Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0E ABK] Wymiana skraplacza klimatyzacji

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Dynia1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 12 wrz 2009, 09:58

[B4 2.0E ABK] Wymiana skraplacza klimatyzacji

Post autor: Dynia1990 » 28 lip 2016, 13:29

Witam, chciałem odświeżyć temat wymiany skraplacza klimatyzacji, lecz chyba mój post zaginął gdzieś w odmętach innych, dlatego postanowiłem utworzyć nowy wątek. Otóż w moim ABK od jakiegoś czasu mam nie sprawną klimę za sprawą uszkodzonej chłodnicy klimatyzacji. Nową chłodnice mam, jeszcze tylko muszę osuszacz zakupić i chciałem w weekend spróbować podejść do tematu. I z tego powodu mam kilka pytań.

1) Czy jakiś sposób na odkręcenie nakrętek przy chłodnicy? Raz próbowałem to zrobić, ale ani drgnęły.
2) Czy jak mam nieszczelny układ, to po odkręceniu nakrętek może wydobyć się coś niebezpiecznego :P ? Chodzi mi czy mam się bać jakiegoś gazu, czy innych ciekawych rzeczy?
3) Wie ktoś, jakie tam przychodzą uszczelki? Bo podejrzewam że trzeba będzie je od razu wymienić, żeby problem nieszczelności znowu się nie pojawił.

Z góry dziękuje za wszelką pomoc! Już zbieram się za wymianę tyle czasu, lato się skończy, a ja dalej będę się pocić w moim autku.

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11727
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 lip 2016, 19:58

Dynia1990, nie zginął, proszę bardzo https://audi80.pl/topics98/b4-23-ng- ... t=#1021287
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
Dynia1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 12 wrz 2009, 09:58

Post autor: Dynia1990 » 28 lip 2016, 21:44

Bardziej chodziło mi, że został niezauważony, a chciałem się do tematu zabrać jutro, ale dzięki za czujność ;)

Awatar użytkownika
kubaaabee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 13 kwie 2013, 22:39
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kubaaabee » 29 lip 2016, 21:25

Cześć,

Jeśli chłodnica klimatyzacji jest uszkodzona w sensie nieszczelna to na pewno nie masz się czego bać, gazu tam nie będzie, może syknąć ale raczej wątpię, jedynie co może się pojawić zielony olej.

Układ jest złożony na oringach, można podjechać do ASO i kupić odpowiednie po numerach z ETKI lub rozebrać i wybrać się z nimi do sklepu zajmującego się układami klimatyzacji, serwisu klimatyzacji itp. i kupić po rozmiarach tych wyjętych z uwzględnieniem że są różne grubości przy tej samej średnicy.
Dodatkowo proponuje poszukać pasty do uszczelniania połączeń, nie pamiętam nazwy ale ta co ja używam jest żółta i w żółtej tubce, w sklepie powinni pomóc w temacie.
Przy składaniu uważaj żeby oring się gdzieś nie podwinął, lepiej delikatnie to skręcić niż na żywca :)

Proponuje Ci też wymienić dyszę rozprężną, nie jest to duży koszt bo max 20 zł, a pozwala uniknąć szukania typu "bo działa ale nie chłodzi" :)

A i nakrętki proponuje delikatnie obstukać pamiętając że to aluminium i musi puścić.

Długo układ nie działa?
Avant 1Z by kubaaabee

Audi 80 Avant 1Z Quattro (216 + swap Pierburg 16bit + swap Quattro)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 lip 2016, 21:40

kubaaabee pisze:A i nakrętki proponuje delikatnie obstukać pamiętając że to aluminium i musi puścić.
Nie koniecznie może puścić, a nawet może puścić z gwintem to jest dość powszechny problem.

Awatar użytkownika
kubaaabee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 13 kwie 2013, 22:39
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kubaaabee » 29 lip 2016, 22:52

Bardzo możliwe, nigdy mi się takie coś nie przytrafiło, a rozbierałem nie raz w różnych Audi :)
W tym przypadku istotna jest nakrętka bo chłodnica i tak na złom okok
Avant 1Z by kubaaabee

Audi 80 Avant 1Z Quattro (216 + swap Pierburg 16bit + swap Quattro)

Awatar użytkownika
Dynia1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 12 wrz 2009, 09:58

Post autor: Dynia1990 » 29 lip 2016, 23:11

Częściowo już wymontowałem skraplacz :) przy pomocy kątówki niestety. I tak, nakrętka ta na dole skraplacza, bo krótkich negocjacjach w końcu puściła. Ta u góry niestety nie jest tak łaskawa, dlatego zalałem ją WD40 i zobaczę czy to coś pomoże z rana. Oringi jutro mam zamiar kupić nowe, a co do pasty uszczelniającej to też popytam. Jeszcze czeka mnie walka z osuszaczem, bo nie wygląda na bardziej przyjaznego. Gazu nie było, także spoko. Jeszcze zastanawia mnie w jakim stanie jest sprężarka, ale to chyba się dowiem już jak będę próbował ją nabić. Jeszcze jakbyś mógł napisać coś na temat tej dyszy rozprężnej, bo pierwsze słyszę :)

A tak btw. bo przy okazji pracy przy chłodnicy postanowiłem wymienić też wszystkie paski klinowe i tu pytanie: Jak najłatwiej wymienić pasek od sprężarki? Bo on tam jest na tym odboju silnika :)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 lip 2016, 23:26

Odbuj jest na dwóch śrubkach w łapie sprężarki odkręcić i zdemontować.

Nie rób tak na tip top bo i tak zapomniałeś o najważniejszym "olej" pewnie jest do kitu a to nie jest już kolorowo.

Awatar użytkownika
Dynia1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 12 wrz 2009, 09:58

Post autor: Dynia1990 » 29 lip 2016, 23:30

A to olej też nie jest wymieniany przy nabijaniu klimatyzacji? Coś tak mi się wydaje. Jedynie martwię się o to, że wilgoć mogła zniszczyć sprężarke :-(

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 lip 2016, 07:42

Dynia1990 pisze:A to olej też nie jest wymieniany przy nabijaniu klimatyzacji?
To co mówią to kłamią olej nie są wstanie wymienić maszyną do gazu "NIGDY" tylko śladowe ilosci. Ojej to tylko sprężarka na stół zlać wypłukać a z układu podłączyć maszynę płuczącą zamiast sprężarki.

A wymieniając skraplacz i osuszacz poinformuj przy nabijaniu żeby uzupełnił olej według wartości referencyjnych.

Awatar użytkownika
kubaaabee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 13 kwie 2013, 22:39
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kubaaabee » 30 lip 2016, 11:11

Dynia1990 pisze:A to olej też nie jest wymieniany przy nabijaniu klimatyzacji? Coś tak mi się wydaje. Jedynie martwię się o to, że wilgoć mogła zniszczyć sprężarke :-(
Tak jak pisze Jarewa to najczęściej jest tylko dodawana taka ilość jaką ściągnie maszyna przy ściąganiu gazu bo z całego układu takie urządzenie nie ma fizycznej możliwości wyciągnąć.

Dla bardziej odważnych można rozebrać sprężarkę na stole i ją wyczyścić a następnie zalać nowym olejem, ale z racji wieku można się liczyć z tym że już jej nie poskładasz bo uszczelnienia będą na śmieci.

Jeśli klima długo nie funkcjonowała to można jeszcze obawiać się że zawór w sprężarce może się przyblokować i nie działać, wtedy najczęściej pozostaje tylko wyjęcie sprężarki na stół bo ciężko żeby się sam rozruszał ale to tylko gdybanie.
Bez zaplecza technicznego lub znajomych warsztatów które mają na to czas ciężko jest zrobić na "tip top" bez wydawania kilku stówek choć w tym przypadku przy nowych elementach można się o to pokusić okok
Avant 1Z by kubaaabee

Audi 80 Avant 1Z Quattro (216 + swap Pierburg 16bit + swap Quattro)

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 30 lip 2016, 18:39

kubaaabee pisze:Dla bardziej odważnych można rozebrać sprężarkę na stole i ją wyczyścić a następnie zalać nowym olejem, ale z racji wieku można się liczyć z tym że już jej nie poskładasz bo uszczelnienia będą na śmieci.
Nie trzeba rozbierać w naszym przypadku jest specjalna śruba do tego wystarczy zlać wypłukać i zalać nowy. Oczywiście nowy OLEJ lejemy tylko do sprężarki przez tą śrubę całe 250ml+-50ml po wyczyszczeniu układu bo ma być suchy i czysty.

Awatar użytkownika
Dynia1990
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 12 wrz 2009, 09:58

Post autor: Dynia1990 » 01 sie 2016, 14:21

Dzięki za wszystkie wskazówki. Udało mi się w weekend wymienić ten skraplacz, osuszacz. Wszystkie oringi na łączeniach powymieniałem na nowe. A co do sprężarki i tego ile układ nie chodził. Nie pamiętam dokładnie, ale jakieś 2 lata na pewno. Sprężarki nie wyciągałem, ale podjadę do znajomego na warsztat i zobaczymy co dalej. Chciałbym sprawdzić czy te łączenia są szczelne. Jeszcze może spróbuje ten olej wymienić jak mówicie, że się da bez ściągania sprężarki i spróbuje nabić klimę. Jestem ciekaw jak mi pójdzie, bo mam nadzieje, że tyle nerwów ile pochłonęła ta jedna aluminiowa nakrętka na skraplaczu nie pójdzie na marne okok

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga