[B4 1.9TDI 1Z] opis wymiany łożyska kompresora klimatyzacji
fajny opis kolego, a nie masz czasem do niego jakichś foto pstrykniętych w czasie wymiany?wenon pisze:nr katalogowego ci nie podam bo pudełko z łozyska wyzuciłem a to i tak jest uwarunkowane od firmy. kazda firma ma inny nr katalogowy
ale podam ci to co jest na łożysku starym
firma NSK 35BD6224DU
czyli wymiary 35x62x24mm
Ja sciagnałem pierwsze łożysko a potem podjechałem do sklepu ze starym i kupiłem nowe przy okazji wymieniłem pasek na nowy i rolke napinajaca aby miec juz wszystko z głowy.
najtrudniejsza rzecza jest sciagniecie tarczki dociskowej sprzegła elektromagnetycznego
radze ostrorznosci przy jej zdejmowaniu aby jej nie pokrzywic.
opisze po krutce jak wymienic łożysko.
1. odkrecamy srube M6 wału sprezarki która trzyma tarcze sprzegła najlepiej na właczonym zapłłonie właczyc klimatyzacjie wtedy bedzie właczone sprzeglo sprezarki i bez problemów odkrecimy srubke.
2. zdejmujemy pasek napedzajacy kompresor
3. musimy zdjac tarcze sprzegła do tego mozemy uzyc 2 płaskich srubokretów wbijamy srubokrety delikatnie po przeciwnych stronach miedzy tarczke a koło pasowe i delikatnie podwarzamy moze schodzic ze sporym oporem. nalezy uwarzac przy zdjejmowaniu bo moga byc tam podładki którymi reguluje sie odleglosc tarczy sprzegła od koła pasowego nie wolno ich zgóbic bo bedzie ciezko dobrac takie cieniutki podładeczki.
4. po zdjeciu tarczy sprzegła nalezy wyjac zabezpieczenie tzw. zegier odpowiednimi szczypcami
5. teraz musimy zdjac koło sprezarki do tego celu mozemy uzyc łapki podkładajac ja miedzy kompresor a koło pasowe raz z jednej raz z drugiej strony uwarzajac przy tym aby za głeboko nie włożyc łapki i przez przypadek nie zachaczyc o cewke sprzegła i jej nie pogiac.
6. jesli mamy juz sciagniete koło przy uzyciu prasy wybijamy stare łożysko i wciskamy nowe. nie polecam uzywania do tego młotka ale w ostatecznosci mozna jesli nie ma dojscia do prasy.
po wbiciu nowego łożyska nalezy zaklepac leko rant tak aby łożysko sie nie wysuneło (zdazaja sie takie przypadki)
7. zakładamy koło na sprezarke do tegu uzywamy małego młoteczka lub jakiegos narzedzia tak aby wbic koło
8. zakładamy zabezpieczenie
9. zakładamy tarczke sprzegła
10. zakrecamy srubke
11. zakładamy pasek
i tak mamy wymienione łożysko całosc zajmuje nam około 2 godzin
powodzenia
niestety nie. ale jak bede niał chwilę czasu to zrobie fotki jak zdjąć koło na podobnej sprężarce. zasada ta sama. najlepiej i najbezpieczniej jest zdemontować kompresor ale to wieksze koszty potem związane z napełnieniem układu czynnikiem.
dobrze że mi przypomniałes bo w sobote demontowałem skraplacz od klimy bo sie rozszczelnił wiec jak już mi go załatają to może przy okazji montażu zrobie fotki.
dobrze że mi przypomniałes bo w sobote demontowałem skraplacz od klimy bo sie rozszczelnił wiec jak już mi go załatają to może przy okazji montażu zrobie fotki.
Kolego Wenon, a jak jest z ewentualnym demontażem sprężarki klimy?? jest to problematyczne, czy w miare łatwo wykonalne?? U mnie też zdiagnozowałem kończące się łożysko sprężarki klimy - ciągle coś szumiało w okolic sprężarki, wymieniłem rolkę napinacza bo myślałem że to ona, ale szum nie ustał, wiec psiknalem wd40 w sprezarke i szum zniknal. Wiec to raczej lozysko. Ale ze samodzielnie bez wyciągania sprężarki nie czuje sie na silach to mysle wyjac sprezarke i dać ja do zrobienia. Tylko nie wiem czy dam rade zdemontować sprezarke??
wiem ze to kotlet stulecia
ale walcze z wymiana łożyska w kompresorze zexel (audi80 b4 1.9tdi 1994r)
i za cholere nie umie zdjąć sprzegiełka,
i pytanie czy ono jest jakoś przykręcone czy sie je sciaga
jestem na etapie dorabiania ściagacza ( sruba centralnie wkrecana 3 srubki M5 w 3 otwory ) tylko chce wiedzieć czy to ciągnąć aż zejdzie bo wolałbym nie uszkodzić niczego :lol:
[ Dodano: 2014-07-21, 21:33 ]
[/img]
ale walcze z wymiana łożyska w kompresorze zexel (audi80 b4 1.9tdi 1994r)
i za cholere nie umie zdjąć sprzegiełka,
i pytanie czy ono jest jakoś przykręcone czy sie je sciaga
jestem na etapie dorabiania ściagacza ( sruba centralnie wkrecana 3 srubki M5 w 3 otwory ) tylko chce wiedzieć czy to ciągnąć aż zejdzie bo wolałbym nie uszkodzić niczego :lol:
[ Dodano: 2014-07-21, 21:33 ]
[/img]
Witajcie. Trzeba temacik troszkę odkopać:) Czy powiedział by mi ktoś z jakim oporem powinno obracać się zesprzęglone koło pasowe na sprężarce? U mnie problem polega na tym, że jak włączę klimę a mam TDI to jeździ się dość nieprzyjemnie.. obroty szybko spadają po wciśnięciu sprzęgła, a czasami spadają do 800 i wracają na 861. Dodatkowo zauważyłem , że pasek wielorowkowy jest po roku zmasakrowany... od strony klinów. Dzisiaj ruszyłem samym tym kołem, które jest przed kołem pasowym i żadnych oporów tam nie wyczuwam. A chciał bym to wiedzieć przed rozebraniem czego powinienem się spodziewać. Dodam, że klimatyzacja chłodzi i pisków i szumów nie słyszę. Czynnik robiony od zera w październiku. Pozdrawiam
[ Dodano: 2016-07-27, 15:01 ]
Łooo widzę las rąk... <ok>
[ Dodano: 2016-07-27, 15:01 ]
Łooo widzę las rąk... <ok>
Witam. Dzisiaj miałem okazję pokręcić dwoma sprężarkami i sprężarka moja wydaje się być ok Rolka napinacza, koło pasowe alternatora i na wale również. Natomiast koło na napinaczu kręci się bez najmniejszych problemów natomiast napinacz nie działa tak jak powinien. Chyba sprężyna jest uszkodzona. Można naciągnąć i pasek nałożyć i tak dzisiaj zrobiłem i nie odkręcałem poduszki silnika ale nie polecam:P)Napinacz pójdzie do wymiany, bo mam jeden w zapasie ale na daną chwilę brak czasu na takie zabawy. Pasek zapewne padł przez ten kulawy napinacz, albo coś wpadło w koła i popsuło trudno mi powiedzieć. Natomiast auto na włączonej klimie dalej wydaje mi się dziwnie pracować. Jakoś toporniej. I obroty CZASEM po wysprzęgleniu lecą do 800rpm i natychmiast wracają do 861rpm. Zauważyłem też, że jak się przygazuje to sprężarka rozłącza się na kole pasowym i tak pewnie ma być? I pewnie ten efekt spadania obrotów związany jest z ponownym załączaniem sprężarki. Albo może ja już szukam w dziury w całym?? A może są jakieś sprzeczne sygnały Sprężarka- komp- pompa/nastawnik przez co pompa nie jest w stanie wysterować tego ?? Sam już nie wiem Na wyłączonej klimie jest ok.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Jedyne sygnały ktore mają wpływ na kompa i dawkę paliwa ,to obciążenie silnika oporami,w tym przypadku sprężarki klimy ...jak się włącza i wyłącza to komp zmienia dawkę i to jest normalna jego reakcja.Natomiast nie noramalne według mnie ,jest wyłaczanie się włączonej sprężarki ...u siebie czegoś takiego nie zauważyłem ...jak włączam klimę ,to sprezarka chodzi cały czas i dawka paliwa oczywiscie się zmienia co słychać przez ułamek sekundy ..ale pużniej już nic sie nie dzieje ani z obrotami ani ze spręzarką ...po prostu cały czas pracuje .U ciebie podejrzewam że nie pracuje cały czas ,tylko włacza się i wyłacza ,stąd te fiksacje obrotów w tych momentach.Jak napinacz nie napina prawidlowo paska ,to przy właczonej klimie może ci się slizga pasek i stąd te cudaronni10 pisze: A może są jakieś sprzeczne sygnały Sprężarka- komp- pompa/nastawnik przez co pompa nie jest w stanie wysterować tego ?? Sam już nie wiem