Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 TDI 1Z] polaczenie z komputerem

joan.casrex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 31 lip 2007, 21:29

[b4 1.9 TDI 1Z] polaczenie z komputerem

Post autor: joan.casrex » 25 gru 2007, 17:30

Mam B4 styczen 94.Z przeplywka boscha.Kiedys bylem podlaczony po vag i elektronik powiedział ze nie mozna odczytac dawki.Bylem na kts boscha i udalo siePodobno mozna sie polaczyc przez deltascan1Z?Pytam takze czy mozna w tym programie zobaczy lub ewentualnie przestawic pr. obrotowa biegu jalowego?Potrzebne mi jest to bo kiedys taki mechanior uszczelnial mi pompe(tylko uszczelnienie- nie siadla) i samochod chodzi inaczej-glosniej,troche nim rzuca,gaz nie jest taki miekki i samochod lepiej szedl.W koncu pompe wyslal do serisu boscha ale on nadal jest glosnawy i klekocze.Ten mechanior to niezly cwaniak i cos chyba poprzestawiał.Caly czas szukam.Jak pojade do kogos kto ma deltascan1Z to musze wiedziec co on potrafi?I co oprucz kąta i dawki mozna przestawić(to spr. na kts)? i czy tym rocznikiem sie polacze? bo niestety ci co mieli kts w serwisie boscha sa cienncy.Może znacie kogos z Torunia i bliskich okolic co jest dobry w te klocki i ma odp. program i umiejetnosci?prosze o rady

tryni81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 13 sie 2007, 11:46

Post autor: tryni81 » 25 gru 2007, 22:01

można w nim przestawić obroty biegu jałowego i dawki ale jedynie metoda prób i błędów.
zmienia się to za pomocą kodowania (niestety nigdzie nie znalazłem tabeli co zmienia dane kodowanie) ja obecnie jeżdżę na kodowaniu 00076 (fabrycznie jest 00000) które zmniejsza dawkę paliwa na minimalną i zwiększa obroty biegu jałowego.
doczytałem na razie ze kodowanie służy do dostosowania silnika do pracy w różnych warunkach (różne paliwa, wysokość nad poziomem morza na której porusza się samochód itd)
pamiętaj jak będziesz się łączył deltascanem to zewrzej ze sobą linie k i l , połączysz się tylko wtedy gdy pracuje silnik i w sterowniku jest jakiś błąd (na przykład na pracującym silniku ściągnij na chwilę kable z przepływki)

joan.casrex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 31 lip 2007, 21:29

Post autor: joan.casrex » 26 gru 2007, 19:18

to znaczy ze jak nikt nie grzebal to fabrycznie powinno byc 00000.Wszystkie inne ingerencje w pr. obr. biegu jalowego poznam po zmianie kodowania?Dawke mam ustawiona na rozgrzanym silniku na 3, ale nie wiem jakie sa obroty.A kat wtrysku i dynamiczny kat, tez mozna przestawic?a cos takiego jak regulatorwyprzedzenia tloczenia(to cos jest przy pompie wtryskowej?

tryni81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 13 sie 2007, 11:46

Post autor: tryni81 » 27 gru 2007, 12:12

dynamiczny kąt wtrysku ustawiasz mechanicznie w oparciu o wskazania za kompa.
na rozgrzanym silniku poluźniasz śruby mocujące pompę( dwie od strony rozrządu, jedną z tył pompy) pozostawiając jedną dokręconą
łączysz się z ecu i wchodzisz w ustawienia pierwotne w blok 0 (wchodząc w ustawienia pierwotne blokujesz regulator kata wtrysku w pozycji środkowej)
luzujesz ostatnią śrubę i przesuwasz delikatnie pompą aż uzyskasz żądany kąt wtrysku odczytany z wykresu z pdfa (w zależności od temperatury paliwa parametr 9 z grupy 0)

wartość dawki paliwa (ustawiona na 3) to odczyt z ktsa?
w deltascanie będzie ona inaczej pokazywana w granicach od 15 do 30

joan.casrex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 31 lip 2007, 21:29

Post autor: joan.casrex » 27 gru 2007, 17:31

ale w jakim to programie deltascan1z czy tez w vagu czy kts? w kazdym z nich to zrobie?

tryni81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 13 sie 2007, 11:46

Post autor: tryni81 » 27 gru 2007, 19:12

skoro masz starą przepływkę to vag odpada wiec zostaje ci deltascan1z (czyli w własnym zakresie) albo kts (czyli serwis)

joan.casrex
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 31 lip 2007, 21:29

Post autor: joan.casrex » 27 gru 2007, 20:23

bo widzisz bracie dzieki bogu ze cie spotkalem :lol: Jak juz pisalem mialem uszczelniana pompe u takiego mechaniora.on nie mogl sie polaczyc ze sterownikiem silnika.To jak mogl ustawic dobrze ustawic kat wtrysku?Samochod chodzi glosno silnik jakby mial na biegu jalowym podwyzszone obroty.A tak przed uszczelnieniem nie chodził.Napisz mi jak się blokuje ten regulator wyprzedzenia wtrysku w pozycji srodkowej - to jest to z boku pompyna dwie sruby -jest z dwoch stron?.dzieki za program <ok>

tryni81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 13 sie 2007, 11:46

Post autor: tryni81 » 27 gru 2007, 21:02

tak jak napisałem jak wejdziesz nastawy podstawowe ecu sam zablokuje regulator kąta.
w ten sposób poruszając pompą ecu nie bruździ w ustawieniu dynamicznym kąta i jest to możliwe.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 28 gru 2007, 15:33

Sie dołacze do tematu.
Ja mam 1Z z 1993 roku przepływka BOSCH. Bzdura jest twierdzenie ze nie mozna sie do sterownika silnika podłaczyc VAG COM albowiem sam to zrobiłem. Interfacem od Viakena po USB poprzez gniazdo OBD1. Zadnego zwierania linik K i L - wszystko pieknie działa.
Niestety ECU tego smocgodu powala odczytywac tylko grupe 000 w Basic Setting (Nastawy podstawowe) i w Measure Blocks (Wartosci mierzone) no i oczywiscie błedy. Mozna tez sprawdzic poprawnosc kąta wtrysku na wykresie TDI Timingu.

Obrazek

Na zdjeciach powyzej pokazuje jakie wartosci udalo mi sie odczytac VAG COM 311.x.

Pozdrawiam

tryni81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 13 sie 2007, 11:46

Post autor: tryni81 » 28 gru 2007, 18:42

przemik pisze:Sie dołacze do tematu.
Ja mam 1Z z 1993 roku przepływka BOSCH. Bzdura jest twierdzenie ze nie mozna sie do sterownika silnika podłaczyc VAG COM albowiem sam to zrobiłem. Interfacem od Viakena po USB poprzez gniazdo OBD1. Zadnego zwierania linik K i L - wszystko pieknie działa.
Niestety ECU tego smocgodu powala odczytywac tylko grupe 000 w Basic Setting (Nastawy podstawowe) i w Measure Blocks (Wartosci mierzone) no i oczywiscie błedy. Mozna tez sprawdzic poprawnosc kąta wtrysku na wykresie TDI Timingu.

[url=http://images31.fotosik.pl/90/d7aad7455ac2958fm.jpg]Obrazek[/URL]

Na zdjeciach powyzej pokazuje jakie wartosci udalo mi sie odczytac VAG COM 311.x.

Pozdrawiam
u siebie próbowałem różnymi vag comami począwszy od wersji pracujących pod dosem a skoczywszy na wersji 409. niestety za pomocą żadnej z nich nie udało mi się połączyć.
zacząłem wiec się dowiadywać jak jest z tym sterownikiem , odwiedziłem nawet kilku mechaników którzy byli pewni że się połączą i nikomu się nie udało. natomiast deltascan łączy się bez problemu.
z chęcią wypróbuję twoją wersję vag coma.
jeśli możesz to prześlij mi na tryni81@interia.pl

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 28 gru 2007, 20:09

Z tego co mi wiadomo 1z na Boschu z Vagiem nie łączy się jeśli niema błędów.Łączy się gdy one są.Deltascan idzie bez problemu.Jeszcze lepiej KTS.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 31 gru 2007, 13:26

Ja uzywałem wersji 311.2 ale łaczy sie tez wersja 409.
I nie bylo zadnych błedów.

Tryni81 wyslałem Ci na maila.

Pozdr

tryni81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 13 sie 2007, 11:46

Post autor: tryni81 » 01 sty 2008, 12:34

dzięki za vag coma.
niestety u mnie nie chce połączyć się z silnikiem natomiast z absem bez problemu.
Nie sadze żeby to była wina fejsu bo w nowszych autach chodzi bez zarzutów. może prędzej mam za szybkiego laptopa, albo przyczyną jest wersja nadwozia (kombi ma ecu w bagażniku)
jeśli możesz podaj mi jeszcze na jakiej konfiguracji coma pracujesz a przede wszystkim z jaką prędkością i jaki masz komputer

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 01 sty 2008, 15:27

raczej komp nie znajduje sie w bagażńku u mnie jest po stronie pasażera za schowkiem a w bagażniku to moze od abs

[ Dodano: 2008-01-01, 15:30 ]
ja mam z 92r. i łącze sie deltascan 1z a fejs sam sobie zrobilem musze spróbowac czy na vag 311.2 pójdzie a moze juz ktos sie połaczył tym vagiem?

tryni81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 13 sie 2007, 11:46

Post autor: tryni81 » 01 sty 2008, 16:54

karol121 pisze:raczej komp nie znajduje sie w bagażńku u mnie jest po stronie pasażera za schowkiem a w bagażniku to moze od abs

[ Dodano: 2008-01-01, 15:30 ]
ja mam z 92r. i łącze sie deltascan 1z a fejs sam sobie zrobilem musze spróbowac czy na vag 311.2 pójdzie a moze juz ktos sie połaczył tym vagiem?
ecu w kombi znajduje się w bagażniku po lewej stronie natomiast w sedanie tak jak napisałeś nad schowkiem pasażera
ja też bez problemu łącze się deltascanem1z natomiast próbowałem różnymi vagami i vag-comami i żaden nie daje rady

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl