprzegiełka,
i pytanie czy ono jest jakoś przykręcone czy sie je sciaga
jestem na etapie dorabiania ściagacza ( sruba centralnie wkrecana 3 srubki M5 w 3 otwory ) tylko chce wiedzieć czy to ciągnąć aż zejdzie bo wolałbym nie uszkodzić niczego :lol:

[ Dodano: 2014-07-21, 21:33 ]
Obrazek[/img]

Awatar użytkownika
ronni10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 08 sie 2011, 07:44
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: ronni10 » 27 lip 2016, 15:01

Witajcie. Trzeba temacik troszkę odkopać:) Czy powiedział by mi ktoś z jakim oporem powinno obracać się zesprzęglone koło pasowe na sprężarce? U mnie problem polega na tym, że jak włączę klimę a mam TDI to jeździ się dość nieprzyjemnie.. obroty szybko spadają po wciśnięciu sprzęgła, a czasami spadają do 800 i wracają na 861. Dodatkowo zauważyłem , że pasek wielorowkowy jest po roku zmasakrowany... od strony klinów. Dzisiaj ruszyłem samym tym kołem, które jest przed kołem pasowym i żadnych oporów tam nie wyczuwam. A chciał bym to wiedzieć przed rozebraniem czego powinienem się spodziewać. Dodam, że klimatyzacja chłodzi i pisków i szumów nie słyszę. Czynnik robiony od zera w październiku. Pozdrawiam

[ Dodano: 2016-07-27, 15:01 ]
Łooo widzę las rąk... <ok>

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 27 lip 2016, 16:35

A w jakim stanie masz napinacz pręt,rolka, napinacz :-)

Awatar użytkownika
ronni10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 08 sie 2011, 07:44
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: ronni10 » 27 lip 2016, 20:53

Witam. Dzisiaj miałem okazję pokręcić dwoma sprężarkami i sprężarka moja wydaje się być ok ;-) Rolka napinacza, koło pasowe alternatora i na wale również. Natomiast koło na napinaczu kręci się bez najmniejszych problemów natomiast napinacz nie działa tak jak powinien. Chyba sprężyna jest uszkodzona. Można naciągnąć i pasek nałożyć i tak dzisiaj zrobiłem i nie odkręcałem poduszki silnika ale nie polecam:P)Napinacz pójdzie do wymiany, bo mam jeden w zapasie ale na daną chwilę brak czasu na takie zabawy. Pasek zapewne padł przez ten kulawy napinacz, albo coś wpadło w koła i popsuło trudno mi powiedzieć. Natomiast auto na włączonej klimie dalej wydaje mi się dziwnie pracować. Jakoś toporniej. I obroty CZASEM po wysprzęgleniu lecą do 800rpm i natychmiast wracają do 861rpm. Zauważyłem też, że jak się przygazuje to sprężarka rozłącza się na kole pasowym i tak pewnie ma być? I pewnie ten efekt spadania obrotów związany jest z ponownym załączaniem sprężarki. Albo może ja już szukam w dziury w całym?? A może są jakieś sprzeczne sygnały Sprężarka- komp- pompa/nastawnik przez co pompa nie jest w stanie wysterować tego ?? Sam już nie wiem bezradny_ :P Na wyłączonej klimie jest ok.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 27 lip 2016, 21:32

Sprawdź tulejki na pręcie czy tez pręt nie podrobiony jest.

Awatar użytkownika
ronni10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 08 sie 2011, 07:44
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: ronni10 » 27 lip 2016, 22:25

Ok :) Dzieki bozmek. Jak będę się brał za to to sprawdzę. Teraz nie ma co grzebac czasu brak i chce sprężarkę zrzucic aby się nie kaleczyc i denerwować na dostęp :) Ja mam nadgarstki po małym wypadku i już nie takie sprawne manulanie aby grzebać w zakamarkach :P<ok>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 30 lip 2016, 19:19

ronni10 pisze: A może są jakieś sprzeczne sygnały Sprężarka- komp- pompa/nastawnik przez co pompa nie jest w stanie wysterować tego ?? Sam już nie wiem
Jedyne sygnały ktore mają wpływ na kompa i dawkę paliwa ,to obciążenie silnika oporami,w tym przypadku sprężarki klimy ...jak się włącza i wyłącza to komp zmienia dawkę i to jest normalna jego reakcja.Natomiast nie noramalne według mnie ,jest wyłaczanie się włączonej sprężarki ...u siebie czegoś takiego nie zauważyłem ...jak włączam klimę ,to sprezarka chodzi cały czas i dawka paliwa oczywiscie się zmienia co słychać przez ułamek sekundy ..ale pużniej już nic sie nie dzieje ani z obrotami ani ze spręzarką ...po prostu cały czas pracuje .U ciebie podejrzewam że nie pracuje cały czas ,tylko włacza się i wyłacza ,stąd te fiksacje obrotów w tych momentach.Jak napinacz nie napina prawidlowo paska ,to przy właczonej klimie może ci się slizga pasek i stąd te cuda

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl