Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.6 ADA] Uszczelka pod głowicą do wymiany?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Pawlak007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 11 sie 2016, 18:39
Lokalizacja: Nowy Sącz

[B4 1.6 ADA] Uszczelka pod głowicą do wymiany?

Post autor: Pawlak007 » 30 wrz 2016, 19:13

Witam
Zauważyłem w swojej 80-tce następujące objawy
1. Po chwili od odpalenia dymi na biało i czuć z wydechu specyficzny zapach
2. Ubywa płynu chłodniczego nie dużo ale ubywa. Poziom nie zawsze wskazuje tyle samo raz jest więcej raz mniej. W zbiorniczku wyrównawczym po zgaszeniu silnika jest małe ciśnienie lekko psyknie i już nawet po dłuższej jeździe czyli ciśnienie gdzieś ucieka chyba że się mylę. A i płyn w zbiorniczku jak i jego ścianki są czarne
3. Dmucha spod korka oleju

Pod korkiem i na bagnecie czysto nie ma szlamu jaki się robi gdy łączy się woda z olejem.
Czy jest duże prawdopodobieństwo że to uszczelka czy może być tego inna przyczyna.
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2016, 19:59 przez Pawlak007, łącznie zmieniany 1 raz.

Online
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 30 wrz 2016, 19:18

Moim zdaniem duże szanse że to uszczelka tyle że płyn idzie ci pewnie do cylindrów a nie do oleju i tyle.
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2017, 07:57 przez Pieterb, łącznie zmieniany 1 raz.

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 30 wrz 2016, 19:41

Ciśnienie w układzie chłodzenia jest nawet przy sprawnej uszczelce. Martw się dopiero gdy pompuje ciśnienie zaraz po odpaleniu albo jest takie ciśnienie że wywala płyn na zakręconym korku.
A czarno w zbiorniczku może być po jakichś poprzednich awariach.

Pawlak007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 11 sie 2016, 18:39
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Pawlak007 » 30 wrz 2016, 23:07

Płynu nie wywala jedynie jego poziom czasami się podnosi nie zauważyłem tez pęcherzyków powietrza w zbiorniczku

[ Dodano: 2016-09-30, 23:07 ]
maciek889 pisze:Ciśnienie w układzie chłodzenia jest nawet przy sprawnej uszczelce.
No właśnie powinno być ciśnienie a tu tylko lekko psyknie jak przy otwieraniu mało gazowanej wody

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 01 paź 2016, 15:32

Podnoszenie się poziomu też jest normalną rzeczą po nagrzaniu. A co do ciśnienia to masz gdzieś nieszczelność albo zaworki ciśnieniowe w korku są nieszczelne. Jak ja kiedyś miałem z samochód padającą uszczelką głowicy tak że sprężanie szło do płynu to z luźnym korkiem po kilku km wyganiało płyn a z zakręconym dało się jeździć aż w końcu całkiem poszła, że płyn dostający się do cylindrów blokował silnik.

Pawlak007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 11 sie 2016, 18:39
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Pawlak007 » 02 paź 2016, 18:03

No ale jednak gdzieś ten płyn ucieka i do tego ten biały dym z wydechu i taki specyficzny zapach spalin

Pawlak007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 11 sie 2016, 18:39
Lokalizacja: Nowy Sącz

Płyn chłodniczy przez reduktor do cylindrów ?????

Post autor: Pawlak007 » 28 kwie 2017, 21:23

Witam.
Od pewnego czasu biały dym z wydechu nie daje mi spokoju. Oprócz tego dymu i ubywajacego płynu chłodniczego nie występują żadne inne objawy uszkodzenia uszczelki pod głowicą. Za to silnik na wolnych obrotach na gazie nie równo chodzi. Czy jest możliwość że płyn chłodniczy przedostaje się przez zużyte membrany i uszczelki do cylindrów?

szczepanek1313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 08 sie 2012, 21:42
Lokalizacja: tarnow

Post autor: szczepanek1313 » 29 kwie 2017, 02:03

i tak musisz sciagac glowice to zobaczysz tak na odleglosc nikt nie jest wstanie odpowiedziec ,,, jest jeszcze mozliwosc ze przezarlo tuleje cylindra ale to juz bardzo unikatowy przypadek,,,

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl