[b4,aah] wymiana filtra paliwa
[b4,aah] wymiana filtra paliwa
witam!
mam problem... kolejny problem... może błahy... ale jednak ;(
byłem dziś u gościa "mechanika" wymienić filtr paliwa... no ale jak doszliśmy do miejsca w którym usytuowany jest filtr to gościo powiedział, że nie wie jak się za to zabrać no to ja mu powiedziałem, by lepiej tego nie ruszał... że ja porobię foty i wpierw zapytam się na forum
więc pytanie!! jak wymienić filtr paliwa?
znalazłem na forum już jeden podobny temat:
https://audi80.pl/b4-abt-wymiana-fil ... t79256.htm
jednak to jest silnik ABT i tutaj jest zdecydowanie inne mocowanie filtra niż w AAH ;(
a u mnie to wygląda tak:
i tak trochę nie za bardzo jest jak się do niego dobrać... chociaż pewnie jakby był inny "mechanik" to może by nie było tego tematu...
jednak z uwagi na to by nie zostać bez auta... wolałem wpierw napisać tutaj
z góry dzięki za pomoc
pozdro banda a80!!
mam problem... kolejny problem... może błahy... ale jednak ;(
byłem dziś u gościa "mechanika" wymienić filtr paliwa... no ale jak doszliśmy do miejsca w którym usytuowany jest filtr to gościo powiedział, że nie wie jak się za to zabrać no to ja mu powiedziałem, by lepiej tego nie ruszał... że ja porobię foty i wpierw zapytam się na forum
więc pytanie!! jak wymienić filtr paliwa?
znalazłem na forum już jeden podobny temat:
https://audi80.pl/b4-abt-wymiana-fil ... t79256.htm
jednak to jest silnik ABT i tutaj jest zdecydowanie inne mocowanie filtra niż w AAH ;(
a u mnie to wygląda tak:
i tak trochę nie za bardzo jest jak się do niego dobrać... chociaż pewnie jakby był inny "mechanik" to może by nie było tego tematu...
jednak z uwagi na to by nie zostać bez auta... wolałem wpierw napisać tutaj
z góry dzięki za pomoc
pozdro banda a80!!
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Z tego co pamietam, jak wymienialiśmy u kumpla, to odkręcasz przewód paliwowy ten widoczny na zdjęciu,z drugiej strony filtra masz taki sam przewód a sam filtr jest na opasce.Jak znajdę jakieś zdjęcie to ci pokażę...
[ Dodano: 2013-09-24, 19:29 ]
Niestety nie mam zdjęcia.Ale masz tu screen z etki na którym jest pokazane mocowanie...
[ Dodano: 2013-09-24, 19:29 ]
Niestety nie mam zdjęcia.Ale masz tu screen z etki na którym jest pokazane mocowanie...
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Jest!!! Sam tego doświadczyłem po tym jak 22-letni filtr przerdzewiał i spowodował mi ubytek połowy zbiornika paliwa. Z własnej głupoty i lenistwa czekałem z wymianą i taki był efekt.chodor pisze:szczerze mówiąc to zastanawiam się czy w ogóle jest sens zmieniać ten filtr
Nie ma co czekać tylko wymieniać - knecht kosztuje w granicach 60-70 PLN.
Może temat trochę stary ale właśnie przerabiam u siebie. Może komuś się przyda.
Te metalowe króćce paliwowe przykręcane do filtra - żenada, rozwiązanie rodem z traktorów, jak nie króciec nieszczelny to miedziana uszczelka albo obudowa filtra tandetna i się gnie i nie trzyma przy uszczelkach.
Po próbie dopasowania króćców, innych uszczelek, zjechaniu kluczem 22 nakrętek na filtrze przy dokręcaniu badziewia zdecydowałem zmienić filtr na inny z prostszą konstrukcją, czyli z dwoma króćcami wychodzącymi bezpośrednio z filtra, bez dziwacznych połączeń metalowych. Przewody paliwowe wysokociśnieniowe 6mm idealnie pasują w miejsce tych starych plastikowych. A filtr będzie trzymany zwykłymi trytkami do resztek oryginalnej obejmy filtra.
Te metalowe króćce paliwowe przykręcane do filtra - żenada, rozwiązanie rodem z traktorów, jak nie króciec nieszczelny to miedziana uszczelka albo obudowa filtra tandetna i się gnie i nie trzyma przy uszczelkach.
Po próbie dopasowania króćców, innych uszczelek, zjechaniu kluczem 22 nakrętek na filtrze przy dokręcaniu badziewia zdecydowałem zmienić filtr na inny z prostszą konstrukcją, czyli z dwoma króćcami wychodzącymi bezpośrednio z filtra, bez dziwacznych połączeń metalowych. Przewody paliwowe wysokociśnieniowe 6mm idealnie pasują w miejsce tych starych plastikowych. A filtr będzie trzymany zwykłymi trytkami do resztek oryginalnej obejmy filtra.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Wymieniałem filtr w nie jednej B4/B5 quattro i zwykle nie było z tym większych problemów. Standardowo opaska rozpada się w rękach bądź przy próbie odkręcenia z niej śruby. Ale to nie problem reszta uchwytu wystarczająco trzyma nowy. Procedura prosta, ściągamy filtr w dół odkręcamy, zakładamy nowy, dokręcamy górną śrubę, wkładamy filtra na miejsce wkręcamy dolną śrubę