Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 all]Silnik dmuchawy nagrzewnicy z klimatyzacją.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[B4 all]Silnik dmuchawy nagrzewnicy z klimatyzacją.

Post autor: Kokolino » 30 wrz 2009, 11:28

Witam.
Jak w temacie chodzi o silnik dmuchawy od klimatronica przestał działać dopiero po silnych wstrząsach sie odezwał. Myślałem że coś nie łączy ale okazało się że to w samym silniczku coś nie kuma. Prawdopodobnie szczotki skończyły swój żywot.
W związkku z tym pytanko do sznownych kolegów, może ktoś juz walczył ze szczotkami w takim ustrojstwie i wie jak to wymienić.
Czekam na jakieś podpowiedzi.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2009, 13:45 przez Kokolino, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 30 wrz 2009, 11:51

Witam.
Miałem dokładnie ten sam problem.Najpierw chciałem kupić drugi na szrocie ale okazał się nie osiągalny,więc wymieniłem szczotki.Dostać je najlepiej u gościa ,który regeneruje rozruszniki i alternatory.Szczotki są lutowane ale wymiana nie stanowi żadnego problemu.Trzeba je tylko troche przypiłować ,żeby dolegały do komutatora.Nie przeraź sie jak komutator będzie bardzo zjechany,bo wystarczy go troche wyrównać drobnym papierem ściernym dociskając szczotką.Robiłem to pół roku temu i działa bez zarzutów.
Pozdro
"TVN -wstajesz i nic nie wiesz"

Aktualnie w stajni:
330d touring
powered by endriu210
Honda Accord VIII
Było Audi 80 TDI
Było Audi A4 1.8T

A4 1.8T <sprzedane>

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 30 wrz 2009, 13:44

To jedna jedna wiadomość że się da. Powiedz mi tylko jeszcze jak możesz czy robiłeś to w silniku w wersji z klimą bo on jest zupełnie inny niż bez klimy. Jeśli tak to opsz proszę jak sie dobrałeś do tych szczotek, jak wydobyłeś cały silnik z tej obudowy plastkowej.
Z góry dzięki.

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 30 wrz 2009, 22:35

Tak,mam z klimą manual,dmuchawa Valeo.Po wyjęciu schowka(tu nie będę się rozpisywał),odkręcasz śruby mocujące dmuchawę śrubokrętem krzyżakowym,rozłączasz wszystkie przewody i żeby ją wyjąć musisz jeszcze odbezpieczyć plastikowy kanał od nawiewu prawej kratki (jest tam taki skobel z drutu),a następnie (dość niestety po chamsku) naciągnąć go mocno w dół aż da się go wyciągnąć do przodu żeby go zahaczyć o kokpit (inaczej nie wyjmiesz).
Przy wyciąganiu dmuchawy uważaj na wirnik bo jest dość delikatny.Ja to robiłem zimą przy -8 po ciemaku z latarką,da się.
Żeby wyjąc silnik trzeba wepchnąć śrubokrętem takie 3 gumowe zatrzaski i wychodzi,wszystko masz na wierzchu i jeszcze w plastikowej obudowie jest gniazdo i wtyki do kabli ,musisz je obrócić aż wyskoczy z zatrzasków wtedy wszystko już rozbierzesz.

Pozdro
"TVN -wstajesz i nic nie wiesz"

Aktualnie w stajni:
330d touring
powered by endriu210
Honda Accord VIII
Było Audi 80 TDI
Było Audi A4 1.8T

A4 1.8T <sprzedane>

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 15 paź 2009, 12:29

Dzięki wielkie tokarka606, rozebrałem i już wiem co i jak zasłużony punkcik dla ciebie . Szkoda tylko że nie wiedziałem jakie szczotki maja iść i kupiłem złe. Ale to nie problem bo całą tą operację można zrobić pod domem.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 23 paź 2009, 12:29

Mam pytanko. Połaziłem po sklepach- motoryzacyjnych, elektrotechnicznych, z częściami do sprzętu AGD i elektronarzędzi i kupa nic nie znalazłem. Obejrzałem kilkaset szczotek i nie znalazłem miedzianych.
Stąd moje pytanie czy zamiast miedzianych można zastosować węglowe szczotki ? Jaki to będzie miało wplyw na pracę tego silnka.
Z góry dzięki za odpowiedzi.

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 23 paź 2009, 22:33

No niestety nie można ich zastosować.Też najpierw udałem się do sklepu AGD i mi to odradzano ,podobno szybciej się ścierają ,ale nie pamiętam już dokładnie.Zajrzyj do serwisu jakiegoś od alternatorów i rozruszników ,oni mają wszystkie sorty.
Pozdro
"TVN -wstajesz i nic nie wiesz"

Aktualnie w stajni:
330d touring
powered by endriu210
Honda Accord VIII
Było Audi 80 TDI
Było Audi A4 1.8T

A4 1.8T <sprzedane>

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 25 paź 2009, 12:10

Znalazłem firmę z Katowic która robi identyczne szczotki jakie są potrzebne do silnika. Koszt 8 zeta plus przesyłka.
A szukając po sklepach nie znalazłem nic.

Awatar użytkownika
szymsik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 30 maja 2007, 09:55
Lokalizacja: Wrocław/Blachownia

Post autor: szymsik » 07 sie 2016, 20:33

Panowie co mam z tym kanałem nawiewu zrobić ? Odbezpieczyłem go z tego druciku i prawie w ogóle nie mam miejsca żeby go ruszyć ... z tego co wyczytałem wcześniej to siłą go mam w dół pociągnąć ?? nie połamie się ??


Widzę ,że kotleta odgrzałem ;)
Jest ---> Coupe B4 Q
Było ---> B3 1.8E
Kody lakierów Audi 80

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 08 sie 2016, 17:39

Nie połamie się.
W dół i do siebie.
"TVN -wstajesz i nic nie wiesz"

Aktualnie w stajni:
330d touring
powered by endriu210
Honda Accord VIII
Było Audi 80 TDI
Było Audi A4 1.8T

A4 1.8T <sprzedane>

Awatar użytkownika
szymsik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 30 maja 2007, 09:55
Lokalizacja: Wrocław/Blachownia

Post autor: szymsik » 10 sie 2016, 22:02

ok będę na weekend się bawił to zobaczymy co z tego wyjdzie ,a wyczytałem jeszcze ,że kratki nawiewu można wyjąć i kanał do góry podciągnąć ...


Więc wyjąłem kratki nawiewu ,i delikatnie podważając z lewej i prawej wyciągnąlem ten plastik z klapka z tunelu, kanal nawiewu zyskał trochę luzu i wypchałem go do góry ,dmuchawa z oporami ale szcześliwie wyszła :) Teraz mam problem z szybkością dmuchawy bo nie ma różnicy na pierwszym i drugim ,na trzecim czasem łapie i na czwartym dopiero dmucha pełną parą a w drugą strone tj 4 3 2 1 wszyskie prędkości są ok ... Ale to inny temat ,pozdrawiam !
Jest ---> Coupe B4 Q
Było ---> B3 1.8E
Kody lakierów Audi 80

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga