[B4 1.6] Szarpanie na wyższych obrotach
[B4 1.6] Szarpanie na wyższych obrotach
Witam, otóż od pewnego czasu gdy jadę na podtlenku LPG i przytrzymam audi na obrotach (czasem już od 3.5k obr/min, czasem od 4k) czuć dosyć mocne szarpnięcie i słychać jakieś puknięcie w silniku, jakiś pomysł co to może być?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Gaz zwykły czy sekwencja?
To puknięcie to może być wystrzał gazu w kolektorze. Powoduje to spalenie się mieszanki zanim trafi do cylindrów, więc silnik przez chwilę nie ma na czym pracować co powoduje szarpnięcie.
A wystrzał w instalacjach I i II generacji może być spowodowany przez:
- zużyte elementy układu zapłonowego
- złą dawkę LPG która może być spowodowana przez: złą regulacje, nieszczelności w dolocie i doprowadzeniu gazu, zużyty parownik, zatkany parownik, zatkany filtr gazu, zatkaną rurkę doprowadzającą gaz albo któryś elektrozawór.
- mechaniczne uszkodzenie silnika albo źle uszkodzony rozrząd.
A jeśli strzela tylko przy wyższych obrotach i gazie w podłodze to raczej nie wina układu zapłonowego.
To puknięcie to może być wystrzał gazu w kolektorze. Powoduje to spalenie się mieszanki zanim trafi do cylindrów, więc silnik przez chwilę nie ma na czym pracować co powoduje szarpnięcie.
A wystrzał w instalacjach I i II generacji może być spowodowany przez:
- zużyte elementy układu zapłonowego
- złą dawkę LPG która może być spowodowana przez: złą regulacje, nieszczelności w dolocie i doprowadzeniu gazu, zużyty parownik, zatkany parownik, zatkany filtr gazu, zatkaną rurkę doprowadzającą gaz albo któryś elektrozawór.
- mechaniczne uszkodzenie silnika albo źle uszkodzony rozrząd.
A jeśli strzela tylko przy wyższych obrotach i gazie w podłodze to raczej nie wina układu zapłonowego.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
nie wiem jak zwykły 1,6 ale ADA 101km ma dwie przepustnice do ok 4tyś pracuje na małej (naprawdę małej ok 27 25mm) a przy 4 tyś otwiera się duża ( nie pamiętam ale chyba koło 60mm ) to daje duży skok powietrza i przy ostrzejszym i gwałtowniejszym jechaniu i instalacji I jak i II przy złej regulacji może się dławić i strzelać. Przyczyna zła mieszanka wadliwa, sonda, lub źle działająca przepustnica gazu ( u mnie ja ją wywaliłem instalacja II gen 1,6ADA )
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1050
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
więc wypadało by podłączyć go pod komputer. Układ zapłonowy jest ważny więc jeśli nie był wymieniany dawno to można to rozważyć ( i nie warto w tej kwestii oszczędzać ) Z ciekawostek skoro to 101 km czyli ADA, który posiada dwa czujniki hala. I jeśli problem występuje na PB to lista przyczyn może być dłuższa : układ zapłonowy, ustawienie zapłonu, układ dolotowy wszelkie nieszczelności, przepływomierz, sonda, układ zasilający paliwem, oraz elektronika i sterowanie silnikiem. A pytanie z innej beczki ile masz obrotów przy 100km/h ?