Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] po przełączeniu na gaz dławi się

Wszystko co związane z LPG
misiek88b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 30 lip 2016, 09:32

[B4 2.0 ABK] po przełączeniu na gaz dławi się

Post autor: misiek88b4 » 30 lip 2016, 09:50

witam od pewnego czasu mam dość uciążliwy problem z gazem- dodam że na benzynie jeździ jak trza:D- otuż po przełączeniu na gaz chwilkę jedzie następnie dławi wię obroty spadają powolutko, i nic z tym ni emogę zrobić- jak dodaję gazu to niby słychać że silnik mocniej pracuej ale nic się nie dzieje, - nie jestem ekstra znawcą ale cos tam wiem, może ktoś mi podpowie co mogę zrobić lub sprawdziź? Proszę o pomoc
Ostatnio zmieniony 31 lip 2016, 16:38 przez misiek88b4, łącznie zmieniany 3 razy.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 30 lip 2016, 10:29

Zacznij od sprawdzenia filtra gazu oraz jeśli masz silniczek krokowy na wężu doprowadzającym gaz to sprawdź czy jest czysty. Jeśli masz sterownik II generacji umożliwiający podpięcie komputera dobrze by było zobaczyć odczyty. Może jest tak skonfigurowany, że na podstawie sygnału z sondy może zmniejszać dawkę w nieskończoność.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

misiek88b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 30 lip 2016, 09:32

Post autor: misiek88b4 » 30 lip 2016, 10:43

czyścić czyli zakręcić gaz potem wypiąć kostke, następnie wykręcić i przemyć? dobrze rozumiem ?

[ Dodano: 2016-07-30, 10:43 ]
a dodam jeszcze jeszcze ze jak sie już nagrzeje to jeździ jak trzeba:D

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 30 lip 2016, 10:47

Silniczek krokowy możesz wyciągnąć bez zakręcania gazu. Przemyj tylko część pracującą mechanicznie czyli sam tłoczek i gniazdo tłoczka.

Filtr gazu to już lepiej zakręcić gaz (albo odłączyć zasilanie elektrozaworu na butli) odpalić samochód aby popracował do zgaśnięcia na gazie i wypalił ciekły gaz z rurki. Bo ciekły gaz to już ryzyko odmrożenia.

Możesz też po odpaleniu i przełączeniu na gaz (gdy samochód jeszcze pracuje dobrze na gazie) odłączyć wtyczkę "krokowego od gazu" i zobaczyć czy nie zacznie gasnąć jak wcześniej.
Ostatnio zmieniony 30 lip 2016, 10:53 przez maciek889, łącznie zmieniany 1 raz.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

misiek88b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 30 lip 2016, 09:32

Post autor: misiek88b4 » 30 lip 2016, 10:50

ok zrobię tak a jeszcze powiem że jak się nagrzeje to jeszcze można powiedzięc że jakoś się kołysze na tym gazie a to może być wina krokowca?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 30 lip 2016, 10:53

Może być jego wina albo regulacji albo umierającego parownika.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

misiek88b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 30 lip 2016, 09:32

Post autor: misiek88b4 » 31 lip 2016, 14:27

parownik i jak obstawiałem- czy trzeba by była membranki podmienić hm no to zobaczymy ....

[ Dodano: 2016-07-31, 14:27 ]
krokowy wyczyszczony i tak samo czy oprucz parownika i wymiany membran( co jeszcze nie wiem jak zrobić może mi ktoś napisac czy to łatwe czy nie brać się i oddać do gazownik) ma ktoś jakięs pomysły?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 31 lip 2016, 16:36

misiek88b4, wszystko zależy od zdolności manualnych i trochę obeznania. W każdym razie się da ja robiłem nie raz. Tyle że trzeba pamiętać później przymusowo regulacja.
WRC is for boys.
Group B was for men.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 31 lip 2016, 18:25

Może zacznij od regulacji zanim zaczniesz wymieniać. Krokowy wężu masz ze śrubką regulacyjną z boku czy bez?
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

misiek88b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 30 lip 2016, 09:32

Post autor: misiek88b4 » 08 gru 2016, 18:30

bez śrubki

[ Dodano: 2016-12-08, 18:30 ]
kurde jak rozgrzeje auto jedzie normalnie nak zimne traci me gaz czuje ze chce pracowac ale nie nic sie nie dziej, problem dotyczy tylko gazu- jakies sugestje?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 08 gru 2016, 19:14

misiek88b4 pisze:kurde jak rozgrzeje auto jedzie normalnie nak zimne traci me gaz czuje ze chce pracowac ale nie nic sie nie dziej, problem dotyczy tylko gazu- jakies sugestje?
nie rozumiem bezradny_ pisz ze zrozumieniem!

po za tym jak to II gen to sam nic nie zrobisz chyba że masz kabel i kompa
WRC is for boys.
Group B was for men.

misiek88b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 30 lip 2016, 09:32

Post autor: misiek88b4 » 08 gru 2016, 22:50

no pisze:P po przełączeniu na gaz jak jest zimny silnik samochód traci moc jak dodaje gaz silnik mocniej pracuje ale cos go blokuje jak sie rozgrzeje jest dobrze czy ktoś może mi pomóc w znalezieniu problemu bo sam juz pomysłów nie mam...

[ Dodano: 2016-12-08, 22:50 ]
dodam że na benzynie chodzi normalnie,

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4658
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 09 gru 2016, 10:22

Już było wcześniej napisane co może być przyczyną:
- brudny zalepiony parownik
- brudny silniczek korkowy gazu
- potrzebne jest regulacja instalacji

Od samych odpowiedzi na forum się nie zdiagnozuje i naprawi.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.

Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.

Deohace
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 11 sie 2015, 21:07
Lokalizacja: TSA / RT

Post autor: Deohace » 11 gru 2016, 18:30

misiek88b4 pisze:no pisze:P po przełączeniu na gaz jak jest zimny silnik samochód traci moc jak dodaje gaz silnik mocniej pracuje ale cos go blokuje jak sie rozgrzeje jest dobrze czy ktoś może mi pomóc w znalezieniu problemu bo sam juz pomysłów nie mam...

[ Dodano: 2016-12-08, 22:50 ]
dodam że na benzynie chodzi normalnie,
Zanim się rozgrzeje i jak przełączysz na gaz zobacz czy Ci reduktor nie zamarza. Choć ja do jesieni odpalałem na LPG i było ok.

Awatar użytkownika
Aron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 30 paź 2016, 09:06
Lokalizacja: Brzeźno

Post autor: Aron » 14 gru 2016, 09:48

Może listwa wtryskiwaczy do przeczyszczenia? Albo do wymiany. Przy ostatniej wizycie u gazownika, dowiedziałem się, (przy okazji wymiany filtrów fazy lotnej i ciekłej) że moja listwa będzie niedługo do wymiany. Na razie puścił mnie wolno, ale kazał przygotować się na wydatek rzędu 300-400zł. Przed i po wymianie [filtrów] na rozgrzanym silniku występuje lekkie szarpanie, utrata macy, kilka razy przestał mi palić na gary. Po zgaszeniu silnika i odpaleniu na benzynie działał jak należy. Gdy silnik jest zimny, objawy także występują ale w nieco mniejszej skali. Spalanie na gazie liczę na około 11 litrów. Komputerek w samochodzie wskazuje średnie na 9,5L. (tak gwoli ciekawostki)

<- a tutaj youtuber pokazuje jak to zrobić. Po zabiegu może być konieczna regulacja.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga