Witam,
szukałem na forum ale nie znalazłem takiego tematu. Wymieniłem pompę tzn uszczelki w pompie (dziurawe jak ser szwajcarski) teraz z popa trzyma, ale jest problem z silnikiem bardzo ale to bardzo cięzko odpala i nie pracuje równo, więc pytanie do Panów co teraz zrobić ? Czy zapłon źle ustawiony czy o zęba na rozrządzie przestawione czy coś innego ?
[B4 1.9 1Z] Silnik przerywa po wymianie pompy
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Podłacz vaga ,to się wszystkiego dowiesz A z mojego doświadczenia od razu powiem że jak wyciągałeś i rozbierałeś pompę to i zapłon i dawka paliwa zapewne mocno poza prawidłowymi wartosciami .Tych parametrów nie ustawisz w tym aucie na tzw.staszekstaszek pisze:Wymieniłem pompę tzn uszczelki w pompie (dziurawe jak ser szwajcarski) teraz z popa trzyma, ale jest problem z silnikiem bardzo ale to bardzo cięzko odpala i nie pracuje równo, więc pytanie do Panów co teraz zrobić ? Czy zapłon źle ustawiony czy o zęba na rozrządzie przestawione czy coś innego ?
"słuch " ,szczególnie poczatku wtrysku ,bo dawkę przy odrobinie wprawy da się z grubsza ustawić i bez vaga .Zwykle jak się dokładnie oznaczy położenie pompy i nastawnika przed ich demontażem ,to po ponownym montażu i dokładnym zamontowaniu na zrobione znaki ,nie ma problemów ze "wstrzeleniem " się w normalne parametry .Jak nie zaznaczyłeś sobie połozenia pompy i nastawnika przed odkręceniem ,to prawidłowe wartości mozna ustawić teraz tylko przy uzyciu vag coma
[ Dodano: 2016-09-27, 16:27 ]
To też możliwe ,ale biorąc się za taką robotę ,powinieneś być pewien jak to ustawić i sprawdzićstaszekstaszek pisze:czy o zęba na rozrządzie przestawione
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2016, 18:03 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
Ok dzięki za info, nie robiłem sam tego, a znajomy mechanik wyciągał pompę do popiarza zawoził a później zakładał, więc pozostaje mi jechać i powiedzieć to co mi napisałeś.
ps. dzwoniłem do niego stwierdził, że może świeca poszła któraś to możliwe, aby przy spalonej świecy tak nie równo pracował silnik jak w ursisie30 ?
ps. dzwoniłem do niego stwierdził, że może świeca poszła któraś to możliwe, aby przy spalonej świecy tak nie równo pracował silnik jak w ursisie30 ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Widzę że "speca" masz wysokiej klasy Nie mam wiecej pytań .... Tekst o swiecy która "poszła" ,jako uzasadnienie tego co się dzieje ,dyskwalifikuje go w moich oczach ,jako osobę która ma jakiekolwiek pojecie o tym silniku i o tym co przy nim robi spytaj go jaki początek wtrysku ci ustawił i jaką dawkę ...moze mu sprzet diagnostyczny wysiadł i przynajmniej wie jakie wartosci powinien ustawićstaszekstaszek pisze:dzwoniłem do niego stwierdził, że może świeca poszła któraś to możliwe, aby przy spalonej świecy tak nie równo pracował silnik jak w ursisie30 ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Teoretycznie to pompiarz powinien dokładnie ustawić nastawnik ,który musi siedzieć praktycznie idealnie co do dziesiątek mm ,a ten który montował pompę na silniku ,ustawić początek wtrysku ,albo założyć pompę na znak ,który zrobił sobie przed jej demontażem .Niestey praktycznie w 99% wygląda to tak ... pompiarz rozebrał pompę i wymienił uszczelki ,nie ustawiając dokładnie nastawnika ,a mechanik zamontował ją z "grubsza " jak była ,bo znaku sobie pewnie nie zrobił ...efekt takiej "wspólpracy" nie trudny do przewidzeniastaszekstaszek pisze:Czy on powinien to ustawiać czy pompiarz który robił pompe ? mechanik jedynie wyciągał i wkładał pompę nic więcej.
Tak to niestety bywa jak ktoś nie robi czegoś kompleksowo ...nie ma takich problemów jak ta sama osoba wyciąga ,uszczelnia i montuje pompę z powrotem ustawiając wszystko jak należy ...jak robi dwóch ,to zwykle jeden liczy na drugiego i wychodzą takie "kwiatki " jak u ciebie .Według mnie to ten który montuje pompe na silniku ,powinien wszystko sprawdzic i poustawiać .Jedż do kogoś kto potrafi się posługiwać vagiem i wie jak ustawic dawkę i poczatek wtrysku ,dobry fachman zrobi ci to w 10-15 minutstaszekstaszek pisze:jest problem z silnikiem bardzo ale to bardzo cięzko odpala i nie pracuje równo