Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

Swap z B4 2.3 NG na 2.0 ABT

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Maska989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 29 wrz 2016, 22:14

Swap z B4 2.3 NG na 2.0 ABT

Post autor: Maska989 » 29 wrz 2016, 22:29

Witam Drodzy Przyjaciele otóż mam pare pytań odnoście swapa z NG na ABT.
1.Czy wiązka z NG będzie pasować do ABT.
2.Czy skrzynia biegów ( mam z 2.0 ) będzie pasować z 2.3 NG.
3.Czy mocowania silnika będą pasować z NG do ABT.
4.Czy komputer jest wymagany od wersji 2.0 czy może być od 2.3.
5.Czujniki spalania,ciśnienia oleju,temperatury oleju będą pasować do 2.0 (posiadam liczniki od tych rzeczy od NG i bardzo mi na nich zależy).

Wiem że wystarczy poszukać na forum ale w takiej ilości ile tego jest nie mogę znaleść oraz mam problemy z internetem niektóre strony załaduje a niektóre nie.
Z góry dziękuje za informacje i przepraszam za utrudnienia. :-)

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3827
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 30 wrz 2016, 08:58

1. nie
2. nie
3. nie
4. tak, nie nie może.
5. jaki czujnik spalania? reszta będzie działać, pod warunkiem, że ABT ma na nie miejsce :D Czujki temperatury cieczy są inne, inaczej montowane.

ściągnij sobie ETKA i porównuj rysunki. Różnic jest bardzo sporo. Włącznie z innym sposobem mocowania silnika do budy.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4753
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 30 wrz 2016, 09:54

1. nie, NG to mechaniczny wtrysk 5 cylindrów a ABT to monowtrysk czyli elektronicznie sterowany jeden wtryskiwacz. Chyba że zapłon zostawisz sobie z NG a ABT będzie chodzić tylko na gazie.
2. Skrzynia z silnikiem będzie pasować tylko półosie będziesz miał inne.
3. Ponoć łapy na nadwoziu są takie same w przypadku R4 jak i R5
4. Jaki komputer? sterujący silnikiem czy board computer? Board powinien działać
5. Czujniki dla liczników i dodatkowych zegarów są takie same. Sygnał spalania dla komputera w licznikach nie będzie się zgadzał jeśli zostawisz zapłon z NG i do tego wywalisz przepływomierz.


Szło by zostawić zapłon z NG ale nie będziesz miał wtedy podawania benzyny bo ABT to całkiem inny układ wtryskowy. Chyba że będziesz jeździł tylko na gazie.
Nawet jak zostawisz sobie zapłon z NG to nie będzie on za dobrze sterował wyprzedzeniem, bo raz że będzie widział zaniżone obroty (aparat zapłonowy z NG generuje 5 sygnałów na dwa obroty wału a ten z 4cyl. tylko 4) a do tego nie będziesz miał przepływomierza. A elektronicznej stabilizacji obrotów biegu jałowego też zapomnij.

Maska989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 29 wrz 2016, 22:14

Post autor: Maska989 » 30 wrz 2016, 12:12

Chodzi że mam wszystkie dosłowinie wszystkie częśći od ABT ale jeżdże NG zly_ i to mn wnerwia ze względu lpg. Gaśnie prycha nie trzyma obrotów . Jakiś przekaźnik pstryka . Poprostu jest dziadowsko bezradny_ .Ale się trafiło ślepej kurze ziarno i mam całą ABT tylko bez ramy :/
Mam także dodatkowe pytanie mam 2 pompy paliwowe od NG są to 6 barowe nadają się do ABT ?
A z czujnikiem spalania to źle napisałem chodzi czy komputer od ABT będzie potrafił się obsłużyć licznikiem od ng jak on ma wyświetlacz w liczniku.
Dziękuje za odpowiedzi.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4753
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 30 wrz 2016, 12:24

Maska989 pisze:Jakiś przekaźnik pstryka .
Masz problem z układem zapłonowym jeśli masz duże przebicia to wtedy ECU NG będzie wariować i załączać i rozłączać zapłon co będzie też się objawiać pstrykaniem przekaźnika pompy paliwa. Sam tak kiedyś miałem, strzelał prychał szarpał aż zrobiłem zapłon na module od gaźnikowca co ominęło problem bo był mniej podatny na zakłócenia. Później doszedłem że to przewody były bez tłumienia zakłuceń (rdzeń to była czysta miedź) i zrobiłem zapłon fabrycznie.
Lub też czujnika halla w aparacie ci pada, lub też masy na silniku się poluzowały.


Skoro nie możesz sobie poradzić z NG to doprowadzenie swapa do użyteczności też może ci nie wyjść.
Maska989 pisze:czy komputer od ABT będzie potrafił się obsłużyć licznikiem od ng jak on ma wyświetlacz w liczniku.
Tak.

Pompa paliwa 6 bar nie bardzo się nadaje do monowtrysku bo tam idzie pompa chyba 1,5 bar. Choć jest cień szansy że regulator ciśnienia w monowtrysku da radę upuszczać nadmiar ciśnienia. Ale jak chcesz montować na montuj na własną odpowiedzialność.

Maska989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 29 wrz 2016, 22:14

Post autor: Maska989 » 30 wrz 2016, 13:07

Zapłon był już robiony na dużo sposobów i żaden nie podziałał nawet okablowanie zmieniłem i dalej to samo poza tym ten silnik to skarbonka. Więc wole troche pokombinować i wsadzić tego abt plus mniej pali. :)

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 30 wrz 2016, 15:05

Co to za logika pakować ABT zamiast NG!? Jeśli NG ma dobre sprężanie, ciśnienie oleju i nic w nim nie wali to co ma za sens wywalanie go? Przywołujesz do porządku wtrysk w NG i założysz Blosa i masz problem z głowy. Droższy patent to wstawienie EFI i sekwencji. Jak dobrze zakombinujesz to spokojnie w 2tyś to ogarniesz. Wrzucenie ABT to dziecinada, a nie swap, ale co z tego jak wstawianie go bez pakietu startowego mija się z celem. Na to samo wyjdzie stawić EFI do NG i sekwencje.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8406
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 paź 2016, 18:10

maciek889 pisze:5. Czujniki dla liczników i dodatkowych zegarów są takie same.
Czujnik temperatury oleju jest inny, czujnik na liczniki inny. Dla ABT jest wymagany inny niż dla NG bo inny montaż.

Maska989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 29 wrz 2016, 22:14

Post autor: Maska989 » 25 paź 2016, 11:12

Witam panów ponownie. Napotkałem mały problem i nwm jak go rozwiązać , mianowicie silnik kręci paliwo podaje ale iskry brak bezradny_ co może powodować taki problem. Oraz prosiłbym żeby ktoś podesłał podłączenie skrzynki bezpieczników bo możliwe że coś przeoczyłem. Z Góry dziękuje i pozdrawiam.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4753
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 25 paź 2016, 18:37

Sprawdź czy pojawia się plus na przewodzie czarno-niebieskim cewki i czy masz masę na brązowo-czerwonym.
A zasilanie idzie z pinu B15: http://www.fotosik.pl/zdjecie/ba99e9a4202bbd9c po drodze przez bezpiecznik.

Maska989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 29 wrz 2016, 22:14

Post autor: Maska989 » 26 paź 2016, 16:20

Mam pytanie. Mój pomocnik niechcący prubował podłączyć akumulator odwrotnie ale go nie podłączył jedynie kleme do bieguna przytkną czy to może być przyczyną braku iskry ??

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8406
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 paź 2016, 16:33

Nie, raczej nie o ile był podłączony alternator bo on przechwycił zła polaryzacje chyba że uległ uszkodzeniu i mogło pójść dalej. Ale jak mówisz muśniecie to nic nie powinno się stać.

Maska989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 29 wrz 2016, 22:14

Post autor: Maska989 » 26 paź 2016, 16:43

tylko że my szukaliśmy zwarcia bo nie zauważyłem jak on siedzi i pare razy musneliśmy ;/ rozrusznik i pompa paliwa działa tylko iskry brak ;/

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8406
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 26 paź 2016, 17:04

Sprawdzałeś to co Maciek napisał?

Awatar użytkownika
MaXuS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 421
Rejestracja: 20 mar 2008, 21:05
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: MaXuS » 17 lis 2018, 11:18

Odgrzewam temat, udało się swapa zrobić z ng na abt? mam ten sam pomysł mam ABT całe auto, silnik NG jest w cabrio i wkładam go b3 87 quattro ;) A Cabrio chciałbym dać z dawcy ten 2.0 :D przekładka całych wiązek ? co z pompami paliwa??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl