[B4 1.6] Szarpanie na wyższych obrotach
[B4 1.6] Szarpanie na wyższych obrotach
Witam, otóż od pewnego czasu gdy jadę na podtlenku LPG i przytrzymam audi na obrotach (czasem już od 3.5k obr/min, czasem od 4k) czuć dosyć mocne szarpnięcie i słychać jakieś puknięcie w silniku, jakiś pomysł co to może być?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4671
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Gaz zwykły czy sekwencja?
To puknięcie to może być wystrzał gazu w kolektorze. Powoduje to spalenie się mieszanki zanim trafi do cylindrów, więc silnik przez chwilę nie ma na czym pracować co powoduje szarpnięcie.
A wystrzał w instalacjach I i II generacji może być spowodowany przez:
- zużyte elementy układu zapłonowego
- złą dawkę LPG która może być spowodowana przez: złą regulacje, nieszczelności w dolocie i doprowadzeniu gazu, zużyty parownik, zatkany parownik, zatkany filtr gazu, zatkaną rurkę doprowadzającą gaz albo któryś elektrozawór.
- mechaniczne uszkodzenie silnika albo źle uszkodzony rozrząd.
A jeśli strzela tylko przy wyższych obrotach i gazie w podłodze to raczej nie wina układu zapłonowego.
To puknięcie to może być wystrzał gazu w kolektorze. Powoduje to spalenie się mieszanki zanim trafi do cylindrów, więc silnik przez chwilę nie ma na czym pracować co powoduje szarpnięcie.
A wystrzał w instalacjach I i II generacji może być spowodowany przez:
- zużyte elementy układu zapłonowego
- złą dawkę LPG która może być spowodowana przez: złą regulacje, nieszczelności w dolocie i doprowadzeniu gazu, zużyty parownik, zatkany parownik, zatkany filtr gazu, zatkaną rurkę doprowadzającą gaz albo któryś elektrozawór.
- mechaniczne uszkodzenie silnika albo źle uszkodzony rozrząd.
A jeśli strzela tylko przy wyższych obrotach i gazie w podłodze to raczej nie wina układu zapłonowego.
Gdybym miał więcej pieniędzy to nie jeździłbym bym Audi 80... Wtedy byłoby mnie stać na zakup jeszcze starszego auta.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
Kiedy gaz zniszczy mój silnik bo zeswapował bym coś. 250 tys. km na gazie nie robi na nim wrażenia.
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1031
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
nie wiem jak zwykły 1,6 ale ADA 101km ma dwie przepustnice do ok 4tyś pracuje na małej (naprawdę małej ok 27 25mm) a przy 4 tyś otwiera się duża ( nie pamiętam ale chyba koło 60mm ) to daje duży skok powietrza i przy ostrzejszym i gwałtowniejszym jechaniu i instalacji I jak i II przy złej regulacji może się dławić i strzelać. Przyczyna zła mieszanka wadliwa, sonda, lub źle działająca przepustnica gazu ( u mnie ja ją wywaliłem instalacja II gen 1,6ADA )
- dzikx
- Forum Audi 80
- Posty: 1031
- Rejestracja: 24 lis 2011, 21:49
- Imię: Jurek
- Model: Audi 90 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.6 ADA+lpg
- Lokalizacja: pomorze
więc wypadało by podłączyć go pod komputer. Układ zapłonowy jest ważny więc jeśli nie był wymieniany dawno to można to rozważyć ( i nie warto w tej kwestii oszczędzać ) Z ciekawostek skoro to 101 km czyli ADA, który posiada dwa czujniki hala. I jeśli problem występuje na PB to lista przyczyn może być dłuższa : układ zapłonowy, ustawienie zapłonu, układ dolotowy wszelkie nieszczelności, przepływomierz, sonda, układ zasilający paliwem, oraz elektronika i sterowanie silnikiem. A pytanie z innej beczki ile masz obrotów przy 100km/h ?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga