Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABK]czujnik temperatury - niebieski

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
tomek 74-35
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:57
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: tomek 74-35 » 04 sty 2015, 14:47

Dzięki Wielkie.

[ Dodano: 2015-01-07, 12:33 ]
Witam. No i jednak nie jest wina czujnika,wymieniłem czujnik i dalej to samo,w sumie nie potrzebnie wymieniałem,no ale trudno,jednak przepływomierz trafiło,jak odepnę od niego wtyczkę to zaczyna dobrze silnik pracować,równo trzyma obroty,co o tym myślicie???

Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 15 sty 2016, 11:59

Witam podepnę się pod temat , mam pytanko odnośnie niebieskiego czujnika temperatury.Jak silnik jest zimny to wydaje mi się ,że auto jest mniej żwawe jak się rozgrzeje do temperatury roboczej to jest ok lepiej się wkręca na obroty.Oporności mierzyłem i jest ok.Czy to może być wina tego czujnika ,zaznaczam ,że jest on jeszcze fabryczny tzn. nie był nigdy wymieniany.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 sty 2016, 14:34

Podejrzewał bym winę raczej w oleju.

1q2w3e4r
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 21 wrz 2016, 22:06

Post autor: 1q2w3e4r » 26 wrz 2016, 19:21

Przyłączę się do tematu. Wskaźnik temperatury na liczniku po lewej stronie w ogóle się nie podnosi więc chyba wysiadł czujnik i myślałem go wymienić. Niestety w sklepie nie wiedział dokładnie który to jest czujnik. Na białym pisało "switch sender", a na niebieskim "temperature sender" więc wziąłem niebieski bo po polsku to jest wysyłanie temperatury. Z tego co patrzę na forum to chyba jednak nie ten co trzeba kupiłem.
Czy da się jakoś domowymi sposobami i tak żeby nic nie uszkodzić sprawdzić czy to na pewno będzie czujnikiem?

P.S tak na marginesie gdyby miało to też wpływ. Aktualnie jest też problem z czujnikiem halla, jest teraz odłączony i będzie wymieniany. Czy może mieć on wpływ na wskaźnik od temperatury?


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 wrz 2016, 19:24

Czy da się jakoś domowymi sposobami i tak żeby nic nie uszkodzić sprawdzić czy to na pewno będzie czujnikiem?
W śiwej wtyczce zwieraj kombinacjami 1-2 2-3 3-1 Jedno zwarcie podniesie wskazówkę temperatury drugie zapali kontrolkę przegrzania silnika

tomek 74-35
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:57
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: tomek 74-35 » 26 wrz 2016, 20:04

Wymień ten czujnik z nr 2 i będzie ok bo on jest od wskaźnika w aucie na zegarach,pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 wrz 2016, 20:10

No nie spieszył bym się z tą wymianą ak szubko te czujniki rzadko się uszkadzają przewąznie wina leży po stronie wtyczek jak i samego licznika.

tomek 74-35
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 82
Rejestracja: 26 lut 2011, 23:57
Lokalizacja: Namysłów

Post autor: tomek 74-35 » 26 wrz 2016, 21:05

Też może być w licznikach,najlepiej podłączyć od kogoś całe zegary i wtedy będziesz miał pewność.

slawek811209
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 17 sie 2013, 19:48
Lokalizacja: radom

Niebieski czujnik

Post autor: slawek811209 » 02 lis 2016, 10:31

Witam.Mam problem z niebieskim czujnikiem który wchodzi do węża od wody przy głowicy.Mianowicie jeśli jest odpiety silnik pali na dotyk ale nie mogę jechać silnik sie dławi, po chwili jak przełączy sie na gaz jest ok nic nie szwankuje i normalnie sie jedzie.A gdy podepne czujnik musze kręcić rozrusznikiem jakiś czas dopiero odpali i da się jechać na benzynie a jak przełączy sie na gaz brakuje mocy pedał gazu w podłodze i nic dopiero po chwili wchodzi na obroty . Dodam że kupiłem nowy czujnik ,byłem też na szrocie po orginał i nie pomogło

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 02 lis 2016, 12:11

slawek811209, vag tu pomoże lub multimetr i mierzyć wsio. Temat z milion razy opisywany.

beast
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 206
Rejestracja: 13 lut 2015, 20:00
Lokalizacja: malopolska

Post autor: beast » 27 paź 2019, 15:22

witam , wymieniłem ostatnio czujnik EPS , i jaja sie dzieją.

Samochod na wolnych faluje , jak sie jedzie to obroty do 2200 / 2400 , nawet jak noga w podłodze nie chce jechac. Wymieniłem przekaźnik 30 bo mialem w zapasie - nic nie pomogło.
Czunik EPS mierzyłem , pokazuje 230 ohm na rozgrzanym silniku, 2900 ohm na zimnym.
stary czujnik tez sprawdzałem i pokazuje "nieskonczonośc" wiec napewno byl uwalony, ale czemu teraz na nowym takie hece ? :|

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 27 paź 2019, 17:43

beast, a masz dostęp do vaga? można by jakieś logi po ta to ciężko stwierdzić jednoznacznie, przyczyn może być dużo. A przed tą wymianą coś się działo? bo skoro go wymieniałeś to coś musiał być nie tak.

beast
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 206
Rejestracja: 13 lut 2015, 20:00
Lokalizacja: malopolska

Post autor: beast » 27 paź 2019, 19:31

Historia jest długa i zawiła. Poczatkowo obroty nie spadały tylko czasem trzymały się na 2000 na luzie, później na zimnym raz palił raz go zalewało - loteria.No to wymieniłem co się dało bo pare razy miałem grube problemy z odpaleniem: cewkę , kopółkę , palec , pompe paliwa bo też miałem zapasową - niestety w pewnym momencie był tak załany ,że trzeba było kręcić kilka minut.
Ale nadal nie do konca było jak trzeba - zacząłem podejrzewać przepływomierz , albo regulator biegu jałowego.To i to sprawdzałem jak byłem w stanie, za bardzo nic nie pomogło.Regulator przekładałem z corrado , które stoi w garazu. A przepływomierz zdemontowałem i przeczyściłem.
Później odpiąłem ten niebieski czujnik ,przejachałem jakieś 40 km , i wpiąłem spowrotem - chodził ok, niby wszytsko powróciło do normy....na jakiś czas.
Teraz znowu zaczęło się to co kiedyś czyli obroty nie spadały , wiec wymieniłem ten niebieski czujnik.

Które bloki były by potrzebne ? Kolega ma VAG'a moge zrobic screeny.

Awatar użytkownika
Aezmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 05 maja 2019, 14:03
Lokalizacja: GWE
Kontakt:

Post autor: Aezmo » 27 paź 2019, 22:51

Według rezystancji którą podałeś nowy czujnik wskazuje poprawnie.
Jakieś objawy typu szarpanie, czarny dym z wydechu? Regulator ciśnienia paliwa sprawdzałeś? Szczelność układu dolotowego, odmy, wężyki podciśnieniowe?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 28 paź 2019, 17:55

beast pisze:Które bloki były by potrzebne ? Kolega ma VAG'a moge zrobic screeny.
wszystkie od 000 i 006 po 30 sek na wolnych i na rozgrzanym
Aezmo pisze:Jakieś objawy typu szarpanie, czarny dym z wydechu?
czarny dym z wydechu - to już by była tragedia ;-) to nie disel

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl