Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.3 NG]migająca kontrolka wody

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
TYGRYSQ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 440
Rejestracja: 05 maja 2007, 08:21
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: TYGRYSQ » 06 maja 2011, 20:18

A ja mam na handel ori używkę 3 piny z audi coupe 89 rok razem z kruccem <ok> za dobry pieniądz oddam 8-)

Awatar użytkownika
troll oslo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 345
Rejestracja: 28 sie 2009, 17:59
Lokalizacja: Norge
Kontakt:

Post autor: troll oslo » 06 maja 2011, 21:29

kiedy zreszta kilkakrotnie pisalem o pinach w kostkach iz nie lacza i potrafia sie poluzowac, bycmoze tak bylo u ciebie....

robimy oftopa.....

Awatar użytkownika
arekkrosno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 259
Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Krosno

Post autor: arekkrosno » 23 maja 2011, 09:58

A może być jeszcze czujnik poziomu płynu w zbiorniczku wyrównawczym walnięty lub zakamieniony. Ciężki dostęp ale jak ci się uda wtyczkę odłączyć i zewrzeć piny to wykluczysz go.

Awatar użytkownika
trevor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 186
Rejestracja: 16 cze 2008, 19:01

Post autor: trevor » 14 cze 2011, 16:32

to ile jest ostatecznie tych czujników cieczy w 2.3 ng?
1. od góry na krućcu
2. od dołu (włącznik wentylatorów)
jest jeszcze jakiś?
Który odpowiada za tą kontrolkę na desce rozdzielczej?

Awatar użytkownika
arekkrosno
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 259
Rejestracja: 26 lis 2007, 14:22
Lokalizacja: Krosno

Post autor: arekkrosno » 15 cze 2011, 07:41

Było już na forum. Nie będę powielał użyj opcji szukaj.

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 15 cze 2011, 21:58

witam, podepne sie pod temat z zapytaniem ktory czujnik odpowiada za wentylator chłodnicy? i jak sie dopiac do instalacji zeby sobie zrobic dodatkowy włącznik wentylatora w kabinie? prawdopodobnie nie działa mi pierwszy bieg i nie wiem jak to ugryżć

Awatar użytkownika
marbaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 224
Rejestracja: 13 lip 2007, 15:43
Lokalizacja: Krosno

Post autor: marbaj » 15 cze 2011, 22:26

Witam. Czujnik od wentylatora chłodnicy, jest sama nazwa wskazuje jest właśnie umieszczony na dolnej części chłodnicy. Powinno być 3 kabelki, jeżeli wentylator jest 2 stopniowy. Zwierając środkowy z prawym lub lewym powinien uruchomić się wentylator. Aby można było uruchomić wentylator z kabiny po prosto trzeba pociągnąć dodatkową masę i wpiąć ją w jeden z bocznych kabli, przerywając to oczywiście wyłącznikiem. U siebie zamontowałem ori wyłącznik od halogenów i umieściłem go na desce rozdzielczej w wolnym miejscu. Dawno to robiłem i piszę z pamięci jak coś nie zagra to jutro sprawdzę i dokładnie podam co i jak. Powodzenia.

snejki81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 22 sie 2016, 10:53

Post autor: snejki81 » 25 sie 2016, 22:09

GoorY pisze: Dopiero wydlem ponad 100 Euro na czujnik 3 pinowy na dole i wszystko wrocilo do normy. Dodatkowo mialem jeszcze problemy z odpalaniem na zimnym, ustapilo po wymianie.
Ciekawe...a co wspólnego ma czujnik wiatraka, wskaźnika temp do odpalania silnika?
Pytam nie złośliwie bo walczę z tą pier.... kontrolką od kilku dni (do tego też ma problem z odpalaniem na zimnym).

Płyn zalany, po odpięciu czujnika ze zbiorniczka kontrolka nadal świeci, wymieniony czujnik temperatury na nowy Bosch, 3 pinowy czujnik był zasyfiały więc został wyciągnięty, wyczyszczone wtyczki i podlączony na nowo (to dało taki efekt że wskaźnik odżył bo wcześniej nic)...Zostało mi coś jeszcze czy tylko wymienić ten czujnik?
tutaj znalazłem taki: producent mayle
http://allegro.pl/wlacznik-wentylatora- ... 13231.html

Awatar użytkownika
krisf1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 162
Rejestracja: 13 lip 2012, 00:19
Lokalizacja: Kłodzko/Dolnośląskie

Post autor: krisf1 » 27 sie 2016, 20:12

Czujnika szukałbym jednak ori, bo większość zamienników to jednak nie jest to. Oryginalnie na pierwszy montaż tam montowali bodajże Behr'a. ;)

snejki81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 22 sie 2016, 10:53

Post autor: snejki81 » 29 sie 2016, 10:23

krisf1 pisze:Czujnika szukałbym jednak ori, bo większość zamienników to jednak nie jest to. Oryginalnie na pierwszy montaż tam montowali bodajże Behr'a. ;)
Raczej nie do zdobycia Behr-a...chyba że używak za 80zł :) Meyle też nie kosztuje mało więc myślę że może nie będzie tragedii. Na dniach mam go dostać więc zobaczymy

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 sie 2016, 17:17

Przed wymianą sprawdź dokładnie czy na lini stabilizator-wskażnik-wtyczka jest w porządku bo to bardzo w tym przypadku ważne.

snejki81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 22 sie 2016, 10:53

Post autor: snejki81 » 29 sie 2016, 22:48

Jarewa pisze:Przed wymianą sprawdź dokładnie czy na lini stabilizator-wskażnik-wtyczka jest w porządku bo to bardzo w tym przypadku ważne.
w jaki sposób to sprawdzić bo niestety jestem zielony :|

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 sie 2016, 23:09

Na pinie wtyczki od wskaźnika zmierzyć napięcie powinno być 10V i sprawdzić poprawność działania wskaźnika temperatury. Każde zakłócenia na tej linii zakłócają pracę czujnika bo czujnik jest elektroniczny (posiada układ scalony) i jednocześnie ten sygnał jest zasilaniem czujnika tyczy się czujnika 3pin, 4 pin starszy typ ma osobne zasilanie.

snejki81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 22 sie 2016, 10:53

Post autor: snejki81 » 29 sie 2016, 23:16

Jarewa pisze:Na pinie wtyczki od wskaźnika zmierzyć napięcie powinno być 10V i sprawdzić poprawność działania wskaźnika temperatury. Każde zakłócenia na tej linii zakłócają pracę czujnika bo czujnik jest elektroniczny (posiada układ scalony) i jednocześnie ten sygnał jest zasilaniem czujnika tyczy się czujnika 3pin, 4 pin starszy typ ma osobne zasilanie.
no to grubo, bo mi jak odpinałem do czyszczenia czujnika wtyczkę to poprostu te końcówki które się wpina w czujnik odpadły od kabli, były tak zasyfione że nie udało się ich uratować...dołączyłem tam kable i inne wtyczki...może przez to kibel się zrobił...ehh to audi mnie wykończy a miało być takie fajne

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 29 sie 2016, 23:30

No niestety te czujniki to nie są zwykłe i muszą mieć stabilne zasilanie jest w nich układ i każde zakłócenie będzie wiązało się ze zła pracą ich.

Tak dla ciekawości budowa czujnika posiada tylko jeden termistor NTC i układ który przerabia jeden sygnał na 3 sygnały wyjściowe. Dlatego czujnika nie jesteśmy wstanie sprawdzić zwykłym miernikiem jak i tyczy się NG,ACE I TDI czujnika 6pin. Z drugiej strony te czujniki łatwo naprawiać przeważnie są to zimne luty.




Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl