[b4 2.3 NG]migająca kontrolka wody
- troll oslo
- Forum Audi 80
- Posty: 345
- Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
- Lokalizacja: Norge
- Kontakt:
- arekkrosno
- Forum Audi 80
- Posty: 259
- Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
- Lokalizacja: Krosno
- arekkrosno
- Forum Audi 80
- Posty: 259
- Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
- Lokalizacja: Krosno
Witam. Czujnik od wentylatora chłodnicy, jest sama nazwa wskazuje jest właśnie umieszczony na dolnej części chłodnicy. Powinno być 3 kabelki, jeżeli wentylator jest 2 stopniowy. Zwierając środkowy z prawym lub lewym powinien uruchomić się wentylator. Aby można było uruchomić wentylator z kabiny po prosto trzeba pociągnąć dodatkową masę i wpiąć ją w jeden z bocznych kabli, przerywając to oczywiście wyłącznikiem. U siebie zamontowałem ori wyłącznik od halogenów i umieściłem go na desce rozdzielczej w wolnym miejscu. Dawno to robiłem i piszę z pamięci jak coś nie zagra to jutro sprawdzę i dokładnie podam co i jak. Powodzenia.
Ciekawe...a co wspólnego ma czujnik wiatraka, wskaźnika temp do odpalania silnika?GoorY pisze: Dopiero wydlem ponad 100 Euro na czujnik 3 pinowy na dole i wszystko wrocilo do normy. Dodatkowo mialem jeszcze problemy z odpalaniem na zimnym, ustapilo po wymianie.
Pytam nie złośliwie bo walczę z tą pier.... kontrolką od kilku dni (do tego też ma problem z odpalaniem na zimnym).
Płyn zalany, po odpięciu czujnika ze zbiorniczka kontrolka nadal świeci, wymieniony czujnik temperatury na nowy Bosch, 3 pinowy czujnik był zasyfiały więc został wyciągnięty, wyczyszczone wtyczki i podlączony na nowo (to dało taki efekt że wskaźnik odżył bo wcześniej nic)...Zostało mi coś jeszcze czy tylko wymienić ten czujnik?
tutaj znalazłem taki: producent mayle
http://allegro.pl/wlacznik-wentylatora- ... 13231.html
Raczej nie do zdobycia Behr-a...chyba że używak za 80zł Meyle też nie kosztuje mało więc myślę że może nie będzie tragedii. Na dniach mam go dostać więc zobaczymykrisf1 pisze:Czujnika szukałbym jednak ori, bo większość zamienników to jednak nie jest to. Oryginalnie na pierwszy montaż tam montowali bodajże Behr'a.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Na pinie wtyczki od wskaźnika zmierzyć napięcie powinno być 10V i sprawdzić poprawność działania wskaźnika temperatury. Każde zakłócenia na tej linii zakłócają pracę czujnika bo czujnik jest elektroniczny (posiada układ scalony) i jednocześnie ten sygnał jest zasilaniem czujnika tyczy się czujnika 3pin, 4 pin starszy typ ma osobne zasilanie.
no to grubo, bo mi jak odpinałem do czyszczenia czujnika wtyczkę to poprostu te końcówki które się wpina w czujnik odpadły od kabli, były tak zasyfione że nie udało się ich uratować...dołączyłem tam kable i inne wtyczki...może przez to kibel się zrobił...ehh to audi mnie wykończy a miało być takie fajneJarewa pisze:Na pinie wtyczki od wskaźnika zmierzyć napięcie powinno być 10V i sprawdzić poprawność działania wskaźnika temperatury. Każde zakłócenia na tej linii zakłócają pracę czujnika bo czujnik jest elektroniczny (posiada układ scalony) i jednocześnie ten sygnał jest zasilaniem czujnika tyczy się czujnika 3pin, 4 pin starszy typ ma osobne zasilanie.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
No niestety te czujniki to nie są zwykłe i muszą mieć stabilne zasilanie jest w nich układ i każde zakłócenie będzie wiązało się ze zła pracą ich.
Tak dla ciekawości budowa czujnika posiada tylko jeden termistor NTC i układ który przerabia jeden sygnał na 3 sygnały wyjściowe. Dlatego czujnika nie jesteśmy wstanie sprawdzić zwykłym miernikiem jak i tyczy się NG,ACE I TDI czujnika 6pin. Z drugiej strony te czujniki łatwo naprawiać przeważnie są to zimne luty.
Tak dla ciekawości budowa czujnika posiada tylko jeden termistor NTC i układ który przerabia jeden sygnał na 3 sygnały wyjściowe. Dlatego czujnika nie jesteśmy wstanie sprawdzić zwykłym miernikiem jak i tyczy się NG,ACE I TDI czujnika 6pin. Z drugiej strony te czujniki łatwo naprawiać przeważnie są to zimne luty.