Wczoraj zniknął pomiar temperatury na desce i auto zaczeło gasnać. Razem z Tatą ogarnelismy kable ktore już były mocno przetarte i zniszczone ale nadal dzieje sie to samo. Chcemy wymienić wszystkie 3 czujniki na króćcu ale nie wiemy jakie to są i jak się nazywają. W książce naprawiam i reguluje są tylko pobieżne opisy tego co robią no chyba ze mowa o tym na dole. Chcemy jednorazowo wymienić wszystkie 3 i w razie czego diagnozować dalej. Silnik pm 1.8s 90km mono-jettronic z 1989 roku na jednopunkcie. Z gory dzieki za pomoc. Na pewno mono-jettronic bo 89 i na elektronicznym ssaniu. Silnik czasem odpala i spadaja obroty do 500 i świeci kontrolka overheat ( o temperaturze )
Edit// benzyna bez gazu
[B3 1.8 PM] modele czujnikow w króćcu
-
- Forum Audi 80
- Posty: 166
- Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26
Z tego jak ja u siebie wymieniałem to bez problemu w sklepie dobrali czujniki napewne pierwszy u góry od silnika jest odpowiedzialny za wskazanie na licznik i on kosztuje grosze dolny zas jest od sterownika który daje dane do sterownika i on jest równiez nie drogi ale te zamienniki są liche ja szukałem oryginału ale niestety nie ma już w sprzedaży tego elementu nawet w servisie audi powiedzieli że ładne kilka lat juz nie ma w produkcji wiec musiałe założyć zamiennik boscha i narazie wszystko działa ładnie a ten trzeci nie wiem od czego on tak dokładnie jest ale też wymieniłem
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
Piotrek_łódź, Dayole, 3 czujnik to wyłącznik termiczny układy podgrzewania zasysanego powietrza
A co do czujników to radził bym je najpierw posprawdzać miernikiem zanim wymienisz bo może szkoda kasy i sa dobre a problem leży gdzie indziej.
Tanich zamienników tez nie radzę kupować - pokazują głupoty i padają jak muchy.
Na forum jest wsio opisane co i jak więc nie będę powtarzał.
A co do czujników to radził bym je najpierw posprawdzać miernikiem zanim wymienisz bo może szkoda kasy i sa dobre a problem leży gdzie indziej.
Tanich zamienników tez nie radzę kupować - pokazują głupoty i padają jak muchy.
Na forum jest wsio opisane co i jak więc nie będę powtarzał.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 166
- Rejestracja: 22 lis 2015, 08:26
U mnie właśnie 2 górne były stare niby sprawne jak sprawdzał mechanik a dolny własnie że nie sprawny i wymienione były i tak wszystkie ale auto jak na benzynie kopciło bo ma zabogato tak nadal jest i nie wiadomo czego to wina czy może sterownik ma mapy rozjechane na benzynie czy może monowtrysk by się nadawał do jakieś regeneracji czy jak
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
no tak piszom, przynajmniej jeśli chodzi o pierwsze na mono-jetronicu bo później był mono-motronic a tam może inaczej byłoJarewa pisze:Aby na pewno piter? bo mnie się wydaję ze to czujnik SW przegrzania silnika.PieterB pisze:3 czujnik to wyłącznik termiczny układy podgrzewania zasysanego powietrza
a czujnik przegrzania to był ten który daje na zegary bo miał 2-piny a masa z obudowy