Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

ODPOWIEDZ
MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 17 wrz 2016, 17:54

Ganimadeus pisze:Z tego co mi się rzuciło w oczy to delikatnie niedomagający przepływomierz, coś z doładowaniem
To pierwsze zależy od tego drugiego ;-)
Ganimadeus pisze:po aucie tego w ogóle nie było widać, jak pisałem - jechał nadzwyczaj dobrze jak na serię.
Dziwne ... mysli_ przy tak marnym doladowaniu powinien być zamulony i to wyraznie
Ganimadeus pisze:Za co się wziąć, żeby go uleczyć?
Za doładowanie ,bo brakuje go i to sporo ,albo ecu go nie widzi z powodu dziurawego węzyka do mapsensora
Ganimadeus pisze:A i jeszcze podczas robienia logów raz nam nim szarpnęło/zawiesił się tak jakby miał chwilowy brak paliwa?
Wpadł w awaryjny ...widać w ostatnim logu po stałym wysterowniu n75...w awaryjny wpadnie i z przeładowania i jak ecu nie widzi doładowania ...co nie zawsze jest równoznaczne z tym że go faktycznie nie ma...wystarczy dziurawy wężyk do ecu i doładownie jest ,ale dla ecu go nie ma ;-)

Awatar użytkownika
Ganimadeus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 726
Rejestracja: 17 lut 2012, 11:17
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Ganimadeus » 17 wrz 2016, 19:02

A no właśnie przy takim doładowaniu jak widziałem to on powinien co najmniej stać w miejscu ;d a jechał bez problemów. Czyli w pierwszej kolejności jak objawów braku mocy nie widać zobaczyć wężyk od map sensora do ecu?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 17 wrz 2016, 19:43

Ganimadeus pisze:Czyli w pierwszej kolejności jak objawów braku mocy nie widać zobaczyć wężyk od map sensora do ecu?
tak

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: jarowlkp » 22 wrz 2016, 11:00

A co powiecie na to :
Pacjent audi B4 1z na Pierburgu, modyfikacje katalizator out, egr out , skrzynia een , wtryski z ahu

MAF Actual wyższy niż MAF Specified
Actual 410 a maf specified 240 ,
co może być nie tak N75 , przepływka , niedomknięta klapa WG , nieszczelność, a może to przez zaślepiony egr, macie jakieś pomysły bądź też mieliście podobne przypadki ?
auto chodzi idealnie wszystkie parametry ok , tylko ta różnica w tych dwóch wartościach, przejmować się tym czy olać ?

z góry dzięki za pomoc

Pzdrawiam,
jarowlkp

Mzet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 31 mar 2015, 23:35
Imię: Marcin
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Mzet » 22 wrz 2016, 12:06

Jeśli zaślepiłeś/usunąłeś EGR to wartości będą wyższe, bo rozumiem że chodzi o log statyczny.

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: jarowlkp » 22 wrz 2016, 12:19

dzięki za info , dokładnie o logi statyczne,

A jak jeszcze jak jesteśmy przy temacie 1z to temat nastawnika z afn hdk 196 , mam w rezerwie nastawnik z afn przeszczepiłem wtyczkę na okrągłą wg tego co podał Munior kiedyś ,wg pinologi : okr1 prost1 .
okr2 prost3. okr3 prost2. okr4 prost6. okr5 prost4. okr6 prost7. okr7 prost5,
ale auto nie odpala kręciłem z 15 minut i cisza ,regulując go na pompie w przód i tył RSW 0,74 . założyłem swój minutka kręcenia i auto chodzi , możliwe żeby nastawnik z afn był uszkodzony? albo podłączenie kabli było inne niż powyżej ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 wrz 2016, 16:03

jarowlkp pisze: mam w rezerwie nastawnik z afn przeszczepiłem wtyczkę na okrągłą wg tego co podał Munior kiedyś ,wg pinologi : okr1 prost1 .
okr2 prost3. okr3 prost2. okr4 prost6. okr5 prost4. okr6 prost7. okr7 prost5,
ale auto nie odpala kręciłem z 15 minut i cisza ,regulując go na pompie w przód i tył RSW 0,74
Jak dobrze podłaczyłeś kabelki ,to powinien działać .Możesz sobie sprawdzić , po zdjęciu dekielka widac czy nastawnik pracuje ...po właczeniu zapłonu ramię wychyla się na ok 5 sekund i wraca ...jak ramię się nie rusza ,to musiałeś się pomylić przy kabelkach

[ Dodano: 2016-09-22, 16:03 ]
jarowlkp pisze:regulując go na pompie w przód i tył RSW 0,74 .
Przesuwając nastawnik na pompie zmieniasz dawkę ,RSW nie ma prawa się zmieniać przy przesuwaniu .Czasem nastawnik z innej pompy trzeba bardziej dać w stronę większej dawki ,niż nastawnik który siedział tam wczesniej ...nie ma się co sugerować znakami zrobionymi ze starym nastawnikiem,choć zwykle to się z grubsza pokrywa ...ale wystarczy deko inny odlew korpusu nastawnika i połozenie "ucieka " nawet o 2 mm w stosunku do znaków zrobionych na starym nastawniku

Blakuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 05 maja 2011, 15:55
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Blakuś » 22 wrz 2016, 19:02

Witam !!!!

Dołączę się i ja ze swoimi logami z mojego autka. Logi by Trepek

Co możecie powiedzieć dlaczego autko kuleje ???

Log 1

Log 2

Log 3

Log 4

Mzet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 31 mar 2015, 23:35
Imię: Marcin
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Mzet » 22 wrz 2016, 19:57

Zacząłbym od braku doładowania.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 wrz 2016, 21:00

Blakuś pisze:Dołączę się i ja ze swoimi logami z mojego autka. Logi by Trepek

Co możecie powiedzieć dlaczego autko kuleje ???
Mzet pisze:Zacząłbym od braku doładowania.
Brakuje połowy z żadanych 0,9 bara...przy takich "osiągach " jak u ciebie,czyli 0,4 bara auto nie ma prawa jechać

Blakuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 05 maja 2011, 15:55
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Blakuś » 22 wrz 2016, 21:08

No właśnie mówił i to można powiedzieć cały czas o doładowaniu brak brak brak dostatecznego :)

No ale patrzył jeszcze na zaworek n75 i jest taka checa (chociaż jest założony nowy zamiennik Pierburga) . Na jałowych jak dojeżdzam i stoję to sprawność jego powraca do 100% bo mówił że działa a jak ruszam i daję po gazie ze świateł to spada podczas jazdy do tych niecałe 50%. Zamieniłem przewody na górze na zaworze i niby odczułem poprawę jazdy ale nie tak jak moim zdaniem ma być.

No dalej nurtuje mnie skąd może to syczeć gdzieś spod maski jak patrzyłem po przewodach i jest ok. ----> No bez jaj xD

Co jeszcze można wywnioskować z tych logów ??? Kąt wtrysku do poprawy, dawka paliwa ciut do korekty ??? Przepływka ok.

Mzet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 31 mar 2015, 23:35
Imię: Marcin
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Mzet » 22 wrz 2016, 21:15

Jak słychać syk spod maski sprawdź:
- wężyk od IC do map sensora w okolicach ściany grodziowej
- przewód od turbo do IC, dobrze go obściskaj, jeśli będzie nieszczelność powinien być nawet troszkę zaolejony w tym miejsu (zrzuć najlepiej puchę filtra, dosłownie chwila)
- krótki odcinek przewodu łączącym rurę od IC z kolektorem ssącym
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2016, 08:51 przez Mzet, łącznie zmieniany 4 razy.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 wrz 2016, 21:19

Blakuś pisze:Co jeszcze można wywnioskować z tych logów ??? Kąt wtrysku do poprawy, dawka paliwa ciut do korekty ??? Przepływka ok.
Kąt wtrysku i dawkę to sie sprawdza na biegu jalowym
Blakuś pisze:dalej nurtuje mnie skąd może to syczeć gdzieś spod maski
No teraz to mnie rozwaliłeś ...syczy ci pod maską ,to zamiast szukać gdzie ,to robisz logi i pytasz co jest nie tak...jesteś miszcz cwaniak_ Znajdż i usuń nieszczelność ,to doładowanie i wskazania z przepływki wrócą do normy

Blakuś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 05 maja 2011, 15:55
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Blakuś » 22 wrz 2016, 21:30

Munior to jest tylko upewnienie się czy przeładowuje czy go brak :) I inne parametry czy są w porządku itp.

Czyli przewodom od spodu trzeba się przyjrzeć do IC tam musi być przyczyna lub gdzieś jeszcze przy tym przewodzie Map --- IC przy grodzi.

legenda
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 150
Rejestracja: 03 mar 2013, 22:16
Lokalizacja: Suchedniów

[B4 1.9 1Z] Interpretacja logów

Post autor: legenda » 11 paź 2016, 17:12

https://megawrzuta.pl/download/e6ce5ec8 ... 7efa7.html
Samochodem szarpie na 1500rmp do 2300rmp

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl