[B4 all]Silnik dmuchawy nagrzewnicy z klimatyzacją.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
[B4 all]Silnik dmuchawy nagrzewnicy z klimatyzacją.
Witam.
Jak w temacie chodzi o silnik dmuchawy od klimatronica przestał działać dopiero po silnych wstrząsach sie odezwał. Myślałem że coś nie łączy ale okazało się że to w samym silniczku coś nie kuma. Prawdopodobnie szczotki skończyły swój żywot.
W związkku z tym pytanko do sznownych kolegów, może ktoś juz walczył ze szczotkami w takim ustrojstwie i wie jak to wymienić.
Czekam na jakieś podpowiedzi.
Pozdrawiam
Jak w temacie chodzi o silnik dmuchawy od klimatronica przestał działać dopiero po silnych wstrząsach sie odezwał. Myślałem że coś nie łączy ale okazało się że to w samym silniczku coś nie kuma. Prawdopodobnie szczotki skończyły swój żywot.
W związkku z tym pytanko do sznownych kolegów, może ktoś juz walczył ze szczotkami w takim ustrojstwie i wie jak to wymienić.
Czekam na jakieś podpowiedzi.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2009, 13:45 przez Kokolino, łącznie zmieniany 1 raz.
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
Witam.
Miałem dokładnie ten sam problem.Najpierw chciałem kupić drugi na szrocie ale okazał się nie osiągalny,więc wymieniłem szczotki.Dostać je najlepiej u gościa ,który regeneruje rozruszniki i alternatory.Szczotki są lutowane ale wymiana nie stanowi żadnego problemu.Trzeba je tylko troche przypiłować ,żeby dolegały do komutatora.Nie przeraź sie jak komutator będzie bardzo zjechany,bo wystarczy go troche wyrównać drobnym papierem ściernym dociskając szczotką.Robiłem to pół roku temu i działa bez zarzutów.
Pozdro
Miałem dokładnie ten sam problem.Najpierw chciałem kupić drugi na szrocie ale okazał się nie osiągalny,więc wymieniłem szczotki.Dostać je najlepiej u gościa ,który regeneruje rozruszniki i alternatory.Szczotki są lutowane ale wymiana nie stanowi żadnego problemu.Trzeba je tylko troche przypiłować ,żeby dolegały do komutatora.Nie przeraź sie jak komutator będzie bardzo zjechany,bo wystarczy go troche wyrównać drobnym papierem ściernym dociskając szczotką.Robiłem to pół roku temu i działa bez zarzutów.
Pozdro
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
Tak,mam z klimą manual,dmuchawa Valeo.Po wyjęciu schowka(tu nie będę się rozpisywał),odkręcasz śruby mocujące dmuchawę śrubokrętem krzyżakowym,rozłączasz wszystkie przewody i żeby ją wyjąć musisz jeszcze odbezpieczyć plastikowy kanał od nawiewu prawej kratki (jest tam taki skobel z drutu),a następnie (dość niestety po chamsku) naciągnąć go mocno w dół aż da się go wyciągnąć do przodu żeby go zahaczyć o kokpit (inaczej nie wyjmiesz).
Przy wyciąganiu dmuchawy uważaj na wirnik bo jest dość delikatny.Ja to robiłem zimą przy -8 po ciemaku z latarką,da się.
Żeby wyjąc silnik trzeba wepchnąć śrubokrętem takie 3 gumowe zatrzaski i wychodzi,wszystko masz na wierzchu i jeszcze w plastikowej obudowie jest gniazdo i wtyki do kabli ,musisz je obrócić aż wyskoczy z zatrzasków wtedy wszystko już rozbierzesz.
Pozdro
Przy wyciąganiu dmuchawy uważaj na wirnik bo jest dość delikatny.Ja to robiłem zimą przy -8 po ciemaku z latarką,da się.
Żeby wyjąc silnik trzeba wepchnąć śrubokrętem takie 3 gumowe zatrzaski i wychodzi,wszystko masz na wierzchu i jeszcze w plastikowej obudowie jest gniazdo i wtyki do kabli ,musisz je obrócić aż wyskoczy z zatrzasków wtedy wszystko już rozbierzesz.
Pozdro
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Mam pytanko. Połaziłem po sklepach- motoryzacyjnych, elektrotechnicznych, z częściami do sprzętu AGD i elektronarzędzi i kupa nic nie znalazłem. Obejrzałem kilkaset szczotek i nie znalazłem miedzianych.
Stąd moje pytanie czy zamiast miedzianych można zastosować węglowe szczotki ? Jaki to będzie miało wplyw na pracę tego silnka.
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Stąd moje pytanie czy zamiast miedzianych można zastosować węglowe szczotki ? Jaki to będzie miało wplyw na pracę tego silnka.
Z góry dzięki za odpowiedzi.
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
ok będę na weekend się bawił to zobaczymy co z tego wyjdzie ,a wyczytałem jeszcze ,że kratki nawiewu można wyjąć i kanał do góry podciągnąć ...
Więc wyjąłem kratki nawiewu ,i delikatnie podważając z lewej i prawej wyciągnąlem ten plastik z klapka z tunelu, kanal nawiewu zyskał trochę luzu i wypchałem go do góry ,dmuchawa z oporami ale szcześliwie wyszła Teraz mam problem z szybkością dmuchawy bo nie ma różnicy na pierwszym i drugim ,na trzecim czasem łapie i na czwartym dopiero dmucha pełną parą a w drugą strone tj 4 3 2 1 wszyskie prędkości są ok ... Ale to inny temat ,pozdrawiam !
Więc wyjąłem kratki nawiewu ,i delikatnie podważając z lewej i prawej wyciągnąlem ten plastik z klapka z tunelu, kanal nawiewu zyskał trochę luzu i wypchałem go do góry ,dmuchawa z oporami ale szcześliwie wyszła Teraz mam problem z szybkością dmuchawy bo nie ma różnicy na pierwszym i drugim ,na trzecim czasem łapie i na czwartym dopiero dmucha pełną parą a w drugą strone tj 4 3 2 1 wszyskie prędkości są ok ... Ale to inny temat ,pozdrawiam !