Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] modele czujnikow w króćcu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Dayole
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 23 wrz 2015, 17:12

[B3 1.8 PM] modele czujnikow w króćcu

Post autor: Dayole » 03 wrz 2016, 22:16

Wczoraj zniknął pomiar temperatury na desce i auto zaczeło gasnać. Razem z Tatą ogarnelismy kable ktore już były mocno przetarte i zniszczone ale nadal dzieje sie to samo. Chcemy wymienić wszystkie 3 czujniki na króćcu ale nie wiemy jakie to są i jak się nazywają. W książce naprawiam i reguluje są tylko pobieżne opisy tego co robią no chyba ze mowa o tym na dole. Chcemy jednorazowo wymienić wszystkie 3 i w razie czego diagnozować dalej. Silnik pm 1.8s 90km mono-jettronic z 1989 roku na jednopunkcie. Z gory dzieki za pomoc. Na pewno mono-jettronic bo 89 i na elektronicznym ssaniu. Silnik czasem odpala i spadaja obroty do 500 i świeci kontrolka overheat ( o temperaturze )

Edit// benzyna bez gazu

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 04 wrz 2016, 11:49

Z tego jak ja u siebie wymieniałem to bez problemu w sklepie dobrali czujniki napewne pierwszy u góry od silnika jest odpowiedzialny za wskazanie na licznik i on kosztuje grosze dolny zas jest od sterownika który daje dane do sterownika i on jest równiez nie drogi ale te zamienniki są liche ja szukałem oryginału ale niestety nie ma już w sprzedaży tego elementu nawet w servisie audi powiedzieli że ładne kilka lat juz nie ma w produkcji wiec musiałe założyć zamiennik boscha i narazie wszystko działa ładnie a ten trzeci nie wiem od czego on tak dokładnie jest ale też wymieniłem

Dayole
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 23 wrz 2015, 17:12

Post autor: Dayole » 04 wrz 2016, 12:07

Ok dzieki ; ) jutro pojade je kupic i dam znac czy pomoglo czy bede potrzebowal jeszcze jakiejs rady/pomocy

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 wrz 2016, 14:55

Piotrek_łódź, Dayole, 3 czujnik to wyłącznik termiczny układy podgrzewania zasysanego powietrza

A co do czujników to radził bym je najpierw posprawdzać miernikiem zanim wymienisz bo może szkoda kasy i sa dobre a problem leży gdzie indziej.
Tanich zamienników tez nie radzę kupować - pokazują głupoty i padają jak muchy.
Na forum jest wsio opisane co i jak więc nie będę powtarzał.

Piotrek_łódź
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26

Post autor: Piotrek_łódź » 04 wrz 2016, 19:37

U mnie właśnie 2 górne były stare niby sprawne jak sprawdzał mechanik a dolny własnie że nie sprawny i wymienione były i tak wszystkie ale auto jak na benzynie kopciło bo ma zabogato tak nadal jest i nie wiadomo czego to wina czy może sterownik ma mapy rozjechane na benzynie czy może monowtrysk by się nadawał do jakieś regeneracji czy jak

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 wrz 2016, 19:39

Piotrek_łódź pisze:nie wiadomo czego to wina czy może sterownik ma mapy rozjechane na benzynie
ale to przecie łatwo sprawdzić - zresetować ecu i pośmigać kilka dni na bp jak będzie oki to masz przyczynę

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 04 wrz 2016, 20:09

PieterB pisze:3 czujnik to wyłącznik termiczny układy podgrzewania zasysanego powietrza
Aby na pewno piter? bo mnie się wydaję ze to czujnik SW przegrzania silnika.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 04 wrz 2016, 20:58

Jarewa pisze:
PieterB pisze:3 czujnik to wyłącznik termiczny układy podgrzewania zasysanego powietrza
Aby na pewno piter? bo mnie się wydaję ze to czujnik SW przegrzania silnika.
no tak piszom, przynajmniej jeśli chodzi o pierwsze na mono-jetronicu bo później był mono-motronic a tam może inaczej było


Obrazek

a czujnik przegrzania to był ten który daje na zegary bo miał 2-piny a masa z obudowy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl