[B3 1.8 PM] Zmiana silnika PM na ?
[B3 1.8 PM] Zmiana silnika PM na ?
Witam klubowiczów.
Mam dylemat jaki silnik podejdzie do mojej B3-ki bez większych przeróbek.
Obecnie siedzi PM, ale zakończył swój żywot. Spala ok.1 litra oleju na 50km, brak mocy i na wolnych obrotach zapala się lampka alladyna , wiedz nie ma sensu go reanimować.
Poszukałem trochę w sieci i nie ma w bliskich okolicach silnika PM, natomiast trafia się za śmieszne pieniądze JN.
Chodzi mi o przekładkę samego słupka, osprzęt zostaje od PM i tu rodzi się pytanie czy wszystko podejdzie bez problemu lub większych przeróbek?
Rezania się nie boje już przerabiałem w nim przejście ze skrzyni automatycznej na manual, więdz wyspawanie łapy silnika własnej konstrukcji jest mi nie straszne.
Proszę o podpowiedz jaki silnik moge zamontować bez większych problemów i niskim wkładze $$$.
Auto zasilane gazem II generacji (mieszalnik gazu na wtrysku)
Mam dylemat jaki silnik podejdzie do mojej B3-ki bez większych przeróbek.
Obecnie siedzi PM, ale zakończył swój żywot. Spala ok.1 litra oleju na 50km, brak mocy i na wolnych obrotach zapala się lampka alladyna , wiedz nie ma sensu go reanimować.
Poszukałem trochę w sieci i nie ma w bliskich okolicach silnika PM, natomiast trafia się za śmieszne pieniądze JN.
Chodzi mi o przekładkę samego słupka, osprzęt zostaje od PM i tu rodzi się pytanie czy wszystko podejdzie bez problemu lub większych przeróbek?
Rezania się nie boje już przerabiałem w nim przejście ze skrzyni automatycznej na manual, więdz wyspawanie łapy silnika własnej konstrukcji jest mi nie straszne.
Proszę o podpowiedz jaki silnik moge zamontować bez większych problemów i niskim wkładze $$$.
Auto zasilane gazem II generacji (mieszalnik gazu na wtrysku)
Ostatnio zmieniony 25 wrz 2016, 11:31 przez kylo40, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Będziesz musiał zrobić podkładkę z metalu pod kolektor ssący aby zasłonić część otworu na wtryskiwacze. W JN kanały ssące w głowicy są owalne a w PM i gaźnikach okrągłe i kolektor z PM ich nie zasłoni.kylo40 pisze:Chodzi mi o przekładkę samego słupka, osprzęt zostaje od PM i tu rodzi się pytanie czy wszystko podejdzie bez problemu lub większych przeróbek?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Tak, albo po prostu dajesz samą blachę na silikon. Był kiedyś temat z obrazkami jak zrobił to inny klubowicz ale już zdjęcia są skasowane: https://audi80.pl/topics77/b3-18-zam ... t84699.htmkylo40 pisze:czyli "idąc" od głowicy uszczelka JN - blacha zaślepiająca - uszczelka PM i kolektor?
Silniki 2.0 (czy to z B3 AAD,3A czy B4 ABT,ABK) mają aparat zapłonowy montowany do większej dziury. I ten aparat nie występował w wersji z mechaniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu (a taki powinieneś mieć zamontowany jeśli zostawiasz osprzęt z PM). Chyba PM z końca produkcji miało już elektronicznie regulowany kąt wyprzedzenia zapłonu co rozwiązałoby ten problem.kylo40 pisze: Poza tym słupki są identyczne? czy szukać inny silnik ABT czy ABK lub inny.
Jeśli jeździsz na samej benzynie to jeszcze kwestia czy monowtrysk dawałby odpowiednią ilość paliwa.
Wymiana silnika zakończyła się remontem mojego PM-a. Tylko mam jeszcze jedną "zagwostkę" w przedziale 2000- 2500 obr/min. silnik cyka aż miło,poniżej jak i powyżej chodzi jakby nie palił na jeden garnek. Świece wymienione, przewody WN były zakładane na podmiankę bez rezultatów. Dzis wieczorem zauważyłem że kostka od czujnika halla jest uszkodzona( wissi przy aparacie), czyżby to miało wpływ na jego nierówną pracę?PieterB pisze:nie wiem czy nie lepszym rozwiązaniem byłby remont tego PM
Ostatnio zmieniony 11 paź 2016, 21:13 przez kylo40, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4736
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
To ma każdy.kylo40 pisze: Co do aparatu sam nie wiem jaki mam , na dole pod kopułką jest kostka na 3 piny.
Tak wygląda aparat z mechaniczną regulacją kąta: http://static.nanodatex.com/media/5bed0 ... 897340.jpg
Można rozpoznać to gruszce podciśnienia z boku
A tak bez mechanicznej regulacji: http://fotserv.pl/upload/1398165452-DSCF8272.JPG
89r II polowa.
[ Dodano: 2016-10-11, 21:14 ]
[ Dodano: 2016-10-11, 21:14 ]
Wymiana silnika zakończyła się remontem mojego PM-a. Tylko mam jeszcze jedną "zagwostkę" w przedziale 2000- 2500 obr/min. silnik cyka aż miło,poniżej jak i powyżej chodzi jakby nie palił na jeden garnek. Świece wymienione, przewody WN były zakładane na podmiankę bez rezultatów. Dzis wieczorem zauważyłem że kostka od czujnika halla jest uszkodzona( wissi przy aparacie), czyżby to miało wpływ na jego nierówną pracę?PieterB pisze:nie wiem czy nie lepszym rozwiązaniem byłby remont tego PM
Problem rozwiązany, winowajcą okazala się kopułka. Prawdopodobnie przy montażu siknika do auta, zostala uszkodzona. Trochę czasu mi to zajęło, ale przynajmniej sprawdziłem wszystkie styki w elektryce przy silniku.
Pozdrawiam i podziękowania za wszystkie porady i sugestie.
Jednak remont silnika okazal się najlepszym wyjsciem.
Pozdrawiam i podziękowania za wszystkie porady i sugestie.
Jednak remont silnika okazal się najlepszym wyjsciem.