[B4 2.0 ABK] po przełączeniu na gaz dławi się
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 30 lip 2016, 09:32
[B4 2.0 ABK] po przełączeniu na gaz dławi się
witam od pewnego czasu mam dość uciążliwy problem z gazem- dodam że na benzynie jeździ jak trza:D- otuż po przełączeniu na gaz chwilkę jedzie następnie dławi wię obroty spadają powolutko, i nic z tym ni emogę zrobić- jak dodaję gazu to niby słychać że silnik mocniej pracuej ale nic się nie dzieje, - nie jestem ekstra znawcą ale cos tam wiem, może ktoś mi podpowie co mogę zrobić lub sprawdziź? Proszę o pomoc
Ostatnio zmieniony 31 lip 2016, 16:38 przez misiek88b4, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Zacznij od sprawdzenia filtra gazu oraz jeśli masz silniczek krokowy na wężu doprowadzającym gaz to sprawdź czy jest czysty. Jeśli masz sterownik II generacji umożliwiający podpięcie komputera dobrze by było zobaczyć odczyty. Może jest tak skonfigurowany, że na podstawie sygnału z sondy może zmniejszać dawkę w nieskończoność.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 30 lip 2016, 09:32
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4740
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Silniczek krokowy możesz wyciągnąć bez zakręcania gazu. Przemyj tylko część pracującą mechanicznie czyli sam tłoczek i gniazdo tłoczka.
Filtr gazu to już lepiej zakręcić gaz (albo odłączyć zasilanie elektrozaworu na butli) odpalić samochód aby popracował do zgaśnięcia na gazie i wypalił ciekły gaz z rurki. Bo ciekły gaz to już ryzyko odmrożenia.
Możesz też po odpaleniu i przełączeniu na gaz (gdy samochód jeszcze pracuje dobrze na gazie) odłączyć wtyczkę "krokowego od gazu" i zobaczyć czy nie zacznie gasnąć jak wcześniej.
Filtr gazu to już lepiej zakręcić gaz (albo odłączyć zasilanie elektrozaworu na butli) odpalić samochód aby popracował do zgaśnięcia na gazie i wypalił ciekły gaz z rurki. Bo ciekły gaz to już ryzyko odmrożenia.
Możesz też po odpaleniu i przełączeniu na gaz (gdy samochód jeszcze pracuje dobrze na gazie) odłączyć wtyczkę "krokowego od gazu" i zobaczyć czy nie zacznie gasnąć jak wcześniej.
Ostatnio zmieniony 30 lip 2016, 10:53 przez maciek889, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 30 lip 2016, 09:32
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 30 lip 2016, 09:32
parownik i jak obstawiałem- czy trzeba by była membranki podmienić hm no to zobaczymy ....
[ Dodano: 2016-07-31, 14:27 ]
krokowy wyczyszczony i tak samo czy oprucz parownika i wymiany membran( co jeszcze nie wiem jak zrobić może mi ktoś napisac czy to łatwe czy nie brać się i oddać do gazownik) ma ktoś jakięs pomysły?
[ Dodano: 2016-07-31, 14:27 ]
krokowy wyczyszczony i tak samo czy oprucz parownika i wymiany membran( co jeszcze nie wiem jak zrobić może mi ktoś napisac czy to łatwe czy nie brać się i oddać do gazownik) ma ktoś jakięs pomysły?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 30 lip 2016, 09:32
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 30 lip 2016, 09:32
no pisze:P po przełączeniu na gaz jak jest zimny silnik samochód traci moc jak dodaje gaz silnik mocniej pracuje ale cos go blokuje jak sie rozgrzeje jest dobrze czy ktoś może mi pomóc w znalezieniu problemu bo sam juz pomysłów nie mam...
[ Dodano: 2016-12-08, 22:50 ]
dodam że na benzynie chodzi normalnie,
[ Dodano: 2016-12-08, 22:50 ]
dodam że na benzynie chodzi normalnie,
Zanim się rozgrzeje i jak przełączysz na gaz zobacz czy Ci reduktor nie zamarza. Choć ja do jesieni odpalałem na LPG i było ok.misiek88b4 pisze:no pisze:P po przełączeniu na gaz jak jest zimny silnik samochód traci moc jak dodaje gaz silnik mocniej pracuje ale cos go blokuje jak sie rozgrzeje jest dobrze czy ktoś może mi pomóc w znalezieniu problemu bo sam juz pomysłów nie mam...
[ Dodano: 2016-12-08, 22:50 ]
dodam że na benzynie chodzi normalnie,
Może listwa wtryskiwaczy do przeczyszczenia? Albo do wymiany. Przy ostatniej wizycie u gazownika, dowiedziałem się, (przy okazji wymiany filtrów fazy lotnej i ciekłej) że moja listwa będzie niedługo do wymiany. Na razie puścił mnie wolno, ale kazał przygotować się na wydatek rzędu 300-400zł. Przed i po wymianie [filtrów] na rozgrzanym silniku występuje lekkie szarpanie, utrata macy, kilka razy przestał mi palić na gary. Po zgaszeniu silnika i odpaleniu na benzynie działał jak należy. Gdy silnik jest zimny, objawy także występują ale w nieco mniejszej skali. Spalanie na gazie liczę na około 11 litrów. Komputerek w samochodzie wskazuje średnie na 9,5L. (tak gwoli ciekawostki)
<- a tutaj youtuber pokazuje jak to zrobić. Po zabiegu może być konieczna regulacja.
<- a tutaj youtuber pokazuje jak to zrobić. Po zabiegu może być konieczna regulacja.