Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Silnik przerywa po wymianie pompy

ODPOWIEDZ
staszekstaszek

[B4 1.9 1Z] Silnik przerywa po wymianie pompy

Post autor: staszekstaszek » 27 wrz 2016, 16:11

Witam,
szukałem na forum ale nie znalazłem takiego tematu. Wymieniłem pompę tzn uszczelki w pompie (dziurawe jak ser szwajcarski) teraz z popa trzyma, ale jest problem z silnikiem bardzo ale to bardzo cięzko odpala i nie pracuje równo, więc pytanie do Panów co teraz zrobić ? Czy zapłon źle ustawiony czy o zęba na rozrządzie przestawione czy coś innego ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 wrz 2016, 16:27

staszekstaszek pisze:Wymieniłem pompę tzn uszczelki w pompie (dziurawe jak ser szwajcarski) teraz z popa trzyma, ale jest problem z silnikiem bardzo ale to bardzo cięzko odpala i nie pracuje równo, więc pytanie do Panów co teraz zrobić ? Czy zapłon źle ustawiony czy o zęba na rozrządzie przestawione czy coś innego ?
Podłacz vaga ,to się wszystkiego dowiesz ;-) A z mojego doświadczenia od razu powiem że jak wyciągałeś i rozbierałeś pompę to i zapłon i dawka paliwa zapewne mocno poza prawidłowymi wartosciami .Tych parametrów nie ustawisz w tym aucie na tzw.
"słuch " ,szczególnie poczatku wtrysku ,bo dawkę przy odrobinie wprawy da się z grubsza ustawić i bez vaga .Zwykle jak się dokładnie oznaczy położenie pompy i nastawnika przed ich demontażem ,to po ponownym montażu i dokładnym zamontowaniu na zrobione znaki ,nie ma problemów ze "wstrzeleniem " się w normalne parametry .Jak nie zaznaczyłeś sobie połozenia pompy i nastawnika przed odkręceniem ,to prawidłowe wartości mozna ustawić teraz tylko przy uzyciu vag coma

[ Dodano: 2016-09-27, 16:27 ]
staszekstaszek pisze:czy o zęba na rozrządzie przestawione
To też możliwe ,ale biorąc się za taką robotę ,powinieneś być pewien jak to ustawić i sprawdzić
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2016, 18:03 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

staszekstaszek

Post autor: staszekstaszek » 27 wrz 2016, 18:02

Ok dzięki za info, nie robiłem sam tego, a znajomy mechanik wyciągał pompę do popiarza zawoził a później zakładał, więc pozostaje mi jechać i powiedzieć to co mi napisałeś.

ps. dzwoniłem do niego stwierdził, że może świeca poszła któraś to możliwe, aby przy spalonej świecy tak nie równo pracował silnik jak w ursisie30 :-P ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 wrz 2016, 18:04

staszekstaszek pisze:dzwoniłem do niego stwierdził, że może świeca poszła któraś to możliwe, aby przy spalonej świecy tak nie równo pracował silnik jak w ursisie30 :-P ?
Widzę że "speca" masz wysokiej klasy cwaniak_ Nie mam wiecej pytań .... Tekst o swiecy która "poszła" ,jako uzasadnienie tego co się dzieje ,dyskwalifikuje go w moich oczach ,jako osobę która ma jakiekolwiek pojecie o tym silniku i o tym co przy nim robi dobani_ spytaj go jaki początek wtrysku ci ustawił i jaką dawkę ...moze mu sprzet diagnostyczny wysiadł mysli_ i przynajmniej wie jakie wartosci powinien ustawić :-D

staszekstaszek

Post autor: staszekstaszek » 27 wrz 2016, 18:37

MUNIOR pisze:spytaj go jaki początek wtrysku ci ustawił i jaką dawkę ...

Czy on powinien to ustawiać czy pompiarz który robił pompe ? mechanik jedynie wyciągał i wkładał pompę nic więcej.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 wrz 2016, 18:53

staszekstaszek pisze:Czy on powinien to ustawiać czy pompiarz który robił pompe ? mechanik jedynie wyciągał i wkładał pompę nic więcej.
Teoretycznie to pompiarz powinien dokładnie ustawić nastawnik ,który musi siedzieć praktycznie idealnie co do dziesiątek mm ,a ten który montował pompę na silniku ,ustawić początek wtrysku ,albo założyć pompę na znak ,który zrobił sobie przed jej demontażem .Niestey praktycznie w 99% wygląda to tak ... pompiarz rozebrał pompę i wymienił uszczelki ,nie ustawiając dokładnie nastawnika ,a mechanik zamontował ją z "grubsza " jak była ,bo znaku sobie pewnie nie zrobił ...efekt takiej "wspólpracy" nie trudny do przewidzenia
staszekstaszek pisze:jest problem z silnikiem bardzo ale to bardzo cięzko odpala i nie pracuje równo
Tak to niestety bywa jak ktoś nie robi czegoś kompleksowo ...nie ma takich problemów jak ta sama osoba wyciąga ,uszczelnia i montuje pompę z powrotem ustawiając wszystko jak należy ...jak robi dwóch ,to zwykle jeden liczy na drugiego i wychodzą takie "kwiatki " jak u ciebie .Według mnie to ten który montuje pompe na silniku ,powinien wszystko sprawdzic i poustawiać .Jedż do kogoś kto potrafi się posługiwać vagiem i wie jak ustawic dawkę i poczatek wtrysku ,dobry fachman zrobi ci to w 10-15 minut

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl