Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[audi 80 b3 1.8 JN ]-montaz instalacji lpg

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
leito1610
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 08 wrz 2007, 21:11

[audi 80 b3 1.8 JN ]-montaz instalacji lpg

Post autor: leito1610 » 21 gru 2007, 12:29

Panowie mam autko sciagniete 2 miesiace temu z niemiec ,nigdy niewidzialo gazu , jest to motor 1.8 jn na mechanicznym wtrysku ,spotkalem sie z opiniami ze jest to dosc kłopotliwa jednostka do gazowania.Moze ktos z szanownych forumowiczów ma juz jakies doswiadczenia na ten temat prosze o jakies sugestie i porady.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 21 gru 2007, 12:41

Generalnie jest tak że mechaniczne wtryski nie lubia LPG jeżeli juz zamontujesz to musi byc dobrego producenta i instalatorzy musza miec łeb na karku. Do ciebie bedzie należała szczególna troska o układ WN i częste regulacje żeby nie doszło do wystrzału.

leito1610
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 08 wrz 2007, 21:11

Post autor: leito1610 » 21 gru 2007, 13:55

http://moto.allegro.pl/item283112957_mi ... _audi.html <---załozyc to zamontowac klape anty strzałową i moze niebedzie tak zle :( a jak spalanie ? jak wogle pracuje auto z tym motorkiem na gazie ? jak z moca itp ?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 21 gru 2007, 14:20

leito1610, przy konkretnym strzale to te wszystkie klapy, gwizdki itp. możesz sobie ... odłożyć na półkę :-( . Co do mocy, to przy I generacji (zdaje się, że w JN nie ma sondy) na pewno zostanie ograniczona bo dolot zostanie zdławiony mikserem i to dość znacznie, więc zarówno na gazie jak i na benzynie parenaście koników ucieknie. Są ludzie, którzy mają gaz I generacji na mechanicznym wtrysku i sobie chwalą, ale jest ich znikoma część niestety. Większość ma jednak problemy. Innym wyjściem jest montaż blosa, który w pewnym stopniu ogranicza niebezpieczeństwo strzału i nie dławi dolotu ale mało który warsztat zakłada blosa, a jeszcze mniej dotyka się do mechanicznego wtrysku :-( . Spalanie gazu przy prawidłowej regulacji i doborze komponentów powinno wzrosnąć o maks. 25%, przy blosie może dojechać do 35% w stosunku do spalania benzyny.

leito1610
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 08 wrz 2007, 21:11

Post autor: leito1610 » 21 gru 2007, 15:44

Danek, masz racje ,i niewiem co w takiej sytuacji zrobic może poprostu zostane przy tej benzynce ...

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 21 gru 2007, 15:54

Jezeli chcesz sie dokładnie dowiedziec jak sprawuje sie taka instalacja LPG to napisz do TESTER86 bo ma taki silnik z LPG juz jakis czas.

leito1610
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 08 wrz 2007, 21:11

Post autor: leito1610 » 21 gru 2007, 16:14

WOJTEK26, kolego ja juz rozmawialem z ruznymi ludzmi znajacych temat i ruzne sa opinie jedni mówia ze mechaniczny wtrysk wogle nietoreluje gazu drudzy ze juz pare lat smigaja i jest spoko takze widze ze jak duzo aut tak duzo i opini...

lukkrak25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 18 kwie 2007, 14:49
Lokalizacja: Kielce...

Post autor: lukkrak25 » 21 gru 2007, 18:14

Mam JN na gazie już 3 lata i jakieś 100kkm. Cóż,na początku było ciężko,bo tłuki założyły (były błędy w podłączeniu zaworów regulacji). Ale z podpowiedzią kilku osób sam poprawiłem i jest oki. Były na początku strzały ale żaden nie uszkodził elementów wtrysku (co prawde mam klapkę). Natomiast ojciec kupił SD też z mechanicznym wtryskiem i zakładał inny zakład i bez żadnej klapki i choćby nie wiem co to nie wystrzeli(Ci już popodłanczali jak trzeba). Więc zależy kto i jak podłączy i ustawi. W JN jest sonda jednoprzewodowa, więc już II generacja. Jeśli chodzi o spalanie to mnie jn z automatem w 11 sie mieści w mieście, a ojca 8,5 to wszystko.
Oczywiście częsta kontrola układu zapłonowego jest podstawą.
pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 22 gru 2007, 09:59 przez lukkrak25, łącznie zmieniany 1 raz.
***automacik***

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 21 gru 2007, 23:12

lukkrak25 pisze:Jeśli chodzi o spalanie to mnie jn z automatem w 11 sie mieści w mieście, a ojca 8,5 to wszystko.
8,5 po mieśce? Wcale nie dziwne, że strzela. Na pewno mocno za ubogo.

lukkrak25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 18 kwie 2007, 14:49
Lokalizacja: Kielce...

Post autor: lukkrak25 » 22 gru 2007, 09:59

Przepraszam,ale zapomniałem o jednym "nie". Chodziło mi o to, że ojca SD nie wystrzeli. Moja wina, nie sprawdziłem tekstu.:-(

Juz poprawiam.


I właśnie, co mnie zaskakuje, to skromne spalanie i prawie nieodczuwalna różnica między benzyną i gazem. Myślę, że poprostu wiedzą jak podejść do tematu.

Pozdrawiam
***automacik***

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 22 gru 2007, 12:19

Ja bym na miejscu ojca podjechał na analizator spalin bo takie spalanie mocno by mnie niepokoiło.

lukkrak25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 91
Rejestracja: 18 kwie 2007, 14:49
Lokalizacja: Kielce...

Post autor: lukkrak25 » 22 gru 2007, 12:45

W tym sęk, że to jest ustawione na analizatorze i nikt się do instalki nie dotyka. Fakt,że silnik mocniejszy ale nie wiem. Co prawda ojciec jeździ tak do 2500 obr silnika. Właśnie tak jak Danek, gościu od gazu sie zdziwił spalaniem, ale wszystko agodnie z analizatorem było, więc nie szukamy dziury w całym. Dodam, że ojciec przejechał ok 30kkm na gazie. I zawsze odpalamy na benzynie i silnik ok minuty na niej pracuje (w zimie dłużej) zanim przełanczamy na gaz. W obu pompa paliwa jest odłanczana na gazie.
A u mnie jest jeszcze jedna ciekawostka: jeżeli nie ma benzyny w zbiorniu to nie ma też wolnych obrotów na gazie. A,że pompa wyłonczona i benzyny w baku nie ubywa to nie wiem co to ma wspólnego.
Dziwak to moje autko, ale nie wnikam za bardzo, bo wszystko chodzi niezawodnie.
Pozdrawiam.
***automacik***

dsv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 04 mar 2007, 12:22
Lokalizacja: Radom

Post autor: dsv » 26 gru 2007, 15:39

Ja mam taki silnik u siebie i w 02.2007 założyłem do niego LPG Tomasetti. Na początku był na komputerku STAG 2L ale po pewnym czasie zamieniłem na komputerek II generacji na AL700 i teraz śmiga aż miło. Nigdy mi nie strzelił i nawet nie wiem co to. Zakładając instalacje gazownik powiedział, że mieszalnik mi musi założyć z kompensatorem żeby nie strzelał, i musiałem kilkadziesiąt złotych dopłacić. Ten cały kompensator to dodatkowy gumowy wąż z reduktora do kolektora powietrza. Silnik jest ogólnie dziwny ale ponoć najoszczędniejszy z B3. U mnie na trasie na gazie wychodzi na 8,2 litra ale w zimie w mieście potrafi nawet 12 litrów wydoić.

Awatar użytkownika
marekkk4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 12 gru 2006, 19:29
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: marekkk4 » 26 gru 2007, 17:59

Witam miałem kiedyś takie audi z silnikiem JN i odradzam po pewnym czasie nie idzie wogule ustawić mieszanki obroty szaleją poprostu masakra. Ale wybór należy do ciebie pozdrawiam
marekkk4

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga