[b4 1.9 TDI 1Z] polaczenie z komputerem
-
- Forum Audi 80
- Posty: 99
- Rejestracja: 31 lip 2007, 21:29
[b4 1.9 TDI 1Z] polaczenie z komputerem
Mam B4 styczen 94.Z przeplywka boscha.Kiedys bylem podlaczony po vag i elektronik powiedział ze nie mozna odczytac dawki.Bylem na kts boscha i udalo siePodobno mozna sie polaczyc przez deltascan1Z?Pytam takze czy mozna w tym programie zobaczy lub ewentualnie przestawic pr. obrotowa biegu jalowego?Potrzebne mi jest to bo kiedys taki mechanior uszczelnial mi pompe(tylko uszczelnienie- nie siadla) i samochod chodzi inaczej-glosniej,troche nim rzuca,gaz nie jest taki miekki i samochod lepiej szedl.W koncu pompe wyslal do serisu boscha ale on nadal jest glosnawy i klekocze.Ten mechanior to niezly cwaniak i cos chyba poprzestawiał.Caly czas szukam.Jak pojade do kogos kto ma deltascan1Z to musze wiedziec co on potrafi?I co oprucz kąta i dawki mozna przestawić(to spr. na kts)? i czy tym rocznikiem sie polacze? bo niestety ci co mieli kts w serwisie boscha sa cienncy.Może znacie kogos z Torunia i bliskich okolic co jest dobry w te klocki i ma odp. program i umiejetnosci?prosze o rady
można w nim przestawić obroty biegu jałowego i dawki ale jedynie metoda prób i błędów.
zmienia się to za pomocą kodowania (niestety nigdzie nie znalazłem tabeli co zmienia dane kodowanie) ja obecnie jeżdżę na kodowaniu 00076 (fabrycznie jest 00000) które zmniejsza dawkę paliwa na minimalną i zwiększa obroty biegu jałowego.
doczytałem na razie ze kodowanie służy do dostosowania silnika do pracy w różnych warunkach (różne paliwa, wysokość nad poziomem morza na której porusza się samochód itd)
pamiętaj jak będziesz się łączył deltascanem to zewrzej ze sobą linie k i l , połączysz się tylko wtedy gdy pracuje silnik i w sterowniku jest jakiś błąd (na przykład na pracującym silniku ściągnij na chwilę kable z przepływki)
zmienia się to za pomocą kodowania (niestety nigdzie nie znalazłem tabeli co zmienia dane kodowanie) ja obecnie jeżdżę na kodowaniu 00076 (fabrycznie jest 00000) które zmniejsza dawkę paliwa na minimalną i zwiększa obroty biegu jałowego.
doczytałem na razie ze kodowanie służy do dostosowania silnika do pracy w różnych warunkach (różne paliwa, wysokość nad poziomem morza na której porusza się samochód itd)
pamiętaj jak będziesz się łączył deltascanem to zewrzej ze sobą linie k i l , połączysz się tylko wtedy gdy pracuje silnik i w sterowniku jest jakiś błąd (na przykład na pracującym silniku ściągnij na chwilę kable z przepływki)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 99
- Rejestracja: 31 lip 2007, 21:29
to znaczy ze jak nikt nie grzebal to fabrycznie powinno byc 00000.Wszystkie inne ingerencje w pr. obr. biegu jalowego poznam po zmianie kodowania?Dawke mam ustawiona na rozgrzanym silniku na 3, ale nie wiem jakie sa obroty.A kat wtrysku i dynamiczny kat, tez mozna przestawic?a cos takiego jak regulatorwyprzedzenia tloczenia(to cos jest przy pompie wtryskowej?
dynamiczny kąt wtrysku ustawiasz mechanicznie w oparciu o wskazania za kompa.
na rozgrzanym silniku poluźniasz śruby mocujące pompę( dwie od strony rozrządu, jedną z tył pompy) pozostawiając jedną dokręconą
łączysz się z ecu i wchodzisz w ustawienia pierwotne w blok 0 (wchodząc w ustawienia pierwotne blokujesz regulator kata wtrysku w pozycji środkowej)
luzujesz ostatnią śrubę i przesuwasz delikatnie pompą aż uzyskasz żądany kąt wtrysku odczytany z wykresu z pdfa (w zależności od temperatury paliwa parametr 9 z grupy 0)
wartość dawki paliwa (ustawiona na 3) to odczyt z ktsa?
w deltascanie będzie ona inaczej pokazywana w granicach od 15 do 30
na rozgrzanym silniku poluźniasz śruby mocujące pompę( dwie od strony rozrządu, jedną z tył pompy) pozostawiając jedną dokręconą
łączysz się z ecu i wchodzisz w ustawienia pierwotne w blok 0 (wchodząc w ustawienia pierwotne blokujesz regulator kata wtrysku w pozycji środkowej)
luzujesz ostatnią śrubę i przesuwasz delikatnie pompą aż uzyskasz żądany kąt wtrysku odczytany z wykresu z pdfa (w zależności od temperatury paliwa parametr 9 z grupy 0)
wartość dawki paliwa (ustawiona na 3) to odczyt z ktsa?
w deltascanie będzie ona inaczej pokazywana w granicach od 15 do 30
-
- Forum Audi 80
- Posty: 99
- Rejestracja: 31 lip 2007, 21:29
-
- Forum Audi 80
- Posty: 99
- Rejestracja: 31 lip 2007, 21:29
bo widzisz bracie dzieki bogu ze cie spotkalem :lol: Jak juz pisalem mialem uszczelniana pompe u takiego mechaniora.on nie mogl sie polaczyc ze sterownikiem silnika.To jak mogl ustawic dobrze ustawic kat wtrysku?Samochod chodzi glosno silnik jakby mial na biegu jalowym podwyzszone obroty.A tak przed uszczelnieniem nie chodził.Napisz mi jak się blokuje ten regulator wyprzedzenia wtrysku w pozycji srodkowej - to jest to z boku pompyna dwie sruby -jest z dwoch stron?.dzieki za program <ok>
Sie dołacze do tematu.
Ja mam 1Z z 1993 roku przepływka BOSCH. Bzdura jest twierdzenie ze nie mozna sie do sterownika silnika podłaczyc VAG COM albowiem sam to zrobiłem. Interfacem od Viakena po USB poprzez gniazdo OBD1. Zadnego zwierania linik K i L - wszystko pieknie działa.
Niestety ECU tego smocgodu powala odczytywac tylko grupe 000 w Basic Setting (Nastawy podstawowe) i w Measure Blocks (Wartosci mierzone) no i oczywiscie błedy. Mozna tez sprawdzic poprawnosc kąta wtrysku na wykresie TDI Timingu.
Na zdjeciach powyzej pokazuje jakie wartosci udalo mi sie odczytac VAG COM 311.x.
Pozdrawiam
Ja mam 1Z z 1993 roku przepływka BOSCH. Bzdura jest twierdzenie ze nie mozna sie do sterownika silnika podłaczyc VAG COM albowiem sam to zrobiłem. Interfacem od Viakena po USB poprzez gniazdo OBD1. Zadnego zwierania linik K i L - wszystko pieknie działa.
Niestety ECU tego smocgodu powala odczytywac tylko grupe 000 w Basic Setting (Nastawy podstawowe) i w Measure Blocks (Wartosci mierzone) no i oczywiscie błedy. Mozna tez sprawdzic poprawnosc kąta wtrysku na wykresie TDI Timingu.
Na zdjeciach powyzej pokazuje jakie wartosci udalo mi sie odczytac VAG COM 311.x.
Pozdrawiam
u siebie próbowałem różnymi vag comami począwszy od wersji pracujących pod dosem a skoczywszy na wersji 409. niestety za pomocą żadnej z nich nie udało mi się połączyć.przemik pisze:Sie dołacze do tematu.
Ja mam 1Z z 1993 roku przepływka BOSCH. Bzdura jest twierdzenie ze nie mozna sie do sterownika silnika podłaczyc VAG COM albowiem sam to zrobiłem. Interfacem od Viakena po USB poprzez gniazdo OBD1. Zadnego zwierania linik K i L - wszystko pieknie działa.
Niestety ECU tego smocgodu powala odczytywac tylko grupe 000 w Basic Setting (Nastawy podstawowe) i w Measure Blocks (Wartosci mierzone) no i oczywiscie błedy. Mozna tez sprawdzic poprawnosc kąta wtrysku na wykresie TDI Timingu.
[url=http://images31.fotosik.pl/90/d7aad7455ac2958fm.jpg]Obrazek[/URL]
Na zdjeciach powyzej pokazuje jakie wartosci udalo mi sie odczytac VAG COM 311.x.
Pozdrawiam
zacząłem wiec się dowiadywać jak jest z tym sterownikiem , odwiedziłem nawet kilku mechaników którzy byli pewni że się połączą i nikomu się nie udało. natomiast deltascan łączy się bez problemu.
z chęcią wypróbuję twoją wersję vag coma.
jeśli możesz to prześlij mi na tryni81@interia.pl
dzięki za vag coma.
niestety u mnie nie chce połączyć się z silnikiem natomiast z absem bez problemu.
Nie sadze żeby to była wina fejsu bo w nowszych autach chodzi bez zarzutów. może prędzej mam za szybkiego laptopa, albo przyczyną jest wersja nadwozia (kombi ma ecu w bagażniku)
jeśli możesz podaj mi jeszcze na jakiej konfiguracji coma pracujesz a przede wszystkim z jaką prędkością i jaki masz komputer
niestety u mnie nie chce połączyć się z silnikiem natomiast z absem bez problemu.
Nie sadze żeby to była wina fejsu bo w nowszych autach chodzi bez zarzutów. może prędzej mam za szybkiego laptopa, albo przyczyną jest wersja nadwozia (kombi ma ecu w bagażniku)
jeśli możesz podaj mi jeszcze na jakiej konfiguracji coma pracujesz a przede wszystkim z jaką prędkością i jaki masz komputer
ecu w kombi znajduje się w bagażniku po lewej stronie natomiast w sedanie tak jak napisałeś nad schowkiem pasażerakarol121 pisze:raczej komp nie znajduje sie w bagażńku u mnie jest po stronie pasażera za schowkiem a w bagażniku to moze od abs
[ Dodano: 2008-01-01, 15:30 ]
ja mam z 92r. i łącze sie deltascan 1z a fejs sam sobie zrobilem musze spróbowac czy na vag 311.2 pójdzie a moze juz ktos sie połaczył tym vagiem?
ja też bez problemu łącze się deltascanem1z natomiast próbowałem różnymi vagami i vag-comami i żaden nie daje rady