Swap z B4 2.3 NG na 2.0 ABT
Swap z B4 2.3 NG na 2.0 ABT
Witam Drodzy Przyjaciele otóż mam pare pytań odnoście swapa z NG na ABT.
1.Czy wiązka z NG będzie pasować do ABT.
2.Czy skrzynia biegów ( mam z 2.0 ) będzie pasować z 2.3 NG.
3.Czy mocowania silnika będą pasować z NG do ABT.
4.Czy komputer jest wymagany od wersji 2.0 czy może być od 2.3.
5.Czujniki spalania,ciśnienia oleju,temperatury oleju będą pasować do 2.0 (posiadam liczniki od tych rzeczy od NG i bardzo mi na nich zależy).
Wiem że wystarczy poszukać na forum ale w takiej ilości ile tego jest nie mogę znaleść oraz mam problemy z internetem niektóre strony załaduje a niektóre nie.
Z góry dziękuje za informacje i przepraszam za utrudnienia.
1.Czy wiązka z NG będzie pasować do ABT.
2.Czy skrzynia biegów ( mam z 2.0 ) będzie pasować z 2.3 NG.
3.Czy mocowania silnika będą pasować z NG do ABT.
4.Czy komputer jest wymagany od wersji 2.0 czy może być od 2.3.
5.Czujniki spalania,ciśnienia oleju,temperatury oleju będą pasować do 2.0 (posiadam liczniki od tych rzeczy od NG i bardzo mi na nich zależy).
Wiem że wystarczy poszukać na forum ale w takiej ilości ile tego jest nie mogę znaleść oraz mam problemy z internetem niektóre strony załaduje a niektóre nie.
Z góry dziękuje za informacje i przepraszam za utrudnienia.
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3827
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
1. nie
2. nie
3. nie
4. tak, nie nie może.
5. jaki czujnik spalania? reszta będzie działać, pod warunkiem, że ABT ma na nie miejsce Czujki temperatury cieczy są inne, inaczej montowane.
ściągnij sobie ETKA i porównuj rysunki. Różnic jest bardzo sporo. Włącznie z innym sposobem mocowania silnika do budy.
2. nie
3. nie
4. tak, nie nie może.
5. jaki czujnik spalania? reszta będzie działać, pod warunkiem, że ABT ma na nie miejsce Czujki temperatury cieczy są inne, inaczej montowane.
ściągnij sobie ETKA i porównuj rysunki. Różnic jest bardzo sporo. Włącznie z innym sposobem mocowania silnika do budy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4753
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
1. nie, NG to mechaniczny wtrysk 5 cylindrów a ABT to monowtrysk czyli elektronicznie sterowany jeden wtryskiwacz. Chyba że zapłon zostawisz sobie z NG a ABT będzie chodzić tylko na gazie.
2. Skrzynia z silnikiem będzie pasować tylko półosie będziesz miał inne.
3. Ponoć łapy na nadwoziu są takie same w przypadku R4 jak i R5
4. Jaki komputer? sterujący silnikiem czy board computer? Board powinien działać
5. Czujniki dla liczników i dodatkowych zegarów są takie same. Sygnał spalania dla komputera w licznikach nie będzie się zgadzał jeśli zostawisz zapłon z NG i do tego wywalisz przepływomierz.
Szło by zostawić zapłon z NG ale nie będziesz miał wtedy podawania benzyny bo ABT to całkiem inny układ wtryskowy. Chyba że będziesz jeździł tylko na gazie.
Nawet jak zostawisz sobie zapłon z NG to nie będzie on za dobrze sterował wyprzedzeniem, bo raz że będzie widział zaniżone obroty (aparat zapłonowy z NG generuje 5 sygnałów na dwa obroty wału a ten z 4cyl. tylko 4) a do tego nie będziesz miał przepływomierza. A elektronicznej stabilizacji obrotów biegu jałowego też zapomnij.
2. Skrzynia z silnikiem będzie pasować tylko półosie będziesz miał inne.
3. Ponoć łapy na nadwoziu są takie same w przypadku R4 jak i R5
4. Jaki komputer? sterujący silnikiem czy board computer? Board powinien działać
5. Czujniki dla liczników i dodatkowych zegarów są takie same. Sygnał spalania dla komputera w licznikach nie będzie się zgadzał jeśli zostawisz zapłon z NG i do tego wywalisz przepływomierz.
Szło by zostawić zapłon z NG ale nie będziesz miał wtedy podawania benzyny bo ABT to całkiem inny układ wtryskowy. Chyba że będziesz jeździł tylko na gazie.
Nawet jak zostawisz sobie zapłon z NG to nie będzie on za dobrze sterował wyprzedzeniem, bo raz że będzie widział zaniżone obroty (aparat zapłonowy z NG generuje 5 sygnałów na dwa obroty wału a ten z 4cyl. tylko 4) a do tego nie będziesz miał przepływomierza. A elektronicznej stabilizacji obrotów biegu jałowego też zapomnij.
Chodzi że mam wszystkie dosłowinie wszystkie częśći od ABT ale jeżdże NG i to mn wnerwia ze względu lpg. Gaśnie prycha nie trzyma obrotów . Jakiś przekaźnik pstryka . Poprostu jest dziadowsko .Ale się trafiło ślepej kurze ziarno i mam całą ABT tylko bez ramy
Mam także dodatkowe pytanie mam 2 pompy paliwowe od NG są to 6 barowe nadają się do ABT ?
A z czujnikiem spalania to źle napisałem chodzi czy komputer od ABT będzie potrafił się obsłużyć licznikiem od ng jak on ma wyświetlacz w liczniku.
Dziękuje za odpowiedzi.
Mam także dodatkowe pytanie mam 2 pompy paliwowe od NG są to 6 barowe nadają się do ABT ?
A z czujnikiem spalania to źle napisałem chodzi czy komputer od ABT będzie potrafił się obsłużyć licznikiem od ng jak on ma wyświetlacz w liczniku.
Dziękuje za odpowiedzi.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4753
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Masz problem z układem zapłonowym jeśli masz duże przebicia to wtedy ECU NG będzie wariować i załączać i rozłączać zapłon co będzie też się objawiać pstrykaniem przekaźnika pompy paliwa. Sam tak kiedyś miałem, strzelał prychał szarpał aż zrobiłem zapłon na module od gaźnikowca co ominęło problem bo był mniej podatny na zakłócenia. Później doszedłem że to przewody były bez tłumienia zakłuceń (rdzeń to była czysta miedź) i zrobiłem zapłon fabrycznie.Maska989 pisze:Jakiś przekaźnik pstryka .
Lub też czujnika halla w aparacie ci pada, lub też masy na silniku się poluzowały.
Skoro nie możesz sobie poradzić z NG to doprowadzenie swapa do użyteczności też może ci nie wyjść.
Tak.Maska989 pisze:czy komputer od ABT będzie potrafił się obsłużyć licznikiem od ng jak on ma wyświetlacz w liczniku.
Pompa paliwa 6 bar nie bardzo się nadaje do monowtrysku bo tam idzie pompa chyba 1,5 bar. Choć jest cień szansy że regulator ciśnienia w monowtrysku da radę upuszczać nadmiar ciśnienia. Ale jak chcesz montować na montuj na własną odpowiedzialność.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Co to za logika pakować ABT zamiast NG!? Jeśli NG ma dobre sprężanie, ciśnienie oleju i nic w nim nie wali to co ma za sens wywalanie go? Przywołujesz do porządku wtrysk w NG i założysz Blosa i masz problem z głowy. Droższy patent to wstawienie EFI i sekwencji. Jak dobrze zakombinujesz to spokojnie w 2tyś to ogarniesz. Wrzucenie ABT to dziecinada, a nie swap, ale co z tego jak wstawianie go bez pakietu startowego mija się z celem. Na to samo wyjdzie stawić EFI do NG i sekwencje.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4753
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Sprawdź czy pojawia się plus na przewodzie czarno-niebieskim cewki i czy masz masę na brązowo-czerwonym.
A zasilanie idzie z pinu B15: http://www.fotosik.pl/zdjecie/ba99e9a4202bbd9c po drodze przez bezpiecznik.
A zasilanie idzie z pinu B15: http://www.fotosik.pl/zdjecie/ba99e9a4202bbd9c po drodze przez bezpiecznik.