Witam kolegów.
Dawno mnie tu nie było ze względu na sprzedaż mojej ostatniej audi. Nie usunąłem profilu, ponieważ wiedziałem, że wrócę do tego modelu.
Otóż jestem teraz posiadaczem Audi 90 Quattro B$ z silnikiem 2.8 w pełnej opcji. Kupiłem je od dziadka, który był jego właścicielem przez ostatnie 20 lat.
Niemożliwe??? A jednak, lecz nie stało się to w Polsce. Szkoda było żeby to auto wylądowało na złomie, dlatego je kupiłem z myślą o doprowadzeniu do porządku. O dziwo wszystko działa łącznie z klimą.
Silnik jest raczej w średniej kondycji. Ma 340000 przelotu, więc nic dziwnego.
Z uwagi na to, że remont jest niezbyt opłacalny padła decyzja na zmianę.
W grę wchodzi 2.7T, 3.6 FSI lub 2.8 od nowszego modelu. Dlaczego???
Nie mam ochoty na cięcie i spawanie mocowań i budy.
Potrzebuję konkretów odnośnie spasowania tych silników z oryginalną skrzynią, ponieważ nie mam czasu na metody prób i błędów. Dotatkowym problemem jest znacznie słabsza dostępność części za oceanem, gdzie teraz mieszkam.
Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Oczywiście proszę o pominięcie kwestii finansów........ Stać mnie na to. To jest auto zabawka. Na codzień jeżdżę czymś zupełnie innym.
Dobrze byłoby uratować taki fajny bolid przed złomowiskiem, ponieważ trudno dostać taki egzemplarz w PL, a w Calgary jestem chyba jedynym posiadaczem tego modelu.
[B4 2.8 AAH] SWAP 2.8 na coś innego
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Ludzie wkładali 2.8 30V, pasuje na łapy tylko problem jest że kolektory wydechowe wchodzą na styk i chyba trzeba mieć takie od A6 C4 i jeszcze potrzeba klepnąć podłużnice aby było miejsce. Rozwiązanie to customowe kolektory.
2.7 biturbo też podejdzie widziałem jak człowiek robiący pierwszy swap w życiu wsadził takie do cabrio zamiast silnika 2.3 NG. Tylko jak turbo zostaną w oryginalnych miejscach to trzeba drążki kierownicze zamontować takie wygięte z Audi V8.
Jedynie te nowsze silniki wymagają aby zamontować sprzęgło od danego silnika bo tam jest osobny wieniec dla czujnika położenia wału.
Po V6kach także wchodzi łatwo i szybko V8.
2.7 biturbo też podejdzie widziałem jak człowiek robiący pierwszy swap w życiu wsadził takie do cabrio zamiast silnika 2.3 NG. Tylko jak turbo zostaną w oryginalnych miejscach to trzeba drążki kierownicze zamontować takie wygięte z Audi V8.
Jedynie te nowsze silniki wymagają aby zamontować sprzęgło od danego silnika bo tam jest osobny wieniec dla czujnika położenia wału.
Po V6kach także wchodzi łatwo i szybko V8.
Tak jak myślałem........
Z kolektorami wiedziałem, że będzie custom zarówno przy 2.8 30v, jak i 2.7t.
Bardzo pomogłeś mi w zawężeniu grona silników.
Co do V8 wiem, że trzeba przerabiać sanki i ogólnie robi się cholernie ciasno przy montażu tego motoru.
Z tego co pamiętam trzeba też kombinować z wiatrakami na chłodnicy i w ogóle, więc ten motyw sobie daruję. Chyba, że się mylę....
Jestem w stanie tutaj bezproblemowo znaleźć zarówno 2.7T, 2.8 30v oraz 4.2.
Jedyny problem to to, że wszystkie tu jeżdżą w automatach, dlatego tak zależy mi żeby bez problemu spasować to ze skrzynią, ponieważ inne sprzęgła musiałbym ściągać z Europy.
Rozbebeszałem już w cholerę tych samochodów, ale w życiu żadnego z automatem, więc pytanie czy w ogóle na koło zamachowe od tych silników z automatami da się zarzucić normalne sprzęgło od 2.8 czy też trzeba będzie szukać całego zestawu sprzęgło pluś zamach???
Da się tutaj znaleźc 2.8 30v w manualu szczególnie z passata B5, natomiast 2.7T już graniczy z cudem nie wspominając o 4.2....
Z kolektorami wiedziałem, że będzie custom zarówno przy 2.8 30v, jak i 2.7t.
Bardzo pomogłeś mi w zawężeniu grona silników.
Co do V8 wiem, że trzeba przerabiać sanki i ogólnie robi się cholernie ciasno przy montażu tego motoru.
Z tego co pamiętam trzeba też kombinować z wiatrakami na chłodnicy i w ogóle, więc ten motyw sobie daruję. Chyba, że się mylę....
Jestem w stanie tutaj bezproblemowo znaleźć zarówno 2.7T, 2.8 30v oraz 4.2.
Jedyny problem to to, że wszystkie tu jeżdżą w automatach, dlatego tak zależy mi żeby bez problemu spasować to ze skrzynią, ponieważ inne sprzęgła musiałbym ściągać z Europy.
Rozbebeszałem już w cholerę tych samochodów, ale w życiu żadnego z automatem, więc pytanie czy w ogóle na koło zamachowe od tych silników z automatami da się zarzucić normalne sprzęgło od 2.8 czy też trzeba będzie szukać całego zestawu sprzęgło pluś zamach???
Da się tutaj znaleźc 2.8 30v w manualu szczególnie z passata B5, natomiast 2.7T już graniczy z cudem nie wspominając o 4.2....
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Musisz sprzęgło+docisk+zamach bo automat ma tylko płytę z wieńcem rozrusznika, która nijak się ma do zwykłego sprzęgła http://olx.pl/oferta/wieniec-kolo-zamac ... 7QqtW.html i to się wywala przy konwersji. Trzeba z wału wyciągnąć taki kołnierz: https://audi80.pl/aah-roznica-na-kon ... t71661.htmdziekan pisze:da się zarzucić normalne sprzęgło od 2.8 czy też trzeba będzie szukać całego zestawu sprzęgło pluś zamach???
A sprzęgło do V8 to nawet w europie ciężki temat.
Sprzęgła do 2.8 30V też chociaż nie kup od silnika 12V bo nie ma wieńca dla czujnika i nie odpali samochód (chyba że dasz customowy wieniec z przodu).
[ Dodano: 2016-08-07, 18:35 ]
O tym nie słyszałem. Ktoś nawet oferował swapy z V6 na V8 za 1500zł robocizny.dziekan pisze:Co do V8 wiem, że trzeba przerabiać sanki
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Przejrzałem po internecie zdjęcia kół 2.7, 2.8 12V, 2.8 30V i wszystkie zamachy są na 8 śrub. Wiem że koła między 12V a 30V da się zamienić tylko 30V nie odpali na kole z 12V.
Spojrzałem po numerach i 2.8 ma inne koło niż 2.7 co nie znaczy, że nie będzie pasować: http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A6/200 ... 9/3311828/
Może kup komplet nowego sprzęgła, może na miejscu znajdziesz jakieś dedykowane tuningowe (tylko te to już nie są dwumasy).
http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=au ... l&_sacat=0
Spojrzałem po numerach i 2.8 ma inne koło niż 2.7 co nie znaczy, że nie będzie pasować: http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A6/200 ... 9/3311828/
Może kup komplet nowego sprzęgła, może na miejscu znajdziesz jakieś dedykowane tuningowe (tylko te to już nie są dwumasy).
http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=au ... l&_sacat=0
Dzięki wielkie za pomoc.
Trzeba będzie poszukać jakiejś sensownej A6 2.7T za rozsądne pieniądze do rozbebeszenia.
Ze strony mechanicznej wątpliwości chyba rozwiane, a od elektroniki mam tutaj ogarniętego gościa,
Jeśli chodzi o kolektory, pewnie zrobię custom.
Została jeszcze kwestia pompy paliwa, którą wydaje mi się, że trzeba będzie zaadoptować z A6. Ciekawe czy wkład podejdzie, czy będzie rzeźba, ale to akurat nic trudnego.
Zebym nie był gołosłowny podrzucę fotki audi jak znajdę chwilę. Z zewnątrz nie ma co podziwiać, bo lakier do roboty ale środek mi się podoba (jasna skóra).
Tutaj to bezwartościowy złom ale w PL pewnie w takiej opcji miałaby wartość.
Dzięki jeszcze raz.....
Jeśli będę miał jeszcze jakieś pytania, z pewnością napiszę.
Trzeba będzie poszukać jakiejś sensownej A6 2.7T za rozsądne pieniądze do rozbebeszenia.
Ze strony mechanicznej wątpliwości chyba rozwiane, a od elektroniki mam tutaj ogarniętego gościa,
Jeśli chodzi o kolektory, pewnie zrobię custom.
Została jeszcze kwestia pompy paliwa, którą wydaje mi się, że trzeba będzie zaadoptować z A6. Ciekawe czy wkład podejdzie, czy będzie rzeźba, ale to akurat nic trudnego.
Zebym nie był gołosłowny podrzucę fotki audi jak znajdę chwilę. Z zewnątrz nie ma co podziwiać, bo lakier do roboty ale środek mi się podoba (jasna skóra).
Tutaj to bezwartościowy złom ale w PL pewnie w takiej opcji miałaby wartość.
Dzięki jeszcze raz.....
Jeśli będę miał jeszcze jakieś pytania, z pewnością napiszę.