Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4,aah] wymiana filtra paliwa

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
chodor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2011, 01:51
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

[b4,aah] wymiana filtra paliwa

Post autor: chodor » 24 wrz 2013, 18:14

witam!
mam problem... kolejny problem... może błahy... ale jednak ;(

byłem dziś u gościa "mechanika" wymienić filtr paliwa... no ale jak doszliśmy do miejsca w którym usytuowany jest filtr to gościo powiedział, że nie wie jak się za to zabrać :) no to ja mu powiedziałem, by lepiej tego nie ruszał... że ja porobię foty i wpierw zapytam się na forum :)

więc pytanie!! jak wymienić filtr paliwa? :)

znalazłem na forum już jeden podobny temat:
https://audi80.pl/b4-abt-wymiana-fil ... t79256.htm
jednak to jest silnik ABT i tutaj jest zdecydowanie inne mocowanie filtra niż w AAH ;(


a u mnie to wygląda tak:

Obrazek
Obrazek

i tak trochę nie za bardzo jest jak się do niego dobrać... chociaż pewnie jakby był inny "mechanik" to może by nie było tego tematu...
jednak z uwagi na to by nie zostać bez auta... wolałem wpierw napisać tutaj :)
z góry dzięki za pomoc :)

pozdro banda a80!!

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 24 wrz 2013, 19:22

Z tego co pamietam, jak wymienialiśmy u kumpla, to odkręcasz przewód paliwowy ten widoczny na zdjęciu,z drugiej strony filtra masz taki sam przewód a sam filtr jest na opasce.Jak znajdę jakieś zdjęcie to ci pokażę...

[ Dodano: 2013-09-24, 19:29 ]
Niestety nie mam zdjęcia.Ale masz tu screen z etki na którym jest pokazane mocowanie...

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 24 wrz 2013, 20:19

quattro :mrgreen: dojście jest do bani, ja opaski trzymające zbiornik odkręcałem i jako takie podejście było, oczywiście opaska trzymająca filtr skorodowana i zostaje tylko się jej pozbyć.

Awatar użytkownika
chodor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2011, 01:51
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Post autor: chodor » 24 wrz 2013, 20:58

jakoś nie za specjalnie mnie pocieszyliście ;/
szczerze mówiąc to zastanawiam się czy w ogóle jest sens zmieniać ten filtr :P

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 24 wrz 2013, 21:01

zawsze jest sens.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 24 wrz 2013, 21:11

chodor pisze:szczerze mówiąc to zastanawiam się czy w ogóle jest sens zmieniać ten filtr :P
Jest!!! Sam tego doświadczyłem po tym jak 22-letni filtr przerdzewiał i spowodował mi ubytek połowy zbiornika paliwa. Z własnej głupoty i lenistwa czekałem z wymianą i taki był efekt.

Nie ma co czekać tylko wymieniać - knecht kosztuje w granicach 60-70 PLN.

Awatar użytkownika
chodor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2011, 01:51
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Post autor: chodor » 25 wrz 2013, 17:09

bloku pisze:Nie ma co czekać tylko wymieniać - knecht kosztuje w granicach 60-70 PLN.
kupiłem DENCKERMANN'a za 45zł ;)
Obrazek
tera tylko musze znaleźć kogoś kto się podejmie wyzwania wymiany tego filtra :)

Slawas84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 28 wrz 2012, 06:59
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Slawas84 » 25 sie 2016, 09:09

Może temat trochę stary ale właśnie przerabiam u siebie. Może komuś się przyda.

Te metalowe króćce paliwowe przykręcane do filtra - żenada, rozwiązanie rodem z traktorów, jak nie króciec nieszczelny to miedziana uszczelka albo obudowa filtra tandetna i się gnie i nie trzyma przy uszczelkach.
Po próbie dopasowania króćców, innych uszczelek, zjechaniu kluczem 22 nakrętek na filtrze przy dokręcaniu badziewia zdecydowałem zmienić filtr na inny z prostszą konstrukcją, czyli z dwoma króćcami wychodzącymi bezpośrednio z filtra, bez dziwacznych połączeń metalowych. Przewody paliwowe wysokociśnieniowe 6mm idealnie pasują w miejsce tych starych plastikowych. A filtr będzie trzymany zwykłymi trytkami do resztek oryginalnej obejmy filtra.

Awatar użytkownika
chodor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2011, 01:51
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Post autor: chodor » 25 sie 2016, 11:58

hehe
no fajnie jakbyś załączył do tego jakąś fotorelacje bo ja wciąż się jeszcze nie podjąłem wymiany tego filtra u siebie ;)

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 26 sie 2016, 11:11

Wymieniałem filtr w nie jednej B4/B5 quattro i zwykle nie było z tym większych problemów. Standardowo opaska rozpada się w rękach bądź przy próbie odkręcenia z niej śruby. Ale to nie problem reszta uchwytu wystarczająco trzyma nowy. Procedura prosta, ściągamy filtr w dół odkręcamy, zakładamy nowy, dokręcamy górną śrubę, wkładamy filtra na miejsce wkręcamy dolną śrubę okok

Slawas84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 28 wrz 2012, 06:59
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Slawas84 » 27 sie 2016, 09:11

Tak wygląda nowy inny filtr, w końcu koniec babrania się z cieknacymi łącznikami paliwowymi. Obrazek
Wszystko elegancko działa na tym etapie, filtr jest mniejszy lecz nowy, sprawdza się przy silniku 4.2

[ Dodano: 2016-08-27, 09:08 ]
Dokładnie wygłądało to tak:

[ Dodano: 2016-08-27, 09:11 ]
Ciąg dalszy:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl