Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Wymiana uszczelki pod głowicą

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

[B4 1.9 1Z] Wymiana uszczelki pod głowicą

Post autor: enzoo » 07 sie 2016, 18:52

Witam
cały internet przeszukałem otóż to padła mi prawdopodobnie uszczelką pod glowicą no i sam chce to zrobić razem z planowaniem i nigdzie wujek google nie może znaleźć co i jak czyżby nikt się sam za to nie bierze? Macie jakieś rady do tej roboty? co przy okazji jeszcze wymieniać aby było dobrze?

TheDoman
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 27 lut 2016, 22:48

Post autor: TheDoman » 07 sie 2016, 19:09

Hej,

zdjąć głowicę sam możesz - ale to naprawdę kupa roboty, praktycznie wszystko do rozebrania i przy okazji na pewno coś do wymienienia (choćby jakieś uszczelki). A i tak musisz oddać głowicę do planowania do dobrego zakładu. Na pewno dojdą popychacze do wymiany, uszczelniacze, uszczelki... na maszynie gniazda zaworowe i zawory do szlifu... trzeba sprawdzić ciśnieniowo taką głowicę, to TDI nie benzyna... oczywiście jeśli chcesz samochodem dalej śmigać i mieć zrobione jak trzeba.

Jak chcesz "tylko" wymienić uszczelkę i sprzedać, to możesz coś sam pokombinować, słyszałem nawet o takich co planowania nie robią lub prostują popychacze :-)

Moim zdaniem to tutaj nie ma wyjścia "na skróty", trzeba zrobić raz a dobrze.

Pozdrawiam, Doman.

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 07 sie 2016, 19:16

póki co to stanąłem w martwym punkcie bo śruba imbusowa na kole pasowym się zjechała od środka... mam już zdemontowany filtr razem z przepływką, wszelakie od turba wężę, zderzak, chłodnica, wiem że trzeba rozrząd zdjąć i chyba wałek tak?

a to chyba była uszczelka bo jadąc nad morze króciec z czujnikiem mi pękł a raczej go rozsadziło a jak już go wymieniłem to 40 km przed pompa zaczeła gubić płyn a i od początku nie wiem czy to z czujnikiem był problem czy ogólnie już z tym silnikiem ale nigdy mi się nie rozgrzał do 90 stopni, maks miał nieco wyżej od drugiej kreski chyba

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 07 sie 2016, 19:17

Jak samemu chcesz brać się to musisz klucz dynamometryczny mieć , kolejność dokręcania śrub jest w środku w opakowaniu z uszczelką.
Nowe śruby głowicy musisz mieć obowiązkowo,
Kup też kompletną uszczelkę pokrywy zaworów ze wszystkimi gumkami, koszt 70 zl i masę elring dirko do tego.

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 11 sie 2016, 16:40

wszystko już mam częściowo rozebrane, tylko nigdzie nie piszę co i jak co po kolei rozbierać aby się dostać

[ Dodano: 2016-08-11, 16:40 ]
pany jak sciagnac kolo rozrzadu od gornego wałka?

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 11 sie 2016, 19:26

Luzujesz nakrętkę na wałku na 3-4- obroty i przez otwór w osłonie rozrządu wybijakiem uderzasz z wyczuciem w koło.

Oczywiście jest do tego przeznaczony specjalny ściągacz, który kosztuje parę $$

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 11 sie 2016, 22:25

BorysTDI pisze:Luzujesz nakrętkę na wałku na 3-4- obroty i przez otwór w osłonie rozrządu wybijakiem uderzasz z wyczuciem w koło.

Oczywiście jest do tego przeznaczony specjalny ściągacz, który kosztuje parę $$
uderzałem i nic nie poszło a wałem nie mogę obkręcać, ściągaczem nadłamałem koło... masz może foto jak to wygląda ten ściągacz bo mam znajomych którzy mają różne ściągacze

musiej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 06 kwie 2015, 12:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: musiej » 12 sie 2016, 08:04

Najlepszy ściągacz jest opisany wyżej , czyli młotek .Ja robię tak : luzuję śrubę na wałku ,luzuję śrubki od metalowej osłony rozrządu tak by swobodnie przylegała do koła pasowego , biorę parę lat temu przygotowany twardy klocek drewniany długości 10cm. , szerokości 5cm. grubości też 5cm i przez osłonę metalową uderzam w koło pasowe. Jeżeli nawet odkształci się delikatnie osłona to bardzo łatwo ją można wyprostować. Klocek nad punktakiem ma taką przewagę ,że jego przylgnia do koła pasowego w momencie uderzenia ma dużo większą powierzchnie .Jeżeli natomiast będziesz pracował ze ściągaczem to Pamiętaj żeby ściągaczem tylko naprężyć koło pasowe i w nie lub w śrubę ściągacza uderzyć. Po uderzeniu koło się poluzuje. Ciągnąc ściągaczem bez uderzenia w większości przypadków połamiesz ściągacz lub uszkodzisz koło. Natomiast jaki ściągacz nie wiem bo nigdy żadnego do tego koła nie zakładałem a zdemontowałem ich naprawdę sporo. Skoro masz znajomych ze ściągaczami to jakiś dopasujesz.Ja proponuję Ci młotek kilka sekund i po bólu. :-)

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 12 sie 2016, 08:08

musiej pisze:Najlepszy ściągacz jest opisany wyżej , czyli młotek .Ja robię tak : luzuję śrubę na wałku ,luzuję śrubki od metalowej osłony rozrządu tak by swobodnie przylegała do koła pasowego , biorę parę lat temu przygotowany twardy klocek drewniany długości 10cm. , szerokości 5cm. grubości też 5cm i przez osłonę metalową uderzam w koło pasowe. Jeżeli nawet odkształci się delikatnie osłona to bardzo łatwo ją można wyprostować. Klocek nad punktakiem ma taką przewagę ,że jego przylgnia do koła pasowego w momencie uderzenia ma dużo większą powierzchnie .Jeżeli natomiast będziesz pracował ze ściągaczem to Pamiętaj żeby ściągaczem tylko naprężyć koło pasowe i w nie lub w śrubę ściągacza uderzyć. Po uderzeniu koło się poluzuje. Ciągnąc ściągaczem bez uderzenia w większości przypadków połamiesz ściągacz lub uszkodzisz koło. Natomiast jaki ściągacz nie wiem bo nigdy żadnego do tego koła nie zakładałem a zdemontowałem ich naprawdę sporo. Skoro masz znajomych ze ściągaczami to jakiś dopasujesz.Ja proponuję Ci młotek kilka sekund i po bólu. :-)
bez obracania kołem?

musiej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 60
Rejestracja: 06 kwie 2015, 12:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: musiej » 12 sie 2016, 08:16

Bez , uderzasz z jednej lub z drugiej strony .Nie zawsze są warunki aby obrócić wałek. Oczywiście uderzasz od strony głowicy . Mnie z reguły koło luzuje się po jednym uderzeniu.

Awatar użytkownika
BorysTDI
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 759
Rejestracja: 21 gru 2009, 13:51
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: BorysTDI » 12 sie 2016, 20:14

http://www.elektrovolt.com.pl/images/zdjecia/22102a.jpg

http://www.tesam.pl/images/tesam/S0000012_1.jpg

O taki ściągacz mi chodziło, choć podobnie jak kolega musiej uważam to za zbędny gadżet ;-)

athek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 19 lip 2009, 12:52
Lokalizacja: NS

Post autor: athek » 13 sie 2016, 20:28

Kolego. wymiana UPG to nie taka banalna sprawa jakby mogło się wydawać. trzeba znać kilka zasad aby zrobić to jak należy. między innymi wyżej wymienione przez kolegów czynności. ALE.. Zapamiętaj aby po zdjęciu głowicy dokładnie wyczyścić powierzchnię bloku silnika. ja to robię w taki sposób że spryskuję obficie WD-40 i papierem ściernym gradacji 100 szoruję do wyczyszczenia powierzchni z resztek uszczelki. kolejna sprawa Bardzo ważna to dokładne wyczyszczenie i osuszenie gwintów w bloku na szpilki. nie można dopuścić ażeby żaden płyn pozostał w gwintach.. Przed samym położeniem głowicy dokłądnie czyszczę głowicę i blok zmywaczem uniwersalnym ażeby usunąć brud i oleje...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl