Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 PM] Zmiana silnika PM na ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
kylo40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 06 lip 2012, 13:57

[B3 1.8 PM] Zmiana silnika PM na ?

Post autor: kylo40 » 25 wrz 2016, 10:00

Witam klubowiczów.
Mam dylemat jaki silnik podejdzie do mojej B3-ki bez większych przeróbek.
Obecnie siedzi PM, ale zakończył swój żywot. Spala ok.1 litra oleju na 50km, brak mocy i na wolnych obrotach zapala się lampka alladyna :-) , wiedz nie ma sensu go reanimować.
Poszukałem trochę w sieci i nie ma w bliskich okolicach silnika PM, natomiast trafia się za śmieszne pieniądze JN.
Chodzi mi o przekładkę samego słupka, osprzęt zostaje od PM i tu rodzi się pytanie czy wszystko podejdzie bez problemu lub większych przeróbek?
Rezania się nie boje już przerabiałem w nim przejście ze skrzyni automatycznej na manual, więdz wyspawanie łapy silnika własnej konstrukcji jest mi nie straszne.
Proszę o podpowiedz jaki silnik moge zamontować bez większych problemów i niskim wkładze $$$.
Auto zasilane gazem II generacji (mieszalnik gazu na wtrysku)
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2016, 11:31 przez kylo40, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 wrz 2016, 10:07

kylo40, na pewno głowica ci nie podejdzie bo JN to wielowtrysk i ma otwory pod wtryskiwacze ;)

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 wrz 2016, 10:11

kylo40 pisze:Chodzi mi o przekładkę samego słupka, osprzęt zostaje od PM i tu rodzi się pytanie czy wszystko podejdzie bez problemu lub większych przeróbek?
Będziesz musiał zrobić podkładkę z metalu pod kolektor ssący aby zasłonić część otworu na wtryskiwacze. W JN kanały ssące w głowicy są owalne a w PM i gaźnikach okrągłe i kolektor z PM ich nie zasłoni.

kylo40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 06 lip 2012, 13:57

Post autor: kylo40 » 25 wrz 2016, 10:58

czyli "idąc" od głowicy uszczelka JN - blacha zaślepiająca - uszczelka PM i kolektor?
Poza tym słupki są identyczne? czy szukać inny silnik ABT czy ABK lub inny.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 wrz 2016, 12:06

kylo40 pisze:czyli "idąc" od głowicy uszczelka JN - blacha zaślepiająca - uszczelka PM i kolektor?
Tak, albo po prostu dajesz samą blachę na silikon. Był kiedyś temat z obrazkami jak zrobił to inny klubowicz ale już zdjęcia są skasowane: https://audi80.pl/topics77/b3-18-zam ... t84699.htm
kylo40 pisze: Poza tym słupki są identyczne? czy szukać inny silnik ABT czy ABK lub inny.
Silniki 2.0 (czy to z B3 AAD,3A czy B4 ABT,ABK) mają aparat zapłonowy montowany do większej dziury. I ten aparat nie występował w wersji z mechaniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu (a taki powinieneś mieć zamontowany jeśli zostawiasz osprzęt z PM). Chyba PM z końca produkcji miało już elektronicznie regulowany kąt wyprzedzenia zapłonu co rozwiązałoby ten problem.

Jeśli jeździsz na samej benzynie to jeszcze kwestia czy monowtrysk dawałby odpowiednią ilość paliwa.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 wrz 2016, 13:09

nie wiem czy nie lepszym rozwiązaniem byłby remont tego PM mysli_

kylo40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 06 lip 2012, 13:57

Post autor: kylo40 » 25 wrz 2016, 17:36

PieterB pisze:nie wiem czy nie lepszym rozwiązaniem byłby remont tego PM mysli_
Wymiana silnika zakończyła się remontem mojego PM-a. Tylko mam jeszcze jedną "zagwostkę" w przedziale 2000- 2500 obr/min. silnik cyka aż miło,poniżej jak i powyżej chodzi jakby nie palił na jeden garnek. Świece wymienione, przewody WN były zakładane na podmiankę bez rezultatów. Dzis wieczorem zauważyłem że kostka od czujnika halla jest uszkodzona( wissi przy aparacie), czyżby to miało wpływ na jego nierówną pracę?
Ostatnio zmieniony 11 paź 2016, 21:13 przez kylo40, łącznie zmieniany 2 razy.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 wrz 2016, 17:44

kylo40 pisze: Co do aparatu sam nie wiem jaki mam , na dole pod kopułką jest kostka na 3 piny.
To ma każdy.

Tak wygląda aparat z mechaniczną regulacją kąta: http://static.nanodatex.com/media/5bed0 ... 897340.jpg
Można rozpoznać to gruszce podciśnienia z boku

A tak bez mechanicznej regulacji: http://fotserv.pl/upload/1398165452-DSCF8272.JPG

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 wrz 2016, 17:53

kylo40, no to już Twoja chęć i wola, nie zapominaj o jednym - większość tych silników ma po ok 25 lat i przez ten czas traktowane były różnie przez różnych właścicieli i kupno takiego silnika to też spore ryzyko.

kylo40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 06 lip 2012, 13:57

Post autor: kylo40 » 25 wrz 2016, 18:08

Mam aparat z II foty, czyli bez regulacji mechanicznej.

Zdaje sobie sprawę, że auta były różnie eksploatowane lecz na remont nie mam sił i czasu, auto ma jeszcze pojeździć u mnie max. rok, później miałem i mam zamiar przesiąść się na coś młodszego.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 wrz 2016, 18:52

kylo40 pisze:Mam aparat z II foty, czyli bez regulacji mechanicznej.
A z którego roku jest twój samochód?

kylo40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 06 lip 2012, 13:57

Post autor: kylo40 » 11 paź 2016, 21:14

89r II polowa.

[ Dodano: 2016-10-11, 21:14 ]
PieterB pisze:nie wiem czy nie lepszym rozwiązaniem byłby remont tego PM mysli_
Wymiana silnika zakończyła się remontem mojego PM-a. Tylko mam jeszcze jedną "zagwostkę" w przedziale 2000- 2500 obr/min. silnik cyka aż miło,poniżej jak i powyżej chodzi jakby nie palił na jeden garnek. Świece wymienione, przewody WN były zakładane na podmiankę bez rezultatów. Dzis wieczorem zauważyłem że kostka od czujnika halla jest uszkodzona( wissi przy aparacie), czyżby to miało wpływ na jego nierówną pracę?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 11 paź 2016, 22:23

Zobacz czy nie ssie ci lewego powietrza przewodem od serwa hamulców. Albo czy masz nieporwaną podstawę wtrysku.

kylo40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 92
Rejestracja: 06 lip 2012, 13:57

Post autor: kylo40 » 16 paź 2016, 07:20

Problem rozwiązany, winowajcą okazala się kopułka. Prawdopodobnie przy montażu siknika do auta, zostala uszkodzona. Trochę czasu mi to zajęło, ale przynajmniej sprawdziłem wszystkie styki w elektryce przy silniku.
Pozdrawiam i podziękowania za wszystkie porady i sugestie.
Jednak remont silnika okazal się najlepszym wyjsciem. okok

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl