[B3 1.8 JN] Podciśnienie
[B3 1.8 JN] Podciśnienie
Witam, już jakiś czas temu zauważyłem, że w mojej b3 coś jest nie tak z podciśnieniem, ostatnio przeglądając forum znalazłem takie oto zdjęcie :
Tu pojawia się moje pytanie, co to są za dwa ustrojstwa wskazywane przez czerwone strzałki, które ma kolega ze zdjęcia, a nie mam ja ?? Auto ze zdjęcia jest na gaz ale to mi wygląda na oryginalne wyposażenie.
[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2016-07-17, 20:15 ]
ps a temat ma wyglądać tak
Tu pojawia się moje pytanie, co to są za dwa ustrojstwa wskazywane przez czerwone strzałki, które ma kolega ze zdjęcia, a nie mam ja ?? Auto ze zdjęcia jest na gaz ale to mi wygląda na oryginalne wyposażenie.
[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2016-07-17, 20:15 ]
ps a temat ma wyglądać tak
Ostatnio zmieniony 17 lip 2016, 20:12 przez misiek45, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
misiek45, bo to jest inny silnik, twój to JN tylko chyba DZ, zresztą wszystkie silniki wtryskowe to miały z wyjątkiem JN właśnie
Pierwsza strzałka od lewej to wyłącznik przepustnicy druga to wtyczka do niego.
Tylko nie wiem co to ma wspólnego z podciśnieniem bo mi się wydaje że nic i nie tu szukasz.
Pierwsza strzałka od lewej to wyłącznik przepustnicy druga to wtyczka do niego.
Tylko nie wiem co to ma wspólnego z podciśnieniem bo mi się wydaje że nic i nie tu szukasz.
Mam źle podłączone przewody od podciśnienia, ktoś dużo przy tym kombinował, nawciskał tam jakichś trójników, zaślepek, i nie wiadomo jeszcze czego. Podciśnienie powinno regulować kąt wyprzedzenia zapłonu, w moim przypadku regulacja odbywa się tylko na dwóch poziomach, albo na maxa albo wcale. przez co czasami nie mogę zapalić auta, bo mam za wczesny zapłon i silnik nie jest w stanie zakręcić, a czasami ledwo się ciągnie, bo dla odmiany jest tak opóźniony, z tego wywnioskowałem, że skoro tam jest coś pozmieniane, to pewnie przewody omijają jakiś sterownik, czy jakiś inny zawór, dlatego chciałbym schematy, które pokażą, gdzie i jaki przewód od podciśnienia ma być podłączony.
ps
przepraszam, że piszę dopiero teraz, ale cały tydzień miałem wyjazdy i trochę mi z głowy wyleciało.
ps
przepraszam, że piszę dopiero teraz, ale cały tydzień miałem wyjazdy i trochę mi z głowy wyleciało.
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
ja od bardzo dawna nie mam jn ale nie pamiętam dokładnie co i jak i żadnego zaworu tam nie ma z tego co wiem. Sprawdź tą gruchę przy aparacie i ten wężyk czy szczelny, ni i cały dolot musi byc szczelny.misiek45 pisze:czy jakiś inny zawór, dlatego chciałbym schematy, które pokażą, gdzie i jaki przewód od podciśnienia ma być podłączony.
Możesz fotki zapodać co tam u ciebie narobione może se coś tam przypomnę lub ktoś inny coś zauważy.
Też myślałem, że to była nieszczelność w dolocie, ale powymieniałem wszystkie sparciałe wężyki a ten gruby wąż co się zawsze psuje na zgięciu zszyłem nićmi nylonowymi i uszczelniłem taśmą samowulkanizującą, tak, że nieszczelność w dolocie można wykluczyć, gruchę od aparatu też sprawdzałem, przycinała się troszkę, ale ją wyczyściłem i teraz chodzi jak żyleta.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Chyba w JNie jest taki zaworek który otwiera podciśnienie na aparat, gdy lekko doda się gazu chyba że pomyliło z PM. Bo nawet nie pamiętam czy w JN jest czujnik zamknięcia przepustnicy.
Ale jeśli np. ktoś sobie podkręcił przepustnicę aby podnieść obroty to mógł ten zabieg załączyć na stałe podciśnienie na aparat zapłonowy i stąd mogą być problemy z jego regulacją bo znak na kole może być dla ustawiania bez podciśnienia na aparacie.
Ale jeśli np. ktoś sobie podkręcił przepustnicę aby podnieść obroty to mógł ten zabieg załączyć na stałe podciśnienie na aparat zapłonowy i stąd mogą być problemy z jego regulacją bo znak na kole może być dla ustawiania bez podciśnienia na aparacie.