[B4 1.9 1Z] Wymiana uszczelki pod głowicą
- enzoo
- Audi 80 Klub
- Posty: 974
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
- Imię: Mirosław
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Legnica
[B4 1.9 1Z] Wymiana uszczelki pod głowicą
Witam
cały internet przeszukałem otóż to padła mi prawdopodobnie uszczelką pod glowicą no i sam chce to zrobić razem z planowaniem i nigdzie wujek google nie może znaleźć co i jak czyżby nikt się sam za to nie bierze? Macie jakieś rady do tej roboty? co przy okazji jeszcze wymieniać aby było dobrze?
cały internet przeszukałem otóż to padła mi prawdopodobnie uszczelką pod glowicą no i sam chce to zrobić razem z planowaniem i nigdzie wujek google nie może znaleźć co i jak czyżby nikt się sam za to nie bierze? Macie jakieś rady do tej roboty? co przy okazji jeszcze wymieniać aby było dobrze?
Hej,
zdjąć głowicę sam możesz - ale to naprawdę kupa roboty, praktycznie wszystko do rozebrania i przy okazji na pewno coś do wymienienia (choćby jakieś uszczelki). A i tak musisz oddać głowicę do planowania do dobrego zakładu. Na pewno dojdą popychacze do wymiany, uszczelniacze, uszczelki... na maszynie gniazda zaworowe i zawory do szlifu... trzeba sprawdzić ciśnieniowo taką głowicę, to TDI nie benzyna... oczywiście jeśli chcesz samochodem dalej śmigać i mieć zrobione jak trzeba.
Jak chcesz "tylko" wymienić uszczelkę i sprzedać, to możesz coś sam pokombinować, słyszałem nawet o takich co planowania nie robią lub prostują popychacze
Moim zdaniem to tutaj nie ma wyjścia "na skróty", trzeba zrobić raz a dobrze.
Pozdrawiam, Doman.
zdjąć głowicę sam możesz - ale to naprawdę kupa roboty, praktycznie wszystko do rozebrania i przy okazji na pewno coś do wymienienia (choćby jakieś uszczelki). A i tak musisz oddać głowicę do planowania do dobrego zakładu. Na pewno dojdą popychacze do wymiany, uszczelniacze, uszczelki... na maszynie gniazda zaworowe i zawory do szlifu... trzeba sprawdzić ciśnieniowo taką głowicę, to TDI nie benzyna... oczywiście jeśli chcesz samochodem dalej śmigać i mieć zrobione jak trzeba.
Jak chcesz "tylko" wymienić uszczelkę i sprzedać, to możesz coś sam pokombinować, słyszałem nawet o takich co planowania nie robią lub prostują popychacze
Moim zdaniem to tutaj nie ma wyjścia "na skróty", trzeba zrobić raz a dobrze.
Pozdrawiam, Doman.
- enzoo
- Audi 80 Klub
- Posty: 974
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
- Imię: Mirosław
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Legnica
póki co to stanąłem w martwym punkcie bo śruba imbusowa na kole pasowym się zjechała od środka... mam już zdemontowany filtr razem z przepływką, wszelakie od turba wężę, zderzak, chłodnica, wiem że trzeba rozrząd zdjąć i chyba wałek tak?
a to chyba była uszczelka bo jadąc nad morze króciec z czujnikiem mi pękł a raczej go rozsadziło a jak już go wymieniłem to 40 km przed pompa zaczeła gubić płyn a i od początku nie wiem czy to z czujnikiem był problem czy ogólnie już z tym silnikiem ale nigdy mi się nie rozgrzał do 90 stopni, maks miał nieco wyżej od drugiej kreski chyba
a to chyba była uszczelka bo jadąc nad morze króciec z czujnikiem mi pękł a raczej go rozsadziło a jak już go wymieniłem to 40 km przed pompa zaczeła gubić płyn a i od początku nie wiem czy to z czujnikiem był problem czy ogólnie już z tym silnikiem ale nigdy mi się nie rozgrzał do 90 stopni, maks miał nieco wyżej od drugiej kreski chyba
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
- enzoo
- Audi 80 Klub
- Posty: 974
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
- Imię: Mirosław
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Legnica
uderzałem i nic nie poszło a wałem nie mogę obkręcać, ściągaczem nadłamałem koło... masz może foto jak to wygląda ten ściągacz bo mam znajomych którzy mają różne ściągaczeBorysTDI pisze:Luzujesz nakrętkę na wałku na 3-4- obroty i przez otwór w osłonie rozrządu wybijakiem uderzasz z wyczuciem w koło.
Oczywiście jest do tego przeznaczony specjalny ściągacz, który kosztuje parę $$
-
- Forum Audi 80
- Posty: 60
- Rejestracja: 06 kwie 2015, 12:14
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Biała Podlaska
Najlepszy ściągacz jest opisany wyżej , czyli młotek .Ja robię tak : luzuję śrubę na wałku ,luzuję śrubki od metalowej osłony rozrządu tak by swobodnie przylegała do koła pasowego , biorę parę lat temu przygotowany twardy klocek drewniany długości 10cm. , szerokości 5cm. grubości też 5cm i przez osłonę metalową uderzam w koło pasowe. Jeżeli nawet odkształci się delikatnie osłona to bardzo łatwo ją można wyprostować. Klocek nad punktakiem ma taką przewagę ,że jego przylgnia do koła pasowego w momencie uderzenia ma dużo większą powierzchnie .Jeżeli natomiast będziesz pracował ze ściągaczem to Pamiętaj żeby ściągaczem tylko naprężyć koło pasowe i w nie lub w śrubę ściągacza uderzyć. Po uderzeniu koło się poluzuje. Ciągnąc ściągaczem bez uderzenia w większości przypadków połamiesz ściągacz lub uszkodzisz koło. Natomiast jaki ściągacz nie wiem bo nigdy żadnego do tego koła nie zakładałem a zdemontowałem ich naprawdę sporo. Skoro masz znajomych ze ściągaczami to jakiś dopasujesz.Ja proponuję Ci młotek kilka sekund i po bólu.
- enzoo
- Audi 80 Klub
- Posty: 974
- Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
- Imię: Mirosław
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Legnica
bez obracania kołem?musiej pisze:Najlepszy ściągacz jest opisany wyżej , czyli młotek .Ja robię tak : luzuję śrubę na wałku ,luzuję śrubki od metalowej osłony rozrządu tak by swobodnie przylegała do koła pasowego , biorę parę lat temu przygotowany twardy klocek drewniany długości 10cm. , szerokości 5cm. grubości też 5cm i przez osłonę metalową uderzam w koło pasowe. Jeżeli nawet odkształci się delikatnie osłona to bardzo łatwo ją można wyprostować. Klocek nad punktakiem ma taką przewagę ,że jego przylgnia do koła pasowego w momencie uderzenia ma dużo większą powierzchnie .Jeżeli natomiast będziesz pracował ze ściągaczem to Pamiętaj żeby ściągaczem tylko naprężyć koło pasowe i w nie lub w śrubę ściągacza uderzyć. Po uderzeniu koło się poluzuje. Ciągnąc ściągaczem bez uderzenia w większości przypadków połamiesz ściągacz lub uszkodzisz koło. Natomiast jaki ściągacz nie wiem bo nigdy żadnego do tego koła nie zakładałem a zdemontowałem ich naprawdę sporo. Skoro masz znajomych ze ściągaczami to jakiś dopasujesz.Ja proponuję Ci młotek kilka sekund i po bólu.
http://www.elektrovolt.com.pl/images/zdjecia/22102a.jpg
http://www.tesam.pl/images/tesam/S0000012_1.jpg
O taki ściągacz mi chodziło, choć podobnie jak kolega musiej uważam to za zbędny gadżet
http://www.tesam.pl/images/tesam/S0000012_1.jpg
O taki ściągacz mi chodziło, choć podobnie jak kolega musiej uważam to za zbędny gadżet
Kolego. wymiana UPG to nie taka banalna sprawa jakby mogło się wydawać. trzeba znać kilka zasad aby zrobić to jak należy. między innymi wyżej wymienione przez kolegów czynności. ALE.. Zapamiętaj aby po zdjęciu głowicy dokładnie wyczyścić powierzchnię bloku silnika. ja to robię w taki sposób że spryskuję obficie WD-40 i papierem ściernym gradacji 100 szoruję do wyczyszczenia powierzchni z resztek uszczelki. kolejna sprawa Bardzo ważna to dokładne wyczyszczenie i osuszenie gwintów w bloku na szpilki. nie można dopuścić ażeby żaden płyn pozostał w gwintach.. Przed samym położeniem głowicy dokłądnie czyszczę głowicę i blok zmywaczem uniwersalnym ażeby usunąć brud i oleje...