Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] słabnie po zagrzaniu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
borgi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 26 lip 2015, 16:25

[B4 2.0 ABK] słabnie po zagrzaniu

Post autor: borgi » 28 wrz 2016, 21:40

Witam. Mam ostatnio "drobny" problem z moim b4 ABK z LPG. Samochód po odpaleniu przez pierwsze 2 kilometry przyspiesza bardzo dobrze - równo, gładko i jak na 2.0 to szybko. Problem pojawia sie jak silnik sie troche zagrzeje, samochód dużo gorzej sie zbiera i czuc tak jakby go przytykało. Nie można tego nazwac szarpaniem ale nie przyspiesza równomiernie tylko najpierw szybko, potem wolniej w okolicach 3,5k rpm potem znowu troszke szybciej i znowu wolniej. Objawy takie wystepowały już od dawna ale ostatnio sie nasiliły. Samochód po zagrzaniu jest słabszy od mojego b5 1.6. Mi jedyne co przychodzi do głowy to świece o złej ciepłocie, chociaż niby oryginalne mogą by do auta przerobionego na gaz, ale sam już nie wiem. Z góry dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam :)
Ostatnio zmieniony 29 wrz 2016, 07:32 przez borgi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 28 wrz 2016, 23:04

Sytuacja ma miejsce na LPG i na PB? Jeśli tak zacząłbym od sprawdzenia całego układu WN - w szczególności ustawienie zapłonu, cewka oraz czujnik halla.

borgi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 26 lip 2015, 16:25

Post autor: borgi » 29 wrz 2016, 09:42

Tak dzieje się to zarówno na gazie jak i na benzynie. Teraz jeszcze tak myślę, czy może to być wina starych kabli WN? Bo rozdzielacz i świece wymieniałem dosłownie 100km temu, ale kabli nie.

JARASACKI
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:55
Lokalizacja: kuj.pom Bydgoszcz

Post autor: JARASACKI » 29 wrz 2016, 16:33

Może masz zapchany katalizator lub wydech

Awatar użytkownika
Zib3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 30 kwie 2016, 11:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Zib3l » 29 wrz 2016, 17:42

Ludzie jakbyście znali działąnie tego jakże prostego silnika to 1 primo był czujnik temperatury sprawdził i lambdę. One nie mają wpływu przez pierwszych kilka km. Potem kable i halla czy co tam się może nagrzać innego i przestać działac. U mnie tania lambda robiła takie akcje bo oszukiwała.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4736
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 29 wrz 2016, 18:41

Dobrze by było sprawdzić parametry pod vagiem, zaczynając od temperatur płynu i powietrza. Dobrze by było zobaczyć czy sonda "faluje" podczas tego przyspieszania (ABK dosyć długo pracuje w closed loop więc powinna falować nawet przy pedale w podłodze).

borgi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 26 lip 2015, 16:25

Post autor: borgi » 29 wrz 2016, 21:32

Dzięki wszystkim za odpowiedzi ;) Wydech mam przelot, więc zapchany nie jest, ale katalizator może już trzyma rzeczywiście, niby 200k już zrobił. W najbliższych dniach postaram się sprawdzić podane rzeczy vagiem i zobaczymy co się pokaże.

jenolo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 12 sty 2011, 18:41

Post autor: jenolo » 01 paź 2016, 23:53

Mam podobny problem, lambde kupiłem, ale nie mogę wykręcić starej...nie chce na gwałt kręcić żeby nic nie urwać lub zerwać gwint...jeśli mi sie to uda, to czy warto ciagnąć masę (kupiłem sondę dedykowana trzy przewodowa).jesli warto to jak rozwiązujecie podłączenie tej masy do sondy, jakaś podkładka, lutowanie czy jak? Dziś miałem okazje przejechać sie abt i kurczę, było żwawsze od mojego abk a jest 5 lat starsze...wrr

Awatar użytkownika
Zib3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 30 kwie 2016, 11:49
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Zib3l » 02 paź 2016, 11:47

Ja maiłem do masy ale pod maską do jakiejś śruby. Sonda NGK to była.

jenolo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 12 sty 2011, 18:41

Post autor: jenolo » 03 paź 2016, 19:25

Dziś udało sie wykręcić sondę, ale niestety zostały dwa zwoje gwintu starej sondy w katalizatorze...nie wkręcaliśmy nowej bo szkoda zepsuć...jutro dalej walka jak gość , z którym to robiłem przyniesie z pracy odpowiedni gwintownik. Narazie stara siedzi na swoim miejscu.
Wczoraj tak dla sprawdzenia zmieniłem jeszcze świeczki na jakies stare bosha i odziwo problem ze słabnięcie podczas dodawania gazu ustał...zdziwiłem sie bo świeczki NGK Burget maja jakies 10 tys km najechane

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 03 paź 2016, 19:38

jenolo pisze:zdziwiłem sie bo świeczki NGK Burget maja jakies 10 tys km najechane
co nie znaczy ze nie mogły paść a z tego co wiem to sporo osób narzeka teraz na NGK ze względu na sporą ilość podróbek jakie sie pojawiają na rynku

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl