Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4] Problem z miękkim hamulcem

Awatar użytkownika
tamto2007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 25 lut 2012, 07:46
Imię: Robert
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: tamto2007 » 06 sie 2016, 12:11

sekcja na pompie do sprawdzenia

Awatar użytkownika
zarzycki1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 17 gru 2011, 17:07
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: zarzycki1993 » 06 sie 2016, 17:07

3 pompy przy serwie były zmienione. Nie wierze ze wszystkie sa uszkodzone

Awatar użytkownika
Piotrekdriver1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 826
Rejestracja: 09 lut 2012, 10:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Piotrekdriver1 » 06 sie 2016, 18:12

Bicia nie ma podczas hamowania?

Awatar użytkownika
tamto2007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 25 lut 2012, 07:46
Imię: Robert
Model: Audi 80 B3
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.8 PM
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: tamto2007 » 06 sie 2016, 18:20

no to jeszcze może jakiś elastyczny przewód puchnie (nie cieknąc) ?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 06 sie 2016, 19:40

zarzycki1993 pisze:Pedał dalej wpada w podłogę. Wszędzie sucho
sprawdziłeś jaka jest odległość klocków od tarczy na kole gdzie wymieniałeś zacisk?

Awatar użytkownika
zarzycki1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 17 gru 2011, 17:07
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: zarzycki1993 » 06 sie 2016, 20:52

Odległość jest odpowiednia, bicia nie zauważyłem bo i nie hamuje. Przewody raczej ok bo zaciski pracują, korektor tez ładnie się porusza. Słyszę tylko jakieś syczenie z tylu jak wciskam hamulec. Nie wiem czy tak powinno być. Na postoju na odpalonym czuje jak hamulec wcisnę to trzyma ale delikatnie po czasie wchodzi w podłogę

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 06 sie 2016, 23:27

A ręczny który ząbek?

Awatar użytkownika
zarzycki1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 17 gru 2011, 17:07
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: zarzycki1993 » 07 sie 2016, 01:05

Jarewa pisze:A ręczny który ząbek?
nie wiem czy zrozumiałem pytanie ale ręczny zwalnia auto już na pierwszym ząbku. Ogólnie na trzecim jest brzytwa i auto ledwo ruszy

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 sie 2016, 11:15

zarzycki1993 pisze:3 pompy przy serwie były zmienione. Nie wierze ze wszystkie sa uszkodzone
Widocznie źle trafiłeś. To były nowe sztuki czy używki?

Awatar użytkownika
zarzycki1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 17 gru 2011, 17:07
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: zarzycki1993 » 07 sie 2016, 12:03

Jarewa pisze:
zarzycki1993 pisze:3 pompy przy serwie były zmienione. Nie wierze ze wszystkie sa uszkodzone
Widocznie źle trafiłeś. To były nowe sztuki czy używki?
hmm wymontowane ze sprawnych na podmianę. teoretycznie sprawne musiały być. zastanawiam się tylko jak to jest z tym korektorem. jak go odpowietrzyć. czy to ma być na zasadzie takiej że gdy auto hamuje to tył się podnosi i korektor się otwiera? jeśli tak to chyba źle go odpowietrzamy bo staramy się klapkę docisnąć do karoserii a nie odciągnąć. ale gdy ominęliśmy korektor tzn. połączyliśmy przewody złączkami dalej hamulców nie było.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 07 sie 2016, 12:20

O korektor sie nie martw bo nie jesteś wstanie go 100% zamknąć. Tak tył się podnosi korektor się otwiera. Ale gdybyś miał z nim problem to byś miał problem z odpowietrzeniem tylnych zacisków po prostu nic by nie leciało.

Jeszcze taka myśl mnie nachodzi czy jak wymieniałeś pompki to czy sprawdzana była pozycja neutralna tłoczków sekcji? Czyli ten trzpień co wychodzi z serwa na pompkę to miedzy trzpieniem a tłoczkiem ma być minimalny luz.

Awatar użytkownika
zarzycki1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 17 gru 2011, 17:07
Lokalizacja: Łuków
Kontakt:

Post autor: zarzycki1993 » 26 wrz 2016, 19:48

Jarewa pisze:O korektor sie nie martw bo nie jesteś wstanie go 100% zamknąć. Tak tył się podnosi korektor się otwiera. Ale gdybyś miał z nim problem to byś miał problem z odpowietrzeniem tylnych zacisków po prostu nic by nie leciało.

Jeszcze taka myśl mnie nachodzi czy jak wymieniałeś pompki to czy sprawdzana była pozycja neutralna tłoczków sekcji? Czyli ten trzpień co wychodzi z serwa na pompkę to miedzy trzpieniem a tłoczkiem ma być minimalny luz.
tego nie sprawdzałem. postaramy się zmienić całe serwo jutro. jak to nie pomoże to nie mam pojęcia

[ Dodano: 2016-08-09, 07:37 ]
Zrobiłem ostatnio 100 km i pedał ani razu nie wpadł w podłogę. Hamulce biorą tak jak trzeba. Co może byc powodem? Czy jest możliwość ze będzie jeszcze wpadał?

[ Dodano: 2016-09-26, 19:48 ]
witam po dłuższej przerwie. problem rozwiązany :-) winą był cały układ tzn. po regeneracji tylnych zacisków i wyczyszczeniu regulatora regulator zaczął przepuszczać. wymieniony został na inny w mało lepszym stanie. po założeniu sprawnego i sprawdzeniu przednich zacisków pompa przestała wyrabiać i ją też zmieniłem na zdawało się sprawną. po pewnym czasie znalazłem pompę w idealnym stanie i od tamtej pory wszystko działa. układ odpowietrzony pedał twardy hamulce biorą. dziękuję za podpowiedzi. pozdrawiam i szerokości życzę :)

paquito88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 29 wrz 2016, 09:05
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: paquito88 » 26 gru 2016, 21:03

Witam serdecznie,

Podbiję jeszcze ten temat, ponieważ mam podobny problem.
Mianowicie, kupiłem B4 AAH, które stało kupę czasu.

Na wstępie kolega rozebrał całe hamulce, wyczyścił, wsadził nowe tłoczki, uszczelki, odpowietrzniki, rozruszał całość i pozakładał na auto, układ odpowietrzony.
Gdy auto zaczęło jeździć, pedał był mięciutki, wpadał prawie do oporu za pierwszym razem, rzecz jasna przy szybkim wciśnięciu po raz drugi łapał wyżej.

Wycieków brak, mechanik stwierdził, że pompa nadaje się do wymiany. Ok. Kupiłem nową pompę hamulcową. Macher założył, odpowietrzył układ i teraz hamuje ciut lepiej ale pedał dalej łapie mniej więcej od polowy zakresu. Jeździłem Borą szwagra i przy hamowaniu bez pasów przy niewielkiej prędkości można sobie zęby wybić o kierownicę, Jest po prostu brzytwa hamulec a u mnie taka kicha, miękki pedał jakby z plasteliny.

Niedawno zauważyłem, że po jednej stronie z przodu wewnętrzny klocek się kończy (dziwne, że tylko jedna strona i tylko wewnętrzny) ale zmieniłem wszystkie klocki na przodzie i problem jest dalej ten sam.

Wycieków płynu nie ma bo po wymianie pompy, zbiorniczek został zalany pod korek i tyle samo płynu było kilka dni temu gdy sprawdzałem.
Dodam, że tarcze w dobrym stanie mam, ręczny też żyje już (linki wymienione). Zastanawiam się nad regeneracją zacisków w profesjonalnej firmie ale to pochłonie znowu 600-700 zł (sama regeneracja bo demontaż i montaż oraz odpowietrzenie układu leży po mojej stronie wtedy).

Postaram się sprawdzić jeszcze sprawy, o których wspominaliście w tym temacie tj regulator, przewody za serwem.
Jeśli macie jakieś pomysły dodatkowo to proszę o info.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 gru 2016, 21:14

Jak się klocek kończy jeden to jest zablokowane jarzmo albo klocek siedzi w jarzmie zbyt mocno.

Kupiłeś nową pompę ale jaki średnica??

A ręczny wysoko nisko?

paquito88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 29 wrz 2016, 09:05
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: paquito88 » 26 gru 2016, 21:46

Jarewa, ręczny wcześniej miałem tak dosłownie na kilka ząbków, może 3-4, nie liczyłem. Teraz jest większy zakres ruchu dźwigni i wygląda to już normalniej.
Pompa nowa a średnica 23,81 tak jak oryginał.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl